recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kodefri 4K Blu-Ray afspiller?
    Sendt: 23-April-2019 kl. 19:06
Hej jeg står med en Oppo BDP-103D med chip som jeg godt kunne tænke mig og udskifte med en 4K Blu-Ray afspiller ikke fordi min BDP-103D fejler noget men fordi jeg gerne ville kunne afspille 4K Blu-Ray´s

Mit problem er det meste af min samling er fra USA og Japan og de er selvfølgelig kode 1/A så de kan ikke afspilles med en afspiler fra EU (kode 2/B) medminder den bliver gjort kodefri og det var grunden til jeg købte min Oppo BDP-103D i sin tid fordi den var kode fri så man slap for at have to afspillere

Da Oppo stoppede med at lave deres UDP-203/205 så bestlite jeg en UDP-203 hos KT Radio og jeg betalte og stod på deres venteliste i næsten et halvt år før jeg fik nok og droppede det så fandt aldrig en løsning

Da en UDP-203 eller UDP-205 ikke er til og opdrive kodefri til en pris der er til og betale så ville jeg høre om der ikke er en anden mulighed?

Jeg ved at Pioneer for mange år siden have kodefri DVD afspillere og have en super god en i mange år så er der nogle mulighed for at få en afspiller som Pioneer UDP-LX500 gjort kodefri?

Er ret frustreret over de satans region koder og har overvejet om man skulle have to afspillere en fra USA og en fra EU hvis man ikke kan få noget der er kodefrit er bare dobbelt pris og fylder dobbelt så meget

Gudskelov at 4K Blu-Ray har droppet de satans region koder!
Nogle der ved noget? tak
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 20:56
Jeg har overvejet at købe en herfra:

http://www.stegen.com/en/6-multiregion-blu-ray#/4k_ultra_hd-yes

Men desværre er fragten ret dyr. 

En anden mulighed er svenske DVDirect: 


Har ikke handlet nogen af stederne, så kan ikke dele ud af erfaringer. 
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2019 kl. 21:30
Dvdirect ser meget interessant ud kender bare slet ikke til Sony afspillere

Kender heller ikke til LG afspillere men den der LG UBK90 fra stegen ser også interessant ud bare irriterende at man skal oprette en profil bare for at finde ud af hvad fragt koster

Jeg siger tak for links


Redigeret af ReZel - 23-April-2019 kl. 21:33
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 17:07
Jeg har en OPPO 203 fra USA med en regions chip man kan programere om, det virker fint.

Hvis jeg var dig ville jeg beholde OPPO 103D, og så købe en billig 4K spille, alt efter hvilken skærm den skal bruges til, forvent dog ikke det vilde af 4K afspillere, der er ingen der når din OPPO 103D til sokkeholderen, hvad ren flexibilitet og kvalitet angår, ligemeget hvor mange penge du vil bruge på det.

Jeg har 4 forskellige 4K afspillere og bruger stortset kun mine 2 OPPO 103D og apple TV4, selvom jeg har både 4K OLED tv og 4K projektor.


Redigeret af stridsvognen - 25-April-2019 kl. 17:08
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
krh163 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Februar-2009
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér krh163 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 12:22
Oppo 203 kan købes kodefri i Tyskland til 974 euro her:
 
 
Jeg købte selv en derfra ved juletid og fik den kort tid efter.
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af krh163 krh163 skrev:

Oppo 203 kan købes kodefri i Tyskland til 974 euro her:
 
 
Jeg købte selv en derfra ved juletid og fik den kort tid efter.

Skal snart på ferie så afspiller må vente til jeg er kommet hjem
Ellers tak for link bestiller en UDP-203 hvis butikken stadig har nogle til sommer




Redigeret af ReZel - 26-April-2019 kl. 16:40
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 22:21
Til 974 Euro kan du købe min OPPO 203 med regions kode chip, bruger alligevel kun OPPO 103D og Xbox.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Til 974 Euro kan du købe min OPPO 203 med regions kode chip, bruger alligevel kun OPPO 103D og Xbox.

Havde opgivet og finde en UDP-203 så havde slet ikke forventet at man stadig kunne finde dem eller nogle ville sælge deres

Vil gerne købe den men skal som sagt på ferie snart så alle penge er sat til side til det så medmindre jeg får solgt noget af al det merchandise jeg har til salg så er der ikke lige 7277 kr til afspiller lige her og nu desvære

Er det et tilbud der stadig er åben til sommer? 


Redigeret af ReZel - 27-April-2019 kl. 09:57
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 18:32
Du er velkommen til at sende en pb når du syntes det er aktuelt, så får vi se om den stadig er her til den tid.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2019 kl. 10:11
Hvorfor ikke se på en Panasonic BD afspiller /optager - den kan tilsyneladende gøres kodefri på dvd delen
 
 
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 15:23
Har ikke nogle DVD´ere tilbage så det kan jeg ikke bruge til ret meget
Til top
ReZel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2019
Sted: space
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReZel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 15:28
Laver en necro på min gamle tråd i stedet for at lave en ny
Fik aldrig købt en ny afspiller der var altid vigtigere ting eller jeg bare glemte det

Anyway jeg har bestilit en Panasonic DP-UB450 fra Laserdisken fordi den var en af de få jeg UHD afspilere i danmark jeg kunne finde der var kodefri jeg kiggede på stegen men Sony´s UBP-X700 er aldrig på lager når jeg kigger der ude og UBP-X800M2 er ikke meget bedre koster også for meget

Jeg sad og læste et review af DP-UB450 fra whathifi og de skriver lyden ikke er noget særligt men så vidt jeg forstår spiller det ikke nogle rolle når man bruger en surround sound receiver eller er det mig der har misforstået det?

PS: jeg SKAL bruge en kodefri afspiller da 80% af min samling er hentet hjem fra USA og Japan så selv om jeg hellere ville have bestilit en Panasonic DP-UB820 så kan den ikke købes med kodefri chip og det er ret surt

Har kigget på hvad det ville koste og bestille en afspiller fra USA af men det bliver for dyrt med fragt told moms og import gebyr og alt det andet fis og så kan jeg stadig ikke afspille de få EU DVD´ere og Blu-Ray´s jeg har

Ville stadig gerne have haft en Oppo UDP-203 med chip men det er umulige og finde i dag og hvis de går i stykker er det næsten umuligt og få dem repareret

Region koder er noget satan har lavet hader det lort


Redigeret af ReZel - 26-Februar-2021 kl. 15:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu