recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elgiganten og 3 forsøg på rep.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elgiganten og 3 forsøg på rep.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2019 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Papa pugh Papa pugh skrev:

3. gang den er kommet tilbage, og stadig har fejlen (de har ikke kunne finde den) så kan supporten ikke gøre så meget, for det er serviceafdelingen i den butik jeg har købt telefonen, der bestemmer, og de mener ikke at det tæller som et forsøg, selvom jeg viser dem videoen, og mailen hvor deres egen support skriver at det tæller som et forsøg. 

De siger ved service at jeg må oprette en klagesag ved Forbrugerklagenævnet, og det er jo så næste skridt, men en kedelig en for mig, da det koster penge og tager tid. 


Er der nogen der har nogle gode råd, eller nogle ting jeg evt. skal være opmærksom på når jeg indgiver en klage til Forbrugerklagenævnet?


Super grotesk af Elgiganten at håndtere sagen på denne måde. De kan ikke have to forskellige afdelinger med to forskellige holdninger til, hvad der er "forsøg". Jeg er ret overbevist om, at der må være tale om kommunikationsbrist/fejlfortolkning/misforståelser i Elgiganten i dette tilfælde. 
Faktum er - Dit produkt har været sendt til reparation 3 gange.. Hvorvidt den "fantastiske" afd i Elgiganten vurdere det som forsøg eller ej, det er ubestrideligt. Og her vil de, efter min overbevisning, ryger i gevaldige problemer med en sag hos forbrugerklagenævnet, såfremt det kommer dertil.
Så det er mig komplet uforstålig, at de selv henviser dig til det samme, ud fra hvad du har fortalt herover. 

Din sag vil uden tvivl gå rent hjem, alene på den tåbelige holdning fra Elgiganten. Men for fanden hvor er det sørgelig du skal tvinges ud i det og så med det argument.. 

Hvis det var mig, så tror jeg (bemærk, tror, da jeg ikke er sikker på jeg ville have tålmodighed til det alligevel). Så ville jeg nok forsøge at få et eller andet "fornuftigt tænkende individ" i tale i Elgiganten. Det burde eksistere, (selvom man godt kan være i tvivl med det du fortæller). Hvis jeg vurderede med mig selv, at det gider jeg ikke spilde mere tid på, så ville jeg oprette den sag i løbet af 10 sekunder. Jo før jo kortere tid skal du vente.
 
Og så er det ellers med at få udbredt budskabet om Elgigantens holdning til "forsøg", indtil de får korrigeret deres retningslinjer internt, for der er det helt galt. Skulle de ske, at de godt kan se, deres holdning er helt galt skruet sammen, så ville jeg også forvente, at de korrigere sagsudviklingen i din situation, og slevfølge acceptere at du hæver købet.. 
(Bemærk, du skal skrive til Elgiganten, at du ønsker at hæve købet. Acceptere de ikke dette, så kør sagen, og skriv det samme til forbrugerklagenævnet). 

Lige et par spørgsmål:
De gange produktet har været sendt afsted.. Har det været hos "autoriseret" Apple værksted udvalgt/i samarbejde med Elgiganten?
Har dette "værksted" kunne konstatere fejlen, men ikke kunnet udbedre den? Eller har de slet ikke kunnet konstatere fejlen?

Forudsat at svar til disse spørgsmål selvfølgelig er som det skal være. Så står jeg ved alt ovenstående.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2019 kl. 07:22
Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Har siddet med ansvar for reklamationer i en Elgiganten butik i 7 år, så kan måske give lidt råd :)

Du har dit på det rene, virker til at du gør det rigtige, men i langt de fleste tilfælde vil Elgiganten følge den vurdering værkstedet har givet, og konkludere at der ikke er fejl på telefonen, hvis værkstedet ikke kan replikere den. Uanset om det giver en sag i forbrugerklagenævnet. 

Også fordi, at ombytter Apple på garantien, er det gratis for butikken, vil de ikke det koster det for butikken at ombytte. 

Der bliver oprettet mange sager mod dem der, men de vinder også flere end de taber.

Skriv til Jakob reland jakob.reland@giganten.dk ham der sidder med forbrugerklagenævnssager på backoffice, med servicenr og dokumentation for fejlen, også ham butikken kan rådføre sig hos ved tvivlssager. Kan være han kan se at der er et problem. Og løser sagen før den bliver større. 

Det er satme god karmaThumbs Up
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2013
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2019 kl. 05:07
Har siddet med ansvar for reklamationer i en Elgiganten butik i 7 år, så kan måske give lidt råd :)

Du har dit på det rene, virker til at du gør det rigtige, men i langt de fleste tilfælde vil Elgiganten følge den vurdering værkstedet har givet, og konkludere at der ikke er fejl på telefonen, hvis værkstedet ikke kan replikere den. Uanset om det giver en sag i forbrugerklagenævnet. 

Også fordi, at ombytter Apple på garantien, er det gratis for butikken, vil de ikke det koster det for butikken at ombytte. 

Der bliver oprettet mange sager mod dem der, men de vinder også flere end de taber.

Skriv til Jakob reland jakob.reland@giganten.dk ham der sidder med forbrugerklagenævnssager på backoffice, med servicenr og dokumentation for fejlen, også ham butikken kan rådføre sig hos ved tvivlssager. Kan være han kan se at der er et problem. Og løser sagen før den bliver større. 

Til top
Papa pugh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Papa pugh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 08:54
ja det har jeg, men jeg har ikke fundet nogen løsning, for de fejl jeg har fundet, der har der været en fællesnævner, og det er der ikke her. Servicecenteret skrev i deres rapport at det måske var en gammel icloud sikkerhedskopi der lavede fejlen, så jeg har endda prøvet at sætte den op som en helt ny telefon, men det hjalp heller ikke. 
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 00:19
har du prøvet at søge på nettet efter om der er andre der har samme fejl du oplever?
Til top
andmm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 217
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andmm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 13:54
Ring evt. til Apple support. Det har jeg før gjort efter Elgiganten afviste en reparation af en strømforsyning hvor ledningen var gået op. Dog var min Mac købt direkte af Apple, men de sagde først at jeg kunne indlevere dem til deres servicepartnere.  
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
Til top
Papa pugh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Papa pugh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 10:38
det er et udemærket svar, men human ligger ikke lige i nærheden, og de tester den givetvis på samme måde, og det er ikke muligt at filme fejlen, da den dukker op helt tilfældigt, og ikke gentager sig umiddelbart efter. 
Til top
TiXe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 270
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TiXe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 08:18
Gå i Humac og spørg om de kan hjælpe. de må og skal tage imod alle apple garanti sager. 
Eller prøv at dokumenter/film problemet når det opstår. 


Til top
Papa pugh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Papa pugh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 12:26
Det vil han, for det er ham jeg venter skrifttlige svar fra. Ham fra service spurgte nemlig på mine vegne, efter jeg bad dem om at gøre bare et eller andet, i stedet for bare at afvise blankt. 

Jeg er med på at faglighed og service er lidt en by i Rusland for Elgiganten og andre store varehuse, men det her er sgu lidt dumt, specielt når jeg har forsøgt at hjælpe dem med den erfaring jeg selv har fået efter mange år i branchen, som fx. at have en dialog med deres værksted, så de ikke bare laver den normale stresstest af telefonen osv. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:49
Ellers bed om at komme til at snakke med varehuschefen.

Hør om han virkelig vil kører en sag på det.
Til top
Papa pugh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-April-2019
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Papa pugh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:56
det er godt du siger det, for jeg har faktisk bedt om det, men har ikke fået det endnu, og havde helt glemt det. Så mange tak for detSmile😉
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:27
Du har dokumentation i orden.

Dog vil jeg bede butikken om et skriftligt svar fordi du ønsker at klage.

Og så bare få klaget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu