recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CPU og bundkort, anbefalinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CPU og bundkort, anbefalinger

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CPU og bundkort, anbefalinger
    Sendt: 04-Maj-2019 kl. 20:00
har idag et gtx 1050ti kort med 4gb ram i en gammel pc

CPU AMD A8-6500 APU 3500Mhz 
Ram 8 GB
Motherboard: MS-7857

Hvilken CPU og bundkort til maks 1500-2000kr kan anbefales? Tænker ram og ssd kan genbruges

Skal “bare” bruges som reserve pc til Fortnite - det kører nogenlunde på ovenstående, men vil gerne have det kører godt :-)

Eller skal jeg hellere købe en PS4 ??
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2019 kl. 20:57
Hej.

Dit gamle MS-7857 motherboard bruger DDR3 Ram. I dag bruger vi DDR4 or i løbet af ca to år vil DDR5 komme. Jeg vil forelå at du opgraderer til DDR4 sammen med et nyt motherboard.

Den 27 maj vil AMD presentere 3. generation af deres Ryzen CPU'er ved en 2019 COMPUTEX keynote, som vil blive holdt af AMD President og CEO Dr. Lisa Su  den 27. May kl 10. 

CITAT: 'Upcoming products include 7nm AMD EPYC™ datacenter processors, 3rd Gen AMD Ryzen™ desktop processors and graphics cards based on the next-generation “Navi” architecture – all of which are designed to create exceptional experiences for gamers and creators ...'

Fra denne press release:


Her er et link til hvad vi allerede ved om de nye CPU'er, som forventes at komme i 6, 8, 12, og 16 core udgaver:


Samtidigt med de nye CPU'er vil der blive introduceret nye X570 motherboards. De vil være en kraftig forbedring at de hidtige AMD AM4 motherboards.

Rygter på internettet siger, at efter 2-3 måneder, vil det komme billigere morherboards frem.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-Maj-2019 kl. 21:06
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 06:46
for det budget ville en ps4 måske være den bedste løsning. Hvis du kan bruge en controller.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 09:06
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 11:00
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 13:18
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

tak for svar - hvad med noget brugt?

Hej.

Jeg syntes ikke om den DBA annonce du linker til. Jeg syntes at det er meget dyrt. 2300 kr for kun at få en lille forøgelse af performance.

Men jeg forstår ikke helt hvorfor du linker til en anden APU, som er AMD's navn for en CPU med indbygget grafik? Når du allerede har et gtx 1050ti kort.

Men for de samme penge vil jeg mene, at du kan få et nyt motherboard, en ny CPU og 8 GB Nyt DDR4 RAM.

Lad os tage motherboardet først. Flere at motherboard fabrikaterne, er allerede kommet med BIOS opdateringer til de af deres hidtidige motherboardes, der så kan bruges sammen med de nye 3. generations CPU'er. Som et eksempel vil jeg linke til ASUS:


Som det ses i linket er er der mange B450 samt nogle B350 der allerede har fået en opdateret BIOS, så at motherboardet kan bruge sammen med de nye Ryzen CPU'er. Og et B450 eller B350 motherboard koster ikke ret meget. Og ASUS er kun et eksempel. Der er flere af de andre motherboard fabrikanter der ligeledes er kommet med BIOS opdateringer.

Jeg vil anbefale at du venter en måned, på en af de nye 6 cores Ryzen CPU'er. De er fremstillet i den nye 7nm process node og er derfor både hurtigere og billigere at fremstille. Du vil derfor få mere forformance for mindre penge.

Hvis du vælger f.eks. et B450 motherboard sammen med en 6 core Ryzen CPU kan jeg ikke se andet end at der også bliver penge til 2x4 GB DDR4 RAM i dit budget.

Hilsen Carsten.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 14:00
ryzen 5-2400g fungerer fortrinligt sammen med et 1050ti. ryzen5-2400g giver det dobbelte i performance af hvad cpu-delen af hans nuværende maskine kan yde. - derfor er de penge ganske fortrinlige. især han han kombinerer det med hans nuværende 1050. Den indbyggede grafik performance i den 2400g kommer ikke i nærheden af et 1050ti (performer kun ca 50% af hans 1050ti) MEN selvfølgelig er "brugt" prisen en kende høj - jeg ville nok gå omkring 2K for den løsning (der kommer så også en oem windows licens med ser det ud til) - for 2300 begynder vi at nærme os ny prisen - også selvom tingene er købt i oktober 2018, så er det stadig brugt.

Så hvis du kan få den ned omkring de 2000,- så er det såmænd et ganske udmærket bud.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2019 kl. 14:18
Hej.



Og så noget 2x4 DDR4 Ram.

Det vil jeg mene er en meget bedre løsning til de samme penge.

Og hvis man kan vente en måned, så kan man få endnu mere performance for de samme penge.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 05-Maj-2019 kl. 14:23
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Og hvis man kan vente en måned, så kan man få endnu mere performance for de samme penge.

Hilsen Carsten.

Det forudsætter vel, at de nye Ryzen CPUér også komme til at koste det samme. Det tvivler jeg på. Ellers forstår jeg ikke hvad du mener?
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

  Det forudsætter vel, at de nye Ryzen CPUér også komme til at koste det samme. Det tvivler jeg på. Ellers forstår jeg ikke hvad du mener?

Hej.

Ryzen anden generation CPU'er blev introduceret til lidt billigere priser end Ryzen føste generation CPU'er. Men Ryzen tredie generation bliver delvis lavet på en ny 7nm process node,  hvor der kommer næsten dobbelt så mange CPU dies ud af en wafer som på en 14nm process node. Så de bliver billigere at fremstille end en CPU fremstillet helt i 12nm eller 14 nm. 
 Rygterne siger at pricerne bliver konkurrence dygtige. Her er et link, til alt det vi ved om de nye tredie generations Ryzen CPU'er. Det indeholder også et gammelt rygte om priser.


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 08-Maj-2019 kl. 11:41
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2019 kl. 08:49
Tak for svar til alle!!

Jeg kan sagtens vente til der kommer nye CPU'er fra AMD - det er jo "kun" en reserve pc til når kammerater kommer på besøg ;)

Grunden til jeg linker til dba annonce var egentlig at det lød ok (men havde ikke fanget det var med indbygget grafik kort... så meget for min viden)
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2019 kl. 07:04
Det slår mig lige at jeg da også kunne ogradere "primær" spille pc'en - og så arve de gamle dele derfra :-)

Primær pc spec;
I5-6402P 2,8 Ghz - også 8 gb ram samt et GTX 1060 3 GB grafikkort

Vil det give mening, eller er det umuligt at opgradere den inden for mit budget på 2000kr?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu