recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shield eller ATV 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shield eller ATV 4K

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Shield eller ATV 4K
    Sendt: 14-Maj-2019 kl. 15:50
Hej Recordere.

Er der nogen herinde der ved om NVIDIA Shield kan afspille 24p fra Netflix og Google Movies? Så vidt jeg kan læse mig til så har ATV 4K fået dette og jeg skal til at vælge :)

ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). Selvom DR ikke er på Andriod TV endnu, hører jeg gerne om nogen der ved om ATV er overlegen i forhold til dette.

På forhånd tak.
Mvh dan.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 17:13
Shield kan godt, men du skal manuel skifte frekvens. På Android TV er det kun få apps der kan skifte frekvens efter indhold (fx Kodi og Plex). Det er ikke en funktion streamingtjenesterne har implementeret.

På ATV er det noget der sker i selve tvOS, så det virker automatisk i stort set alle tjenester. Kun nogle få danske tjenester understøtter det stadig ikke, men det løses så ved at sætte standardfrekvensen til 50hz.

Jeg skiftede selv fra Shield til ATV får lidt over et års tid siden. Der er både plusser og minusser ved dem begge dig. 
Til streamingtjenester vinder ATV stort. I første omgang fordi alle tjenester er tilgængelige på den platform, men der er Android TV dog kommet med sidenhen. Men ATV vinder stadig, da føromtalte funktion er der. Det er virkelig rart at den selv skifter frekvens. 
Men også support for HDR10 og Dolby Vision. Godt nok understøtter Shield HDR10, men ikke i Netflix og Amazon Prime (i hvert fald ikke for et år siden). Det virker kun i Kodi og Plex. 

Til rippede film vinder Shield dog stadig, da den har support for passthrough af lyden, så den dermed understøtter Atmos og DTS X. ATV dekoder desværre lossless lydspor til PCM og dermed ryger objektlyden i de lydspor. Atmos virker dog på streamingtjenester på ATV. 

Så ja, man må gøre op med sig selv, hvad der er vigtigst. Eller også købe dem begge. Pt. har jeg ikke Atmos setup, så jeg lever fint med at ATV ikke kan klare det på mine rippede film, så derfor lever jeg med ATV alene. Men jeg har længe haft lyst til at købe et sæt Atmos loftshøjttalere, og så må jeg jo skaffe en Shield igen til den tid. 
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). 

Det er rigtigt at det er nemt at hoppe fra den ene App til den anden på ATV, men f.eks. DR TV og TV2PLAY App's kan ikke rigtigt lide at man hopper frem og tilbage midt i live TV. De kommer ud af sync så tidspunkter og programinfo enten mangler eller ikke passer (på live TV), hvilket er møgirriterende Angry

Jeg ved ikke hvordan Shield virker på det område?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2019 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). 


Det er rigtigt at det er nemt at hoppe fra den ene App til den anden på ATV, men f.eks. DR TV og TV2PLAY App's kan ikke rigtigt lide at man hopper frem og tilbage midt i live TV. De kommer ud af sync så tidspunkter og programinfo enten mangler eller ikke passer (på live TV), hvilket er møgirriterende Angry

Jeg ved ikke hvordan Shield virker på det område?
TV2 Play synes vi ikke er har noget problem, på Shield. Men så ser vi kun live tv, når der sendes direkte fra fx X-Factor eller andet live underholdning
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 12:47
Tusind tak for jeres input. Jeg hælder pt mest til ATV pga framerate styring. Jeg har ikke behov for Atmos....endnu. Og jeg har allerede Chromecast til at koble mig på Android indhold.

Mit eneste minus er at jeg ikke vil købe film på ATV da jeg allerede har købt på Google Movies, og jeg dermed har adgang fra flere devices (i mit Android øko). Så jeg vil nok holde mig til leje indtil videre.

Jeg har også indtrykket af at 4K udvalget er bedre på iTunes end på Google Movies.

Det bliver også godt at få lidt indsigt i Apple verdenen for en inkarneret Google fan :)

Tak for hjælpen.
Mvh dan.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 13:39
Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples. Det er straks værre den anden vej (dog er der ved at ske noget der, eftersom Apple har lukket op for Samsung nu og andre følger til efteråret).

Du skal dog lige have med, at Google indtil videre kun leverer 1080p i DK, mens Apple leverer 4K med Dolby Vision og Atmos. Så på det punkt er Apple foran.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


ATV får også ros til skyerne over interfacet til at skifte mellem streaming tjenester (fx. TV2, DR osv.). 


Det er rigtigt at det er nemt at hoppe fra den ene App til den anden på ATV, men f.eks. DR TV og TV2PLAY App's kan ikke rigtigt lide at man hopper frem og tilbage midt i live TV. De kommer ud af sync så tidspunkter og programinfo enten mangler eller ikke passer (på live TV), hvilket er møgirriterende Angry

Jeg ved ikke hvordan Shield virker på det område?
TV2 Play synes vi ikke er har noget problem, på Shield. Men så ser vi kun live tv, når der sendes direkte fra fx X-Factor eller andet live underholdning

God pointe. TV streaming er ret nyt for os, så vi skal nok bare vænne os til at det ikke længere er nødvendigt at se så meget live TV... Det ændrer dog ikke på at DR TV og TV PLAY apps har en del fejl, specielt omkring live TV.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 17:33
Afhængig af hvor presserende dit valg er (mange ser knap så meget skærm i de varme måneder), så kan du overveje om en ny Shield måske er kandidat - der går efterhånden ret heftige rygter om den nye version og der har være konkrete læk om både afspiller og controller. Har dog ingen anelse om, hvordan supporten ser ud for de features der er vigtige for dig.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 19:26
Jeg har personligt ATV 4k.
Jeg har både en amerikansk og en dansk itunes konto da filmene ofte er billigere i USA.
Jeg har linket min google konto og min amerikanske itunes konto sammen via moviesanywhere.
Gør du det, så vil dine film også dukke i de andre tjenester du linket sammen. 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2019 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Bare lige så du ved det, så findes Google Play Film også som tvOS app :)
Det gode ved Google er, at deres tjenester virker på tværs af platforme, også Apples.


Ahva, det kan jeg sandt for dyden ikke finde til mit ATV 4K i dens apps store - har ledt håbefuldt efter det før og nu igen efter hvad du lige skrev. Deres 1080p udbud er jo gerne billigere end iTunes og kæresten har brugt det på vores Android TV i det andet rum, men kan ikke få sine film med ind i stuen.

Til trådstarter vil jeg sige at mit hjerte slår for at jeg kunne have en Shield - Den ville give mig flere appmuligheder og funktioner jeg kunne bruge - Men match content og framerate funktionen til de største og vigtigste apps på ATV 4K gør at det selv er det jeg har købt og bruger - og alene på match content og framerate funktionen er det jeg bør anbefale.

Redigeret af TBC1 - 15-Maj-2019 kl. 20:55
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Jeg har personligt ATV 4k.
Jeg har både en amerikansk og en dansk itunes konto da filmene ofte er billigere i USA.
Jeg har linket min google konto og min amerikanske itunes konto sammen via moviesanywhere.
Gør du det, så vil dine film også dukke i de andre tjenester du linket sammen. 


Det er en god pointe. Jeg har også moviesanywhere så det skal jeg da bare gøre.

Især hvis 1080p er billigere hos Google.

Kræver det noget særlig at lave en amerikansk iTunes konto? Har man noget at bruge en dansk til hvis man kun vil have en ATV?

Redigeret af danji - 16-Maj-2019 kl. 11:57
Mvh dan.
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Afhængig af hvor presserende dit valg er (mange ser knap så meget skærm i de varme måneder), så kan du overveje om en ny Shield måske er kandidat - der går efterhånden ret heftige rygter om den nye version og der har være konkrete læk om både afspiller og controller. Har dog ingen anelse om, hvordan supporten ser ud for de features der er vigtige for dig.


Tak @tipsen. Vidste ikke der var en nyere på vej. Nogle rygter om tidshorizont? Ellers må jeg jo bare skifte til den tid :)
Mvh dan.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu