recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

De fysiske rammer og Fastspeeds indkøbte kapacitet hos TDC gør, at de slet ikke kan garantere, at du altid vil kunne ramme de angivne hastigheder.

Du skal dykke ned i deres vilkår: https://fastspeed.dk/handelsbetingelser

Citér 7.2. Den bestilte hastighed kan alene opnås som kablet forbindelse til router. Der tages dog forbehold for forbindelsens fysiske natur og tilstand samt belastningen af netværkets kapacitet, idet dette kan påvirke den oplevede hastighed. Den bestilte hastighed kan ej heller forventes via wifi, ligesom kundens eget udstyr kan sætte begrænsninger for den oplevede hastighed, hvis udstyret ikke fuldt kan understøtte den bestilte hastighed.

Yousee derimod skriver hastighedsgaranti ind i deres vilkår. Dvs. hvis nettet regelmæssigt bliver overbelastet, så kan man kræve nedslag i prisen - indtil nettet bliver udbygget.

Via wifi har jeg aldrig hørt om at man kan få 1000mbit.
Men hvis man har produkter som er “godkendt” til 1000mbit forbindelse, så vil jeg også forvente at de får det når leveres.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2019 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Via wifi har jeg aldrig hørt om at man kan få 1000mbit.
Men hvis man har produkter som er “godkendt” til 1000mbit forbindelse, så vil jeg også forvente at de får det når leveres.


Der er noget teknisk i det - det med fed skrift. Antennekablet har en kapacitet på x, som du skal dele med nabolaget. Fastspeed har købt en kapacitet på y, som skal deles med en bydel. De to ting gør, at de rent teknisk ikke kan garantere, at du altid kan trække fuld hastighed.
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2019 kl. 11:21
Hvordan ligge det med PS 4/ Xbox, har haft andre udbyder før (har yousee nu )og der har det været et helvede med open nat, og det var svært at holde en stabil forbindelse online og i chat.

Redigeret af KOS. - 04-November-2019 kl. 11:23
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2019 kl. 20:00
Hvad kan man forvente det trådløs, skal ligge på? Jeg ligger på 300/400 og 110 i upload. Er det hvad man kan forvente?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2019 kl. 09:27
tror ikke du skal forvente meget mere trådløst med deres router.

Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2019 kl. 22:01
Hvor meget vil en Netgear Nighthawk mon give?



Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Hvor meget vil en Netgear Nighthawk mon give?


Det er ganske fine trådløse hastigheder du har i forvejen synes jeg. Jeg ved egentlig ikke om du opnår meget mere ved at købe den omtalte router. Du kan prøve og ellers returnere den hvis du ikke er tilfreds.

Redigeret af Dorf - 12-December-2019 kl. 17:45
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2019 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Hvor meget vil en Netgear Nighthawk mon give?




Jeg har selv fastspeed, hvor jeg har min egen Linksys Cisco router tilsluttet, hvor alle mine produkter er tilsluttet og wifi er slået fra i routeren fra fastspeed. Jeg får ikke bedre hastighed trådløs og du skal ikke forvente bedre ved køb af en anden router.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2019 kl. 11:31
Ja så er der da vist ingen grund til at skifte.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 16:11
Kan se at flere af jer kører i bridge mode hos Fastspeed. Jeg har lige sagt Yousee op og tilmeldt mig Fastspeed. Jeg kører i bridge mode, men Fastspeeds kundeservice påstår, at jeg skal have en fast IP-adresse til 19 kroner pr. md. for at køre bridge mode. Er det ikke en and? Hos Yousee kan man online sætte den i bridge mode og hos Fibia ordner de det selv uden ekstra omkostninger. Men jeg mener da ikke man skal have fast IP?

Redigeret af diheor - 03-Februar-2020 kl. 16:12
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 17:55
Det er der mange selskaber der har. Jeg har også selv måttet give 10,- om måneden for fast ip-adresse så jeg kunne sætte min gamle udbyders router i bridge-mode. - Men min nye udbyder (som så er ved at være gammel) tillader så ikke engang at jeg overhovedet kan få lov at bruge min egen router mere. De nægter ganske enkelt at man kan anvende sin egen router. På trods af at de blot videresælger waoo løsninger.
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2020 kl. 18:40
Ok, men kræves der en fast IP for at kunne sætte den i bridge mode?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu