recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony KD-55AF9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony KD-55AF9

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 280
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KBAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 13:54
Har justeret efter rting.com men syntes det kom til at ligne en farvelade. specielt ansigter, hvor alle blev solbrændte. Justerede ned for farvemætning med 10 og lidt mere lys en det brugte.
Det ser nu ganske godt ud.
4k Netflix med tv indstillet med Netflix profil, er noget der virker. Så "highwaymen". For pokker hvor så det godt ud.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg har et AF8 og brugte Rtings.com  indstillinger fra deres test. Står fremragende :-D Jeg glædes hver gang jeg ser tv. https://www.rtings.com/  Foretrækker klart deres måde at gøre det på, fremfor feks. flatpanels. 

Jeg spurgte dig også i den anden tråd du skrev noget tilsvarende i, uden at få svar: Hvad er det du mener, der gør "vores måde" anderledes? Rtings udfører kalibreringen på samme måde, som vi alle gør - også TV-kalibrering.dk - så jeg er ikke helt med på hvad du tror der er anderledes. Ud over, at deres eksemplar måske er anderledes end den vi testede og dermed skulle justeres i en anden retning...

Jeg har 2 gange prøvet dine indstillinger og syntes ikke billedet blev godt. Bla. min Samsung plasma. Husker jeg undrede mig over 100% i kontrast, som ikke er et niveau jeg har lært den skal op i. Men jeg har hørt der er flere måder at komme frem til et resultat på og tænkte at din måde var ikke en jeg kunne lide. På min plasma fandt jeg en Tysk test som iflg. mine øjne sad spot on. Denne gang var det Rtings. Jeg siger ikke min mening er den eneste sandhed men blot hvad jeg syntes. Husker ikke om jeg kiggede efter mine AF8 indstillinger hos dig men sikkert ikke, grundet mine erfaringer. 
Men kan se nu at du feks vælger lys MAX og motionflow 3, hvor mit står på lys 12 og motionflow fra. 
Så er der stor forskel der på indstilling. 

På AF9 er der 3 indstillinger af lyset. Min, Mellem og Max. Det er den indstilling, der hedder "Højeste belysning". Afhængigt af hvad man vælger déri, så begrænser man loftet på lysstyrken når du efterfølgende justerer fra 0 til max på slideren. Det er dog kun lysstyrken du justerer via denne feaure, så hvis din stue er mørk, så behøver du ikke justere iht. hverken min test eller Rtings'. Rtings justerer til en lysstyrke på 100 nits, hvilket er meget lavt. Det er kun egnet til biografmørke. Hvis du ikke bor i Batmans hule, så vil jeg mene, at du har justeret lige langt nok ned for lysstyrken, men det er jo op til din smag.

MotionFlow er angivet til 1-2 i testen af AF9. Ikke 3. Hvis du er ligeglad med judder, så slår du det blot fra.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu