recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2019 kl. 08:38
Jeg har hiper men kun Ca. 250 Mbit på de 1000 Mbit og det er fordi de har købt for lidt kapacitet i mit område - har haft en yousee teknikker 2 gange og han kan måle 1.1 gbit når han måler udenom hipers backbone og de har alle mulige dårlige undskyldninger hvorfor de ikke er i nærheden af den købte hastighed. Overvejer fastspeed men lurer på om de kan gøre det bedre
Til top
BeoBrians Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2019
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BeoBrians Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2019 kl. 14:51
Jeg ville meget gerne skifte, men hvor jeg bor, bandt man sige for 2 år siden til Stofa i 5 år.

Katastrofe beslutning. Her var Yousee før, det fungerede i det meste, med længere oppetider end vi har nu.

Der er så mange down perioder med Stofa at det er katastrofalt. Og hvis du sætter andet netværks udstyr på indenfor Stofas router. Så vær opmærksom på at Stofa detekterer når det samme produkt er konstant tilsluttet i mere end 24 timer, så begynder hastigheden at gå ned, indtil du intet internet kan bruge. Så genstarter du dit udstyr indenfor Stofa routeren, og så kører alt igen.

Så et tænd/sluk ur, sat til at slukke og tænde en gang om natten, på mit eget netværksudstyr har løst problemet. Fordi når du ringer til Stofa ved de ikke noget om det.
Bare sjovt når du skifter til en anden forbindelse, så kører det upåklageligt.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2019 kl. 18:22
overvejer også Fastspeed, da de faktisk er billigere end Yousee! 😳
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 11:15
Overvejer også Fastspeed. Hvad siger folk efterhånden?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 12:18
Det kører perfekt hos mig.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 16:54
Er man garanteret en hastighed?Og der skulle være problemer hvis man skifter fra Yousee. 
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Er man garanteret en hastighed?Og der skulle være problemer hvis man skifter fra Yousee. 

I følge deres hjemmeside skal man mindst forvente en hastighed som er 900/90. Var selv i dialog med dem den gang at jeg skiftede, for de mente at der var som gennemsnit men bare ikke sådan som det stod beskrevet på jeres hjemmeside.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2019 kl. 21:08
Fastspeed bruger ikke garanteret hastighed i deres vilkår. Hvis nettet er overbelastet aften efter aften, så kan man ikke forvente nedslag i prisen.
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Fastspeed bruger ikke garanteret hastighed i deres vilkår. Hvis nettet er overbelastet aften efter aften, så kan man ikke forvente nedslag i prisen.

Nej det er sandt, men jeg tolker det sådan her, at når der står en slags pris, hvor det lige under salgs prisen frem går hvad jeg mindst kan forvente/skal have, så er det de som minium skal levere...
Dette har jeg dog også fået bekræftet af en medarbejder via telefon



Redigeret af Vilstrup - 03-November-2019 kl. 00:42
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Fastspeed bruger ikke garanteret hastighed i deres vilkår. Hvis nettet er overbelastet aften efter aften, så kan man ikke forvente nedslag i prisen.

Nej det er sandt, men jeg tolker det sådan her, at når der står en slags pris, hvor det lige under salgs prisen frem går hvad jeg mindst kan forvente/skal have, så er det de som minium skal levere... dette har jeg dog også fået bekræftet af en medarbejder fra fastspeed via telefon.

Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 00:58
De fysiske rammer og Fastspeeds indkøbte kapacitet hos TDC gør, at de slet ikke kan garantere, at du altid vil kunne ramme de angivne hastigheder.

Du skal dykke ned i deres vilkår: https://fastspeed.dk/handelsbetingelser

Citér 7.2. Den bestilte hastighed kan alene opnås som kablet forbindelse til router. Der tages dog forbehold for forbindelsens fysiske natur og tilstand samt belastningen af netværkets kapacitet, idet dette kan påvirke den oplevede hastighed. Den bestilte hastighed kan ej heller forventes via wifi, ligesom kundens eget udstyr kan sætte begrænsninger for den oplevede hastighed, hvis udstyret ikke fuldt kan understøtte den bestilte hastighed.

Yousee derimod skriver hastighedsgaranti ind i deres vilkår. Dvs. hvis nettet regelmæssigt bliver overbelastet, så kan man kræve nedslag i prisen - indtil nettet bliver udbygget.


Redigeret af bubbleboy - 03-November-2019 kl. 01:01
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 01:29
Har haft dem i 4 måneder efterhånden.
Nettet har kørt stabilt som det også gjorde med yousee og hiper.
Hastighed ligger mellem 600 og 900, har lidt svært ved at sige om det er fastspeed som ikke lever eller det er de servere der forbindes til, hastigheds test kan godt svinge 100-200 hvis der testes mod forskellige servere lige efter hinanden.
Upload er ret stabilt lige over de 100.
Alt i alt er jeg godt tilfreds.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu