recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed - erfaringer

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fastspeed - erfaringer
    Sendt: 12-Marts-2020 kl. 03:15
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg kontaktede deres kunde support idag via mail omkring fast IP da jeg bemærked de kørte med CGNAT og jeg skulle bruge en fast IP til min Plex, og en time efter var den blevet tildelt

...

havde jeg skrevet til Yousee via deres kundeservice omkring ændring til fast IP havde der formentlig først gået 2 uger inden de overhovedet svarede og så et par uger mere før de kunne lave ændringen :D 


Yousee kører kun med offentlige adresser. Dvs. der er ingen grund til at kontakte dem i den forbindelse.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 23:24
Jeg har idag skiftet fra Yousee til Fastspeed - det gik fuldstændig smertefrit, routeren blev sendt til mig før tid, signalet var aktivt på det tidspunkt jeg var lovet (idag) og tilslutningen af den nye router gik perfekt. Jeg kontaktede deres kunde support idag via mail omkring fast IP da jeg bemærked de kørte med CGNAT og jeg skulle bruge en fast IP til min Plex, og en time efter var den blevet tildelt og jeg kunne genstarte routeren hvorefter min Plex med detsamme var online. Jeg får samme hastighed nu hos Fastspeed som før hos Yousee, omkring 400mbit som er det vores anlæg kan trække (mit gamle Yousee abonnement hed officielt 300mbit, men idag tilbyder Yousee faktisk kun 150mbit på vores anlæg) - abonnementet hos Fastspeed hedder også officielt 300mbit da det var maks TDC kunne tilbyde Fastspeed at sælge på vores anlæg. Routeren virker også til at være ganske fornuftig, jeg får næsten 300mbit over 5ghz wifi til min mobil ved en speedtest. 

Alt i alt er jeg super tilfreds med Fastspeed - havde jeg skrevet til Yousee via deres kundeservice omkring ændring til fast IP havde der formentlig først gået 2 uger inden de overhovedet svarede og så et par uger mere før de kunne lave ændringen :D 


Redigeret af spawn - 11-Marts-2020 kl. 23:28
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 19:02
Ok, jeg er ikke ekspert på ip-området, sorry. Er det noget med, at det er vigtigt for gaming? I øvrigt kan man sagtens få en fast ip hos Fastspeed men det koster en tyver om måneden.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Plex - det kan jeg ikke genkende. Jeg synes mit hul ud er pænt stort, og ifølge teknikeren var det også samme produkt.

Det er ikke samme produkt, og din ip adresse er vel heller ikke offentlig? Hos YouSee får du altid en offentlig - dog ikke fast, men man skal bære sig meget uheldigt ad, hvis den skal skifte. 
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 18:02
Plex - det kan jeg ikke genkende. Jeg synes mit hul ud er pænt stort, og ifølge teknikeren var det også samme produkt.
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Fastspeed kører via Yousee, så i realiteten identisk produkt. Også tekniker fra TDC, der sætter op.

Det er ikke helt korrekt.

Nuvel de lejer sig ind på TDC Net infrastruktur, og benytter deres udstyr, men det kan være en vidt forskellig oplevelse, da YouSee giver dig en offentlig ip, mens de andre natter. De andre køber også bare et minimum hul, hvorfor man måske ikke altid har fuld hastighed
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 17:50
Fastspeed kører via Yousee, så i realiteten identisk produkt. Også tekniker fra TDC, der sætter op.
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 17:48
"Hvordan ligge det med PS 4/ Xbox, har haft andre udbyder før (har yousee nu )og der har det været et helvede med open nat, og det var svært at holde en stabil forbindelse online og i chat.

Redigeret af KOS. - 04-November-2019 kl. 11:23"

Vi havde Hiper 1000 mbit. der var konstant problemer med NAT type og problemer med ustabil online gaming. 
Hastighedstesten(målt hver 30 min. med) var også ustabil.

Nu har vi yousee 1000 mbit. Og alt virker perfekt. NAT type åben. Alt online gaming virker perfekt.
Hastighedstest er helt stabil.

Min oplevelse er at man har mere "luft" som yousee kunde. Hvertfald i forhold til Hiper, har ikke prøvet fastspeed.

Yousee router i bridge mode og unifi udstyr efter.

Syntes dog det er tåbeligt at de ikke bare kan opdatere routeren istedet for at sende en anden identisk model ud med yousee klistermærke på...! Sikke et spild..!


Redigeret af pmalm - 11-Marts-2020 kl. 18:02
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
aclh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aclh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 11:21
Tak det prøver jeg
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 11:07
Jeg har fået Fastspeed og sat i bridgemode, så mine Googe Wifi pucks er routere. Google Wifi måler min hastighed til 768mb. Via kabel målte teknikeren den til 1100 mb. Jeg er meget godt tilfreds. Det kører mærkbart hurtigere end min gamle Yousee forbindelse, som godt nok også kun var 50mb. Til samme pris er det Fastspeed en god deal.
Til top
wuffer28 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wuffer28 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af aclh aclh skrev:

Tak for svar. 
Jeg har målt WIFI  med:
- Fastspeed egen måler
- Bredbånd.dk
- IT-borger

Du skal måle med kabel. Du vil ikke få højere hastighed på wifi medmindre du køber en anden router.

Til top
aclh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Marts-2020
Sted: København
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aclh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 10:37
Tak for svar. 
Jeg har målt WIFI  med:
- Fastspeed egen måler
- Bredbånd.dk
- IT-borger
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu