recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PAS PÅ! Falsk mail fra Apple om køb af Netflix!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PAS PÅ! Falsk mail fra Apple om køb af Netflix!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PAS PÅ! Falsk mail fra Apple om køb af Netflix!
    Sendt: 25-April-2019 kl. 12:00
Jeg har modtaget en mail fra Apple om køb af Netflix abb. Der står at hvis ikke det er rigtigt kan jeg via et link afmelde købet. Jeg logger så på med mit ID, og kommer til en side hvor de beder om samtlige mine data incl kortoplysninger. 

Det hele ser ægte ud, men da de i forvejen ikke har mine kortoplysninger fordi jeg lige har fået nyt kort. Så tænker jeg at dem skal de ikke have, for så trækker de jo beløbet.

Hvad mener I?


Redigeret af Munch - 25-April-2019 kl. 12:37
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:09
Hvilken URL bliver du ledt hen til?

Og hvis den er reel og dit gamle kort er udløbet, så beder de dig om at opdatere kortoplysninger, men de trækker ikke penge.

Du burde også have muligheden for at vælge "Intet kort" under din profil.

Derudover bør du ændre adgangskode, hvis en anden har bestilt Netflix via din Apple-konto.

Redigeret af lunddal - 25-April-2019 kl. 12:10
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:13
Mvh. JørgenT
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:15
jeg får tit disse mails, det er det rene fusk, det kan du se ved at logge ind på din apple konto som du plejer.  tryk ikke på link & giv aldrig dine oplysninger via sådan et link, 
hvis du er helt i tvivl så ring til apple support det er gratis.


Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:16
Hvis du betaler via Apple, betaler du højst sandsynligt en højere pris. Få det lukket ned og betal direkte til Netflix.

Med hensyn til mail. Den lugter langt væk af svindel. Aldrig log på via et link. Du skal kun logge på via officielle kanaler.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:19
Det må være fusk....man skal da ikke oplyse kortoolysninger når man afmelder noget...

Frank 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:26
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg prøver at logge på via Apple hjemmeside og få afmeldt Netflix, da det ikke er mig der har bestilt det.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:28
Men igen, er du sikker på at det er bestilt?

Mailen kan som sagt være falsk.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Hvis du betaler via Apple, betaler du højst sandsynligt en højere pris. Få det lukket ned og betal direkte til Netflix.


Nej, da Netflix var muligt at betale via sit Apple ID, var det samme pris.

Men nu skal han jo slet ikke have Netflix
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:34
Ja det er en falsk mail, for jeg har ingen køb stående på Apple.com.

Så pas på, den hjemmeside mailen linker til, ser absolut helt ægte ud, men er altså fake!
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 12:35
@ Lunddal. Det var ikke helt tydeligt om han havde Netflix.

Min kone har betalt overpris for Spotify via apple. 


Redigeret af Mufti - 25-April-2019 kl. 12:36
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2019 kl. 13:26
Hvis du har logget på via linket i mailen, så skal du skifte password hurtoigst muligt, for så har de di password. 

Og bruger du samme password andre steder skal det det også skiftes.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu