recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Espresso maskine
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Espresso maskine

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Espresso maskine
    Sendt: 06-Maj-2019 kl. 17:57
jeg står på nippet til at købe en sage barista touch.
Er der nogen der har brugererfaringer med den?
Eller sage produkter i det hele taget?
Den får flotte anmeldelser rundt om på nettet, men hører gerne fra folk der evt har erfaring med netop den nævnte maskine:).
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 19:10
jeg gad dæleme godt selv have en, men det bliver bare nogle ALT for dyre kopper kaffe :-)

Jeg har en tidlige kollega som er meget begejstret for den og når jeg er hjemme ved vedkommende giver de altid god kaffe
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 19:12
den ser fin ud. Kender den dog ikke eller sage generelt. 
MEN, hvorfor lige den den? bruger du meget mælk i din kaffe? tror man vil blive træt af skummeren. 

Jeg købte en fuldautomatisk maskine tilbage i 2013 fra Gaggia (accademia) (den nye model af accademia'en er denne her: https://www.rigtigkaffe.dk/fuldautomatiske-espressomaskiner/9710-gaggia-babila.html, og det er ét tryk = kaffe incl. med mælk, nr bøtten med mælk er sat til.
købte den ved rigtigkaffe.dk, som jeg kan anbefale. der er en grund til at de fører de maskiner som de gør. der ville jeg da også læse lidt og se hvad de har inden køb: https://www.rigtigkaffe.dk/blog/hvad-er-forskellen-pa-semi-automatiske-og-fuldautomatiske-espressomaskiner-n78

hvad jeg senere er blevet klar over er at man skal være opmærksom på er:
1) hvor let er den at vedligeholde
2) hvad koster det?
3) hvor godt er den bygget = hvor længe holder den
4) reservedele, findes det overhoved?
5) hvordan er den i det daglige? let at påfylde vand, tømme kaffebeholder ect.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

jeg gad dæleme godt selv have en, men det bliver bare nogle ALT for dyre kopper kaffe :-)

Jeg har en tidlige kollega som er meget begejstret for den og når jeg er hjemme ved vedkommende giver de altid god kaffe

Jeg VED at jeg vil bruge den dagligt og det gør at jeg kan “retfærdiggøre” købet.
Den er nemlig tilpas automatisk - manuel til at jeg gider bruge den hver dag.
Hvor længe har din kammerat haft den?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2019 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

den ser fin ud. Kender den dog ikke eller sage generelt. 
MEN, hvorfor lige den den? bruger du meget mælk i din kaffe? tror man vil blive træt af skummeren. 

Jeg købte en fuldautomatisk maskine tilbage i 2013 fra Gaggia (accademia) (den nye model af accademia'en er denne her: https://www.rigtigkaffe.dk/fuldautomatiske-espressomaskiner/9710-gaggia-babila.html, og det er ét tryk = kaffe incl. med mælk, nr bøtten med mælk er sat til.
købte den ved rigtigkaffe.dk, som jeg kan anbefale. der er en grund til at de fører de maskiner som de gør. der ville jeg da også læse lidt og se hvad de har inden køb: https://www.rigtigkaffe.dk/blog/hvad-er-forskellen-pa-semi-automatiske-og-fuldautomatiske-espressomaskiner-n78

hvad jeg senere er blevet klar over er at man skal være opmærksom på er:
1) hvor let er den at vedligeholde
2) hvad koster det?
3) hvor godt er den bygget = hvor længe holder den
4) reservedele, findes det overhoved?
5) hvordan er den i det daglige? let at påfylde vand, tømme kaffebeholder ect.

Ja jeg har heller ikke selv noget skidt at sige om rigtigkaffe.dk eller deres produkter.
Jeg har tidligere haft en fuld automatisk espressomaskine fra Siemens. Det var deres topmodel til 12.000kr. Den var udemærket, men jeg savnede muligheder for at være mere manuel og da den fik i stykker afholdte jeg mig fra at købe en ny og har siden hold mig til pour over og stempelkaffe.

Den her sage vinder ret mange test kan jeg se og hedder Breville i udlandet. Den skal være designet af en eller anden Michelin kok - som i sig selv, selvfølgelig ikke gør den til en fantastisk maskine.
Jeg ville gerne igang med lidt mere cappucino og andre mælke drikke, men ellers primært div sorte kaffe er mit brug.

Jeg ville dog gerne vide lidt om levetid og netop reservedel, da begge de Siemens jeg har haft (havde kortvarigt Siemens entry model) og ingen af dem var mere end ok syntes b
Til top
AffenKatzen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-November-2011
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AffenKatzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 08:49
Jeg har selv en Sage Barista Express og er rigtig glad for den. Min model har dog en lidt mere "manuel" arm til mælken end din, hvilket kan være både en fordel og en ulempe. Ved din model fragiver man lidt af den kontrol man har ved en anden model, men den er jo så til gengæld lettere at bruge.

Da vi fik maskinen i sin tid skulle vi lige lære hvordan man bedst indstillede grinderen til de bønner vi brugte, men nu går det let nok med at få indstillet den korrekt. Min kæreste havde især også problemer med at få lavet mælken ordentligt, hvilket gjorde at hun ikke var så begejstret for at bruge maskinen i starten, men det problem vil du jo så ikke opleve med den model du har tænkt dig at købe.

Alt i alt så er vi yderst tilfredse og bruger maskinen hver dag og jeg synes resultatet bliver rigtig godt, nu hvor vi har lært at bruge maskinen ordentligt.

Edit: Med hensyn til reparation af maskinen kan jeg frygte at det bliver noget bøvlet, så hvis det er meget vigtigt for dig ville dette måske være et bedre bud for dig https://www.rigtigkaffe.dk/semi-automatiske-espressomaskiner/10065-rancilio-silvia-e-inkl-kvaern-barista-startpakke.html da de skulle holde længe og være lettere at få reservedele til og selv fikse, men her bliver processen med at lave mælken jo så mere manuel end barrista touch.


Redigeret af AffenKatzen - 07-Maj-2019 kl. 09:00
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 09:03
Jeg har også en Barista Express som AffenKatzen og jeg er helt enig.

Nu har jeg ikke prøvet automatisk steaming før, så jeg kan ikke helt sammenligne med touch. Jeg ved bare at det er rart at kunne tweake sin skumning afhængig af hvilken type mælk du bruger. Optimalt vil man bruge sødmælk og den er meget lettere at skumme - det kan maskinen sikkert også gøre til UG. Men skal man holde den slanke linje og f.eks bruge minimælk så skal der mere finesse til at få et ordenligt resultat. Men det er muligt.

Men jeg er rigtig godt tilfreds med min

Jeg startede på en Rancillio Silvia men jeg synes at den var noget mere omstændig at bruge og det var sværere at lave en god kop kaffe. Jeg kan dog godt savne steameren men ikke tiden man skulle vente på at den blev klar :-)

Jeg kan også rigtig godt lide, at man med sage får både "pressurized" og "non-pressurized" kurve med til sage for så SKAL man ikke nødvendigvis købe den helt dyre kaffe for at kunne lave en habil kop kaffe


Redigeret af Berdel - 07-Maj-2019 kl. 09:07
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 09:56
Sjovt jeg lige faldt over dette emne :) Jeg har den sidste uge også kigget en del på ny maskine og overvejer Sage Barista Express.

Men i tilføjelse af dette, kigger jeg også efter en fuld automatisk og kan ikke blive enig med mig selv om hvilken type maskine jeg skal have.

Sage Barista Express - Fed måde at lave kaffe på, jeg kan bare ikke finde ud af om jeg vil blive træt af at skulle igennem processen hver gang.

Alternativ maskine - Den skal have Wifi (enten IFTTT, Google Home eller Beolink) - Den skal kun male bønner automatisk og den skal kunne lave en enkelt kop ad gangen og gerne også flere.

Hvis nogen af jer har en idé til sidstnævnte må i meget gerne sige til..


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 11:02
Touch er pt nede i samme pris som express. Og touch kan man også manuelt streame mælken. Div reviews siger dog at den faktisk streamer mælken godt.

Hmm jeg syntes det begynder at ligene et go:)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 11:15
Express er ofte på tilbud til 4000kr :-)

Redigeret af Berdel - 07-Maj-2019 kl. 11:17
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Status: Offline
Point: 677
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

Express er ofte på tilbud til 4000kr :-)

Kender du til et sted man kan få den til den pris?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2019 kl. 11:18
Ikke lige nu. Men følger man lidt med i elgigantens tilbudsavis så dukker den op af og til til den pris.

Jeg gav selv 4000kr for min
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu