recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple TV lagerplads
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple TV lagerplads

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple TV lagerplads
    Sendt: 24-April-2019 kl. 10:52
Hejsa,

Jeg kigger på Apple TV 4K og bliver nysgerrig omkring størrelse/lagerplads.
Jeg har søgt og læst lidt på nettet - men hvad er jeres erfaringer med lagerplads til "sådan en fætter"? Smile

Pft.


Redigeret af Casper - 24-April-2019 kl. 10:52
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 10:56
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:07
Mvh. JørgenT
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:17
Den gamle uden 4K fandtes også i 32GB og 64GB udgaver. Tror baere de udfasede 64GB udgaven, da 4K kom.
Men spørgsmålet går jeg ud fra handler om hvilken størrelse man har behov for. Personligt har jeg 32GB udgaven af ATV 4K. Har ALDRIG haft pladsproblemer. Men jeg bruger den også kun som ren streamer. Regner du med at komme til at spille meget på den, så er det muligt 64GB er nødvendigt. Aner det dog ikke.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:38
Jeg har den selv i 64 GB, kun fordi jeg fik mulighed for at købe den til samme pris som 32 GB-udgaven.

Jeg kommer aldrig til at bruge de 32 GB, og da SLET ikke 64. Jeg har heller aldrig hørt om nogen der har brugt mere end de 32, og aldrig læst en anmelder der foreslog at købe 64... tværtimod, alle skriver spar pengene, da det nærmest er "umuligt" at bruge den plads 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 11:47
det kommer jo helt an på hvad man vil bruge den til. 
modsat alle andre apple enheder, så er der meget lidt man gemmer på sådan en enhed. Det skulle lige være hvis man vil bruge den som spille enhed, men de fleste køber nok et ATV fordi de ønsker at se video på den ene eller anden måde, og enten streamer de direkte fra internettet via hbo, netflix etc, eller også har man en NAS stående hvor man har det liggende. - med andre ord. 32GB er mere end rigeligt med mindre du vil downloade og gemme video fra itunes. (eller have hele sin musiksamling liggende på den, men hvem vil dog det?)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 13:13
Man kan ikke selv downloade noget på ATV 4K.

Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 13:18

 Der kan kun installeres App's, der kan heller ikke tilsluttes en extern enhed (HDD). Den er kun en ren Streaming enhed. Der er en Shield TV bedre.


Redigeret af Radiomanden - 24-April-2019 kl. 13:20
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 13:23
Min erfaring er, at 64GB kun giver mening, hvis man har tænkt sig at installere rigtig mange spil. Og rigtig mange (gode) spil findes der bare ikke til Apple TV endnu. Spil såsom INSIDE af danske Playdead tager en del plads, men de fleste er jo bare polerede mobilspil.

Det er muligt, at Apples kommende Arcade-spiltjeneste ændrer på det faktum.

Husk også, at Apple TV har dynamisk lagring, så den sletter automatisk baner/datapakker i spil, som man har gennemført og installerer først nye baner, når man nærmer sig. Denne lageroptimering fungerer rigtig godt i praksis, helt gnidningsfrit.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2019 kl. 16:45
Ja netop, fik ikke skrevet tydeligt nok at mit spørgsmål mest gik på om 32 GB er nok, eller 64 er vejen frem. Nok mest pga. spil.
Film streamer man jo.

Så der er snak om at 32 GB er nok, kan jeg læse på mange af svarene.
Meget streames jo, og ved ikke hvad mit behov for at at spille på den, i så fald, bliver. Tongue

Men ja, med Apple Arcade i tankerne, kan det jo løbe op, men 32 GB er også en del.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 11:23
For at have lidt håndfast:
- INSIDE optager 1,4 GB
- Lara Croft Go optager 1,2 GB

Jeg vil håber på, at spillene i Apple Arcade bliver mere ambitiøse (ikke noget ondt om INSIDE, det er et af mine absolut favoritspil i senere år), så mon ikke de godt kan gå hen og fylde lidt mere?
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 15:54
Et tillægsspørgsmål;
Når nu at ATV ikke har en digtal lyd output, hvordan kører I så musik over til jeres anlæg, uden at tv'et er tændt?

Er spændt på jeres setup. Smile

Med en splitter eller lign.?
Lidt dumt træk af Apple, i min optik, set i dette lys, idet det fungerede med det gamle ATV, som har Digital (lyd) output.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu