recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det blevet for dyrt at gå i biografen?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Afstemningsspørgsmål: Er det blevet for dyrt at gå i biografen?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
87 [81,31%]
20 [18,69%]
Du har ikke adgang til at deltage i denne afstemning

Forfatter
Besked
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af KongKent KongKent skrev:

Jeg synes billetpriserne er okay. Det er klart prisen på sodavand/popcorn/slik m.v., der gør lidt ondt at se på. Særligt som far til tre drenge, så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse. Men det er en oplevelse. Derfor gør vi det alligevel. For jovist, jeg har også 4K skærm og digital surround derhjemme, men der er forskel på 55" og så et kæmpe lærred på 107 kvadratmeter.

For selvfølgelig vælger jeg udelukkende en biografs bedste/største sal. Ligesom jeg i aften kører fra Nordjylland til Aarhus for at se Avengers Endgame i IMAX-salen i Aarhus. Det koster næsten 200 for en billet (IMAX 3D), men jeg har set både Dunkirk og Avengers Infinity War samme sted, og det er en totaloplevelse, der er alle pengene værd.

Som jyde er alt altid for dyrt. ALTID! LOL

Men biografen er faktisk ikke et sted, jeg går og tænker som værende et af de værste steder. 

There you go... ham idioten, der er ligeglad fordi han enten er for dum eller rig til at bekymre sig. Big smile
 
Hallo kongkent du er da ikke en idiot !! med kun en 55" ville jeg også gå mere i biffen 😁😁

Btw så er det ikke kun i det jyske man kan støde på økonomisk orienterede nærrigrøve..  bare ta et kik på køb salg bytte i dette forum


Redigeret af Just Curious - 25-April-2019 kl. 11:03
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Soko Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Soko Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 11:16
Jeg synes mere at det er blevet "for dårligt" end "for dyrt", forstået på den måde at mange biografgængere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Folk snakker, kommenterer, larmer med slikposer, rejser sig og går ud/ind, anvender mobiltelefoner og er på mange måder til gene for de kunder, der gerne ville se filmen.

Personligt går jeg "aldrig" i biografen mere.


Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 11:29
Jeg elsker vores biograf i Sønderborg.....
(lidt mærkeligt link, men det er godt nok)
......også selvom jeg ikke er der så tit, som jeg gerne ville.
Og alle salene er virkelig lige gode - dér er kun størrelsen til forskel.

For en ‘ikke by-boer’ er den største udgift/hurdle nok kørslen til og fra - men det er jo ‘sundt’ at komme hjemmefra ind i mellem LOL

Popcorn og cola kan jeg sagtens undvære - dér som derhjemme.
De penge bruger jeg/vi hellere på en god kop kaffe i en af caféerne i nærheden.
Dyrt ja - men når det nu skal være.....og alt det med dyrt er som bekendt relativt.

MM


Redigeret af millemis - 25-April-2019 kl. 11:31
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Soko Soko skrev:

Jeg synes mere at det er blevet "for dårligt" end "for dyrt", forstået på den måde at mange biografgængere ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

Folk snakker, kommenterer, larmer med slikposer, rejser sig og går ud/ind, anvender mobiltelefoner og er på mange måder til gene for de kunder, der gerne ville se filmen.

Personligt går jeg "aldrig" i biografen mere.



Enig.

Udfra oplevelsen med mine medmennesker og med prisen i mente, er det for dyrt.

Jeg har dog ikke været i biografen siden 2009, men hørte hvad det kostede min hustru og søn at gå i biografen. Mine 10 år uden biografgang, slutter dog i næste uge. En gang hvert 10. år må også være passende.
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 16:35
Apropos 😊

"Biografbranchen er styret af platugler"


Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Apropos 😊

"Biografbranchen er styret af platugler"



Jeg er enig med journalisten i at Kim Pedersen er en klaphat. At høre ham blande sig i diverse fora, bl.a inde på Filmz, hvor han er decideret pinlig og lyder som en sur teenager. Det er tæerkrummende at være vidne til en voksen mand der debatterer på den måde. Derudover så synes jeg godt nok denne journalist er et lamt jammer-klaver at høre på. Hvis han er så modstander af god lyd og godt billede, så findes der sguda stadig en pæn del kultur-biografer, hvor han billigt kan gå ind og se film i sort/hvid om den franske havrehøst i 1946. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Oprindeligt skrevet af janelne janelne skrev:

Apropos 😊

"Biografbranchen er styret af platugler"




Jeg er enig med journalisten i at Kim Pedersen er en klaphat. At høre ham blande sig i diverse fora, bl.a inde på Filmz, hvor han er decideret pinlig og lyder som en sur teenager. Det er tæerkrummende at være vidne til en voksen mand der debatterer på den måde. Derudover så synes jeg godt nok denne journalist er et lamt jammer-klaver at høre på. Hvis han er så modstander af god lyd og godt billede, så findes der sguda stadig en pæn del kultur-biografer, hvor han billigt kan gå ind og se film i sort/hvid om den franske havrehøst i 1946. 
bedste billede og lyd får man kun der hjemme, hvis man vil investere i det.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 17:47
ja? Jeg ved godt du kan få bedre lyd, og mit OLED giver også langt bedre billede, når jeg smækker en skive på med HDR... men derfor er biografen stadig en større oplevelse. Du kan have nok så fed en hjemmebio, men med mindre du hedder George Lucas, så har du næppe en der giver samme  “OUMPH” som en tur i IMAX. For mig er der også noget stemning i at der er mange folk, og at der lugter af popcorn og nachos med plastic-ost LOL

Jeg elsker at se de store film, som bl.a Avengers nu i bio, og så napper jeg den på UHD når den udkommer, og glæder mig over billedet derhjemme


Redigeret af Martin Sjøstrand - 25-April-2019 kl. 17:48
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

ja? Jeg ved godt du kan få bedre lyd, og mit OLED giver også langt bedre billede, når jeg smækker en skive på med HDR... men derfor er biografen stadig en større oplevelse. Du kan have nok så fed en hjemmebio, men med mindre du hedder George Lucas, så har du næppe en der giver samme  “OUMPH” som en tur i IMAX. For mig er der også noget stemning i at der er mange folk, og at der lugter af popcorn og nachos med plastic-ost LOL

Jeg elsker at se de store film, som bl.a Avengers nu i bio, og så napper jeg den på UHD når den udkommer, og glæder mig over billedet derhjemme

når det gælder lyd, så skal en biograf tage for langt flere seere og kun få kan sidde i sweetspot af lyden. Og der kan du ikke lige altid selv bestemme. Men der hjemme kan du altid sidde i sweetspot. Og med bare højtalere til en 1000 stykket, og en okay center og subwoofer, når du en lyd der er langt bedre. En alt det overstyrret lyd, som biograferne tvinger ned i halsen på os.
Til top
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 22:52
For det meste bruger jeg Telia trisdag halv pris på filmen, ved større film som endgame køber jeg bare en mindre cola

Ellers syntes jeg priserne er meget fair
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 10:48
blandingsforholdet på sirup/danskvand ikke er helt i orden i den nævnte biograf, hvorfor de heller ikke tilbyder isterninger da det vil fortynde smagen.

Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

ja? Jeg ved godt du kan få bedre lyd, og mit OLED giver også langt bedre billede, når jeg smækker en skive på med HDR... men derfor er biografen stadig en større oplevelse.
Større, ja. Men ikke nødvendigvis bedre. 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu