recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SMS fra fremmed om natten OK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SMS fra fremmed om natten OK?

 Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:02
Jeg ville ikke sende en SMS til nogen jeg kender midt om natten, så jeg ville nok heller ikke gøre det til en jeg slet ikke kender.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:20
En SMS om natten er bare ikke i orden - med mindre at det er noget meget alvorligt/meget vigtigt. Mange mennesker er bare meget lidt hensynsfulde. Mig selv, mig selv - og mig selv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En SMS om natten er bare ikke i orden - med mindre at det er noget meget alvorligt/meget vigtigt. Mange mennesker er bare meget lidt hensynsfulde. Mig selv, mig selv - og mig selv.

Er en mail så heller ikke i orden?

Kan altså ikke se problemet? Man kan jo bare sætte sin mobil på lydløs om natten, så opdager man ikke engang at man har modtaget noget, før man læser det om dagen..

Hvis man f.eks. får pakker fra DAO, der leverer om natten, så får man en sms midt om natten.

Men, sådan er vi jo så forskellige.


Redigeret af Deschain - 08-Maj-2019 kl. 14:29
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:


Er en mail så heller ikke i orden?


Hvorfor skulle en mail ikke være i orden?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvis man f.eks. får pakker fra DAO, der leverer om natten, så får man en sms midt om natten.


Det er noget man har valgt, eller noget man i hvert fald uden videre kan fravælge.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:38
Jeg syntes på ingen måde det kan sammenlignes med en mail.
Jeg er lidt splittet - jeg ville aldrig sende en SMS om natten til en fremmed og kun til bekendte hvis det virkelig nødvendigt.

Jeg havde måske tænkt anderledes før børn, idag syntes jeg fandme det er træls at få info SMS fra banken kl 4.30.
Jeg vil ikke mene at jeg er forpligtet til at være lydløs - der må gerne være lidt pli hos afsender.
Idag arbejder fruen og jeg tit forskelligt og jeg om aften/nat og har brug for at have lyd på.
Jeg har dog gjort div tandlæger, frisører, forsikringer og anden lydløse da jeg kan gøre det på den enkelte kontakt, men en mulig interesseret køber har jeg ikke en chance for at mute.

Fordi man har telefon er man så forpligtet til at svare når den ringer?
Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:39
Jeg er helt enig, jeg har før sagt til den type folk, at jeg ikke ønsker at sælge til dem når de ikke har respekt for andres normale døgnrytme.
Specielt ved bilsalg er det helt galt. 

Det er da op til folk selv om de vil have telefonen på lydløs om natten  det kunne jo tænkes at de har børn de gerne vil kunne kontaktes af, men ikke er så tekniske at de kan andet end at slå lyden til eller fra. 
Mail har sjældent en markant lyd som sms og opkald. 
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En SMS om natten er bare ikke i orden - med mindre at det er noget meget alvorligt/meget vigtigt. Mange mennesker er bare meget lidt hensynsfulde. Mig selv, mig selv - og mig selv.

Er en mail så heller ikke i orden?

Kan altså ikke se problemet? Man kan jo bare sætte sin mobil på lydløs om natten, så opdager man ikke engang at man har modtaget noget, før man læser det om dagen..

Hvis man f.eks. får pakker fra DAO, der leverer om natten, så får man en sms midt om natten.

Men, sådan er vi jo så forskellige.

Men så kan man så også være nødt til at gøre sig lydløs fra omverden - fordi man gerne vil undgå SMS lyd fra en der vil købe noget?
Syntes sgu det er forkert og manglende hensyn fra afsender.
Jeg er med på mange har lydløs, men syntes sgu ikke man kan forvente det.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:47
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Hvis man f.eks. får pakker fra DAO, der leverer om natten, så får man en sms midt om natten.

Det var kun i starten de gjorde det, nu venter de pænt til efter 8:00. Jeg kan forestille mig at de fik pænt mange klager over det og så ændrede det.

og nej, jeg syntes heller ikke det er i orden med en sms om natten.
LG OLED CX 55"| Sonos Beam | Vu+ Uno4K SE | Apple TV 4K
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:49
Ikke anderledes end at sende en e-mail, det er helt i orden.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Ikke anderledes end at sende en e-mail, det er helt i orden.

Forskellen er bare på mail at det tit er et sted man selv går hen og opsøger og ikke noget der “ringer” ind på telefonen.

Det er ihvertfald i mit hjem 2 vidt forskellige ting og bruges ligeledes forskelligt
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2019 kl. 14:55
Det er ubetænksomt at sende SMS om natten. I alle kan holde telefon på lydløs pga arbejde, familie osv.

Jeg prøver at sætte min på lydløs, men glemmer det ofte.

Så tænk dig om inden du sender SMS om natten.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu