|
Hjælp til valg af udstyr |
Besvar |
Forfatter | |
thraneloldk
Ny bruger Oprettet: 02-Maj-2019 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 02-Maj-2019 kl. 12:43 |
Hej alle
Jeg er i den heldige situation, at jeg er ved at bygge et nyt hus som står klart til december og i et nyt hus skal der også et nyt TV og noget lyd. Jeg har brug for jeres hjælp, da konen har stillet et par meget skarpe og konkrete krav til setuppet. Krav 1. Der må IKKE være et tv-møbel (hverken hængende eller stående) 2. Ingen synlige ledninger 3. Bedre end gennemsnit-lyd Retningslinjer 1. Budget 20-25.000 kr. 2. Huset er ikke bygget endnu, så 'meget' kan lade sig gøre. 3. Helst trådløst lydsystem - gerne en soundbar (som er så flad som mulig) Jeg havde inden jeg fik kravene stukket i hånden i går tænkt mig at købe et "Samsung QE75Q7FN QLED 4K TV" og en Sonos Playbar eller beam og sætte op nedenunder. Men jeg kan ikke se hvordan jeg kan lykkes med at gemme strøm-transformeren væk fra soundbaren. Jeg har søgt på nettet uden at finde noget. Konen foreslog selv indbyggede højtalere, men det kræver vel en receiver som skal stå et sted omkring TV'et ? Er der nogen der kan hjælpe mig på vej enten i retning af noget professionel hjælp eller råd og vejledning om hvordan jeg kommer videre med projektet. På forhånd mange tak Rasmus |
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
nedenstående punkter er ikke direkte svar på dine punkter 1. fortæl hende at hendes krav ikke kan efterkommes 100%, men det kan komme nogenlunde tæt på. Der vil helt klart være forskellige lydtryk afhængig af om man vælger soundbar eller indbyggede højtalere. (med ekstra tryk på de indbyggede :) men det kommer også meget an på størrelsen af rummet.2. afhængig af design af huset, så kommer i faktisk begge med nogle ganske udmærkede løsninger omkring lyden. Men det kommer også rigtigt meget an på hvor "vildt" man ønsker funktionalitet. 3. indlejrede kabler i væggen kræver selvsagt at man liiiige har tænkt sig lidt om inden man færdiggører huset. Men indførte kabler til strøm og AV er nok den bedste løsning, det vil dog selvsagt kræve fræsning i væggene! 4. optimale løsning ville være at gemme alt i et teknik rum, og så have "lange" kabler rundt til billede og lyd. overvej at kigge i retning af https://www.flexcabling.dk/ - det kunne være en mulighed.
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du har 25.000 til projektet og starter med at bruge 17.000 på et tv. Konen vil have usynlig montering og lyd i kvalitet over gennemsnittet. Du vil gernehave professionel hjælp til opgaven.
Dit budget er alt for lille....... Hvis det kun er tv der må være synlig på væggen, kommer i til at skulle have en eventuel Blu-ray afspiller, appletv og lignende i et andet rum. Ikke aktive højttalere kræver en forstærker, aktive højttalere kræver strøm. Højttalere i væggen der leverer lyd i kvalitetover gennemsnittet fylder i dybden. Bed hende om at finde et pænt møbel til forstærkeren og få hende til at forstå at et par gulvhøjttalere er smukke at se på og er med til at give gennemsnitlig lydkvalitet. Du kan altid starte med et sæt “kleinhorns” Stort set alle andre gulvhøjttalere er små pyntelige i forhold til. Klaus
|
|
Frank13
Guld medlem Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Online Point: 1106 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis højtalerne skal indbygges, altså ændres i den oprindelige plantegning, bliver det så ikke dyre...de gange jeg har fået bygget nyt hus, der kostede hver gang jeg bad om ændringer...
Frank
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |