recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Af8 Dolby vision / atv4k / Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Af8 Dolby vision / atv4k / Netflix

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Af8 Dolby vision / atv4k / Netflix
    Sendt: 26-April-2019 kl. 23:09
Hej

Jeg har opstillet et af8 med en st5000 via earc.
På af8 har jeg tilsluttet en ATV 4k.

Hvis jeg benytter Netflix fra den indbyggede app, så virker Dolby vision og jeg får atmos på st5000.

Hvis jeg benytter Netflix på atv4k, så får jeg hverken Dolby vision eller atmos. Der står godt nok Dolby vision ved filmen, men det virker som alm 4k uden hdr.

Af8 kører version 7. Kan ikke finde noget build nummer.

Hvad skal der til får at man får Dolby vision fra ATV ?
Hvordan får man Atmos fra ATV og ned til st5000. Skal de forbindes direkte eller kan man bruge tv som mellem led ?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 06:48
Har du aktiveret 'HDMI Forbedret' på den HDMI-port på tv'et, som Apple TV er tilsluttet? Det åbner for HDR.

Sony AF8 har ikke eARC, så du bør loope Atmos HDMI-signalet igennem soundbar og så videre til TV.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 07:11
jeg har atv direkte til st5000

Og det virker 
Til top
Vestergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-April-2019
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 10:58
Har du aktiverer enhanced HDMI på begge dele?

ST-5000
To change the HMDI Signal Format setting from Standard to Enhance Format on the Sound Bar, using the Sound Bar remote control press Home / Settings / System Setup / HDMI Setup / HDMI Signal Format. (Note: Each HDMI input on the sound bar can be set to standard or enhanced format so make sure you set the input you are using or switch them all to enahance).



Det skal gøres på begge dele for HDR vil virke. 


Redigeret af Vestergaard - 27-April-2019 kl. 11:20
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2019 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Har du aktiveret 'HDMI Forbedret' på den HDMI-port på tv'et, som Apple TV er tilsluttet? Det åbner for HDR.

Sony AF8 har ikke eARC, så du bør loope Atmos HDMI-signalet igennem soundbar og så videre til TV.
tak

Jeg havde brugt hdmi 1 og ikke port 2 eller 3.
Så nu virker det med Dolby vision, dog virker mit atv4k ikke helt stabilt på dette tv.

Synes ofte det får sort skærm.
Hvis man kører en kontroller hdmi forbindelse, så siger de at der er problemer med en stabil forbindelse.
Kræver 4k med hdr et bestemt kabel ?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 07:02
Atv 4k kan godt lide gode korte kabler

Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 10:06
Hvis du kører med 60 Hz Dolby Vision i menuen, så giver det maksimalt stress på forbindelsen, så du bør benytte Match Content for både indhold og frekvens og så sætte ATV til 50 Hz SDR i menuen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 16:52
Hvorfor skulle det være et problem at køre med max stress på? Jeg har mit til at køre DV fast og oplever da ingen problem ved det. Bare kablet da kan bære det.

Faktisk oplever jeg dog problemer med HDR10. Ved det signal, så giver TV'et et lille blink af og til. Mistænker dog lidt det er min receivers skyld. Ved SDR er der intet. Ved DV er der heller ikke noget, men der kan receivereren heller ikke lægge sit OSD overlay henover billedet, når jeg fx stiller på volumen eller andet. Det kan den godt ved HDR10, så mistænker lidt det er det, der er skyld i det. Skal lige have rodet lidt med indstillingerne på receiverer, eller også bare prøve at koble ATV direkte på TV'et. 

Til OP, så ja, det kræver særlige kabler. De skal kunne klare 18mbps. Det er dog sjældent oplyst. Men står der kablet kan klare 4K HDR, så er du vist nogenlunde sikret. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvorfor skulle det være et problem at køre med max stress på? Jeg har mit til at køre DV fast og oplever da ingen problem ved det. Bare kablet da kan bære det.

Faktisk oplever jeg dog problemer med HDR10. Ved det signal, så giver TV'et et lille blink af og til. Mistænker dog lidt det er min receivers skyld. Ved SDR er der intet. Ved DV er der heller ikke noget, men der kan receivereren heller ikke lægge sit OSD overlay henover billedet, når jeg fx stiller på volumen eller andet. Det kan den godt ved HDR10, så mistænker lidt det er det, der er skyld i det. Skal lige have rodet lidt med indstillingerne på receiverer, eller også bare prøve at koble ATV direkte på TV'et. 

Til OP, så ja, det kræver særlige kabler. De skal kunne klare 18mbps. Det er dog sjældent oplyst. Men står der kablet kan klare 4K HDR, så er du vist nogenlunde sikret. 
ok tak

Jeg benytter nogle gamle lange hdmi kabler i dag. Må hellere få bestilt nogle nye.


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 21:12
Det bedste er optiske HDMI kabler til lange træk. De er skide dyre herhjemme men ret billige på Amazon.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2019 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det bedste er optiske HDMI kabler til lange træk. De er skide dyre herhjemme men ret billige på Amazon.

Vil dette kunne virke ?

Ultra HDTV 4K HDMI Kabel, Premium Zertifiziert, 5 Meter/HDMI 2.0b, UHD bei vollen 60Hz (Keine Ruckler) / HDR10+, 3D, ARC, Ethernet, Dolby Vision https://www.amazon.de/dp/B015WV0YES/ref=cm_sw_r_cp_api_i_rqGXCbBQGGEAE
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2019 kl. 10:50
Udfra beskrivelsen, så skulle det i hvert fald virke.
Men når det ikke er længere end det, så kan jeg i hvert fald garantere, at dette virker. Bruger det selv mellem forstærker og TV, mens jeg bruger samme kabel på 1 meter mellem ATV og forstærker.

https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/premium-high-speed-2-0-hdr-hdmi-kabel-6-m.html
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu