recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CPU og bundkort, anbefalinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CPU og bundkort, anbefalinger

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2019 kl. 07:45

Hej.

Det du skal bruge, for at have to PC'er til at spille Fortnite på, er et nyt motherboard med en ny CPU og noget 2x4 GB DDR4 Ram.

Hvilken af dine PC kabinetter du så sætter det ind i, er ligegyldigt. 

Hvis du ønsker at bibeholde Kabinet, harddisk osv i din primære PC. Skal du så flytte det gamle motherboard med en gammel CPU og 8 GB DDR4 Ram over i din secundære PC kabinet føst.
En anden mulighed var bare at bytte om på dine to PC kabinetter efter opgraderingen.

Jeg forventer at et nyt motherboard og en ny AMD 6 core 12 threads CPU og 2x4 GB DDR4 ram kan købes for et par hundrede kroner under dit budget på 2000 kr.

Men hvis du skal opgradere din primare PC, bør du overveje om, du så skal have en hurtigere 8 core 16 thread CPU i den. 

Jeg ser lige nu, at Dustin har en første generation 8 core 16 thread AMD Ryzen 7 1700X No Fan på tilbud til 871 kr. Den syntes jeg at du straks bør købe.


Så skal vi nok senere, hjælpe dig med hvilken fan du kan bruge.

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 12-Maj-2019 kl. 07:57
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 09:15
Hej

Kan se det er en Ryzen 7, du linker til ved Dustinhome - men hvis der kommer nye processorer om en lille måneds tid, så vil de vel give bedre performance end den her "gamle en"? 
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 11:03
Er det her setup helt henne i vejret? Eller skal jeg vente på AMD frigiver nye CPU'er??

Tænker at 16GB ram ikke koster så meget mere end 8GB, så når vi alligevel "er igang" :-)

Samlet pris 2300 kr (sådan +/-)

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

  Kan se det er en Ryzen 7, du linker til ved Dustinhome - men hvis der kommer nye processorer om en lille måneds tid, så vil de vel give bedre performance end den her "gamle en"? 

Hej.

Det kommer nok an på hvor vigtigt det er at vi holder os inden for de 2000 kr. 
Jeg linkede ført til TomsHardware, som skrev om et gammet rygte, at der kommer 6 core 12 thread 3. gen Ryzen CPU'er til $99 og $129.
Så linkede jeg til en 4 core 8 thread CPU til 862 Kr.
Og nu til sidst en AMD 8 core 16 thread Ryzen 7 1700X No Fan til 871 kr.

Personligt tror jeg, at der bliver størst fordel ved nye de nye Ryzen CPU'er, hvis man bruger et at de nye X570 motherboards. De nye motherboards med billigere chipsets forventes at komme 2-3 måneder senere.

Alternativt kan du vælge et af de tidligere generationers B450 eller B350 motherboard. De kan godt bruge en Ryzen 7, så længe at du ikke ønsker at overclokke den. Og til mange af dem fås der allerede en BIOS Opdatering, så de kan bruge en af de nye 3. generations Ryzen CPU'er.

Hvis du vælger et B350 motherboard, kan de ikke bruge et par af de forbedringer der kom i 2. generaqtion af Ryzen CPU.
Og jeg forventer at hvis du køber en 3. generations Ryzen CPU og bruger en tidliger generation motherboard, vil du heller ikke få de sidste forbedringer med.

Så jeg anbefaler at du køber en 8 core 16 thread Ryzen 1700X CPU til 871, som jeg forventer performer mindst lige så godt, eller måske bedre end en af de nye 6 core 12 thread CPU'er fra rygtet i TomsHardware linket.

Men igen, jeg ved ikke hvor vigtigt det er for dig, at holde dig inden for 2000 kr.

Men her er et meget hurtigt økonomisk overslag.

AMD Ryzen 7 1700X No Fan til 871 kr.




Det vil blive meget tæt på 2000 kr, da jeg ikke har regnet porto med.

Men hvis du kan bruge mere end de 2000 kr, syntes jeg at du skal finde det motherboard du ønsker, og med de porte du har brug for. Her er et godt link til Analyzing B450 for AMD Ryzen: A Quick Look at 25+ Motherboards:


Hilsen Carsten.

Hej. Jeg så først din sidste post, da jeg var færdig med dette lange indlæg.



Redigeret af csell - 13-Maj-2019 kl. 11:29
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

  Samlet pris 2300 kr (sådan +/-)

Hej.

Ja det er utroligt, hvad 300 kr ekstra kan gøre.

Jeg ser at du linker til det ASUS motherboard, jeg brugte i et tidligere link. Du skal vide, at jeg ikke kender det. Jeg tog det første motherboard, der var på en liste over Asus modtherboards med BIOS opgraderinger til brug sammen med en 3. generations Ryzen CPU. Jer tror, at der findes bedre B450 motherboards. Foreslår at du vælger motherboard ud fra dette link:


Ellers vil jeg bare sige, at Ryzen CPU'er har altid elsket hurtig RAM. Så det er godt at se, at du vælger 3000 MHz CL16 RAM.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-Maj-2019 kl. 11:59
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2019 kl. 17:15
Hej.

Jeg har fundet et AMD AM4 ASROCK X370 Pro 4 motherboard til 91€ incl levering hos Tyske Amazon. Det ved jeg ikke om er et bedre valg til en Ryzen 1700X CPU?
Her er et link:


Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 13-Maj-2019 kl. 17:16
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 10:12
Knægten har haft fødselsdag og har fået en Samsung Evo 970 m2 ssd samt 2x8 GB Corsair 3200mhz ram

Det passer jo fint til hans nye pc når de kommer den 7/7

Er der andet han kan opgradere nu her og så “genbruge”?

Og hvilken af de nye processor vil være et godt match til ovenstående? Hvis ikke det er for tidligt at spå om...
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 19:22
Faldt over en brugt Ryzen 1300X med køler til 300 kr - dertil et nyt Asrock B450M-HDV mATX - AM4 til 454 kr

Det lader til at kunne trække Fortnite okay, samtidig med at han streamer Clap

Knægten er glad - men kan ikke lade være med at tænke over om jeg skulle købe en Ryzen 5 3600 til ham, og så sætte 130'eren i min kontor pc.

Eller er det bedre bare at vente til han spiller andet end Fortnite?

GTX 1060 3 GB lader også stadig til at være et ok graffikkort Smile

Så ikke umiddelbart mere legetøj til faren Cry
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2019 kl. 20:46
vent - hvis det virker fint, så er der ingen grund til at opgradere - købte selv en 1700 med et B450 og 16gb ram og det er godt nok oceaner hurtigere end min gamle i5-3470. jeg valgte så 1700'eren på grund af antallet af kerner (laver lidt videoredigering og photosjov i ny og næ på den - ud over diablo3) - og bibeholdt mit 960 grafikkort - det virker "nogenlunde" men overvejer godt nok seriøst at kigge på et 2060 når der kommer lidt rådighed i finanserne.

Den eneste udfordring med 1700'eren er at den ikke understøtter højere end 2666mhz - og det var så det jeg købte - det er selvfølgelig lidt nedern når man nu kan få +3000mhz til b450 og en ryzen 3000 understøtter det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu