recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android og Apple TV fjernbetjenings app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android og Apple TV fjernbetjenings app

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Android og Apple TV fjernbetjenings app
    Sendt: 25-April-2019 kl. 19:11
Jeg har har både Apple og Android TV.

Hovedparten af tiden styrer jeg dem med vores Logitech Harmony og det fungerer rigtig godt.

Men af og til, når jeg skal indtaste passwords søge efter noget på Youtube, er det en smule omstændig at bruge onscreen tastatur.

Så jeg tænkte på at anvende en fjernbetjenings app til min android mobil der kan betjene begge enheder og hvor man bruge mobilens tastatur.

Men kunne godt bruge et par forslag, hvis nogen har gjort sig nogle erfaringer?


Redigeret af Silentbob - 25-April-2019 kl. 19:53
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 07:42
Der findes en 'Android TV' app til både Android og iOS, som kan bruges til at styre og indtaste tekst på Android TV.

Til Apple TV skal man have fat i en iPhone eller iPad, hvor der automatisk glider et tekstfelt ned fra toppen af skærmen, når der er et tekstfelt henne på skærmen. Bruger man iClouds nøglering (tror jeg det hedder), så kan man i disse situationer via Touch / Face ID få adgang til sine passwords og automatisk overføre det til Apple TV.

Jeg er ikke bekendt med, at der findes en app til Android, som kan styre Apple TV. Den del tror jeg, at Apple styrer med rimelig hård hånd.
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der findes en 'Android TV' app til både Android og iOS, som kan bruges til at styre og indtaste tekst på Android TV.

Til Apple TV skal man have fat i en iPhone eller iPad, hvor der automatisk glider et tekstfelt ned fra toppen af skærmen, når der er et tekstfelt henne på skærmen. Bruger man iClouds nøglering (tror jeg det hedder), så kan man i disse situationer via Touch / Face ID få adgang til sine passwords og automatisk overføre det til Apple TV.

Jeg er ikke bekendt med, at der findes en app til Android, som kan styre Apple TV. Den del tror jeg, at Apple styrer med rimelig hård hånd.

Øv, men mange tak for svaret. Mit Apple eventyr stopper ved Apple TV. Ipad eller iPhone bliver det aldrig til. Så må jeg nøjes med onscreen tastatur.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2019 kl. 21:10
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 06:44
Klaus: Virker den også med tekst-input?
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Klaus: Virker den også med tekst-input?

Det vil jeg også meget gerne vide. 

Jeg har fundet en del apps der påstår at kunne styre Apple TV fra en android telefon, men ingen der beskriver noget om tekst input.


Redigeret af Silentbob - 27-April-2019 kl. 06:58
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 07:28
I følge artiklen er der en funktion der hedder “keyboard”.

Kender ikke produktet, vi er “fuldt æBlificeret” her i huset Wink



Klaus


Redigeret af KlausDM - 27-April-2019 kl. 07:28
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

I følge artiklen er der en funktion der hedder “keyboard”.

Kender ikke produktet, vi er “fuldt æBlificeret” her i huset Wink



Klaus

Takker. Giver den et kig.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 11:39
Meld endelig tilbage, om det virker Smile
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Meld endelig tilbage, om det virker Smile

Skal jeg gøre. Bliver dog nok først engang i slutningen af næste uge, jeg får tid.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 22:47
Jeg har prøvet den. Kunne ikke få den til at virke med en ATV 4K.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 10:09
Øv Unhappy
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu