recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed - erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed - erfaringer

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 14:56
Tak, og til en service for andre, der kunne være interesseret i svaret, men som vil undgå at klikke sig ind hos fastspeed.dk, er der netop tale tale om en Sagem Fast 3890V.
Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Tak, og til en service for andre, der kunne være interesseret i svaret, men som vil undgå at klikke sig ind hos fastspeed.dk, er der netop tale tale om en Sagem Fast 3890V.

Hvilken farve er den ? Så jeg ikke skal bruge min tid på noget som jeg kan få andre til at svare på.Clown


Redigeret af Flomsen - 16-Maj-2019 kl. 15:25
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 15:32
Hr. Flomsen; hvis jeg selv havde fundet den pågældende underside, ville jeg naturligvis ikke have spurgt. Et forum er vel til for at hjælpe andre og ikke til at udstille sin egen arrogance. 
Til top
Flomsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2013
Sted: 6200
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flomsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Hr. Flomsen; hvis jeg selv havde fundet den pågældende underside, ville jeg naturligvis ikke have spurgt. Et forum er vel til for at hjælpe andre og ikke til at udstille sin egen arrogance. 

Du har fuldstændig ret at forum er til at hjælpe andre.

Men.. fik da -1 i point på et ligegyldig svar Hug


Redigeret af Flomsen - 16-Maj-2019 kl. 16:00
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 16:23
TDC leverer modemmer til andre udbydere på deres net, så fastspeed kan ikke bare selv gå ud i byen og købe ind.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 17:27
Jeg bliver indtil videre hos Kviknet. 
Jeg er rigtig godt tilfreds med deres
router og deres kundeservice. 
Til top
Plex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Plex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


I og med, at det kører over Kabel-TV Coax, så deler du din hastighed med alle de andre i din ejendom/højhus, som kører på samme Kabel-TV forbindelse. Og hvis alle disse lige pludselig skal streame Game of Thrones, så kan du hurtigt løbe tør for tilgængelig båndbredde - det er det, der sker i mange lande med lige præcis Game of Thrones...

Præcis på samme måde, som hvis du havde en fiber forbindelse. F. eks deles g-pon typisk til 32 kunder, som i alt har 2.5 Gbits til deling. Flere af landets fiber operatører anvender denne fordelingsnøgle

På coax er der dog stor forskel på, hvor mange man er om at dele den samlede kapacitet.

Fælles for begge - der er tale om delt båndbredde.


Redigeret af Plex - 22-Maj-2019 kl. 21:51
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Plex Plex skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


I og med, at det kører over Kabel-TV Coax, så deler du din hastighed med alle de andre i din ejendom/højhus, som kører på samme Kabel-TV forbindelse. Og hvis alle disse lige pludselig skal streame Game of Thrones, så kan du hurtigt løbe tør for tilgængelig båndbredde - det er det, der sker i mange lande med lige præcis Game of Thrones...

Præcis på samme måde, som hvis du havde en fiber forbindelse. F. eks deles g-pon typisk til 32 kunder, som i alt har 2.5 Gbits til deling. Flere af landets fiber operatører anvender denne fordelingsnøgle

På coax er der dog stor forskel på, hvor mange man er om at dele den samlede kapacitet.

Fælles for begge - der er tale om delt båndbredde.

Skal de kunder dele forbindelsen selv om de har forskellige udbydere?
Når hiper eller fastspeed køber kapacitet ved YouSee hvor “tæt” på kunden er det så i netværket? 
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Skal de kunder dele forbindelsen selv om de har forskellige udbydere?
Når hiper eller fastspeed køber kapacitet ved YouSee hvor “tæt” på kunden er det så i netværket? 


Man kommer ikke uden om at deles om den fysiske kapacitet. Hiper og Fastspeed køber kapacitet længere oppe i systemet - dvs. selv om kunderne ikke deles om den fysiske kapacitet i coax-nettet (sidder på forskellige optiske noder), så skal de deles om den indkøbte kapacitet, hvis de er i samme kapacitetsgruppe.


Redigeret af bubbleboy - 23-Maj-2019 kl. 12:26
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 15:25
Jeg har kørt med Fastspeed i 2 uger. Det kører helt fantastisk :-)
Mit stik er ikke opgraderet endnu, men alligevel ligger på på omkring 800/110Mbit.
Til top
jesperkl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jesperkl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 19:05
Har lige fået Fastspeed i dag. TDC tekniker kom og skiftede stik. og satte Router til.
Kører super godt! 950 Mbit ned og 110 Mbit op! Sådan. Router i bridge mode (har Unifi USG, AP mm.)
Faktisk kan USG ikke længere måle hastighed da den ikke kan følge med! LOL

Nu må vi se om stabiliteten / hastigheden holder...





Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 22:01
På fastspeeds hjemmeside, skriver de man forvente som minium en hastighed på 900/90.
Jeg overvejer selv at skifte fra Hiper, men Hiper gør det nu meget godt og har været super glad for dem. Men det andet er bare utrolig billigt og ikke den så meget ekstra at skulle betale for at få det mere.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu