recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel ved køb hos Amazon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel ved køb hos Amazon

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Advarsel ved køb hos Amazon
    Sendt: 16-Maj-2019 kl. 10:15
For et par uger siden bestilte jeg et par småting hos Amazon i Tyskland. Samlet pris var godt 40 euro og fragten derfor gratis. I sidste uge modtog jeg så en opkrævning fra Postnord på kr. 228,- heraf moms 68,-  kr og 160,- i gebyr til Postnord, som skrev at forsendelsen kom fra Schweiz. Jeg kontaktede telefonisk Postnords kundeservice som fortalte, at den kendte problemet, nemlig at bl.a. Amazon Tyskland og England var begyndt at sende fra ikke EU lande, hvorfor ovennævnte omkostninger påløber. Jeg havde aldrig bestilt hvis jeg havde vidst at forsendelsen kom fra Schweiz, så dette blot til advarsel for andre der påtænker at bestille hos Amazon.

Flemming


Redigeret af fltk - 18-Maj-2019 kl. 08:38
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 10:50
Købte du hos Amazon selv, eller en af deres "affiliates" (mindre forretninger, der sælger via Amazons side).

Kig efter "Fulfilled by Amazon" (eller hvad den nu hedder hos Amazon DE), så burde du være sikker på, at den sendes fra det pågældende land, som Amazon shoppen "tilhører".

Check også, om der står noget som helst på varen på hjemmesiden om, at den sendes fra Scwheiz. Gør der ikke det, så klag til Amazon - det kan godt ske, at du så får refunderet omkostningerne.

Redigeret af HeartWare - 16-Maj-2019 kl. 10:50
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Købte du hos Amazon selv, eller en af deres "affiliates" (mindre forretninger, der sælger via Amazons side).

Kig efter "Fulfilled by Amazon" (eller hvad den nu hedder hos Amazon DE), så burde du være sikker på, at den sendes fra det pågældende land, som Amazon shoppen "tilhører".

Check også, om der står noget som helst på varen på hjemmesiden om, at den sendes fra Scwheiz. Gør der ikke det, så klag til Amazon - det kan godt ske, at du så får refunderet omkostningerne.


Alt det ovennævnte havde jeg tjekket inden jeg bestilte. Det fremgik ingen steder at varerne ikke blev sendt fra Amazon.DE.
Netop dette tror jeg det er nytteløst at klage til Amazon over, så det vil jeg undlade.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:16
Jamen jeg køber jo mest film fra Amazon.uk. Jeg har også været ude for, at få tilsendt film fra f.eks. Jersey. Og det uden at jeg egentlig kunne se  - umiddelbart i det mindste, hvorfra filmene blev sendt.

Jeg ventede spændt på dummebøder m.v., men slap med skrækken.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Købte du hos Amazon selv, eller en af deres "affiliates" (mindre forretninger, der sælger via Amazons side).

Kig efter "Fulfilled by Amazon" (eller hvad den nu hedder hos Amazon DE), så burde du være sikker på, at den sendes fra det pågældende land, som Amazon shoppen "tilhører".

Check også, om der står noget som helst på varen på hjemmesiden om, at den sendes fra Scwheiz. Gør der ikke det, så klag til Amazon - det kan godt ske, at du så får refunderet omkostningerne.


Alt det ovennævnte havde jeg tjekket inden jeg bestilte. Det fremgik ingen steder at varerne ikke blev sendt fra Amazon.DE.
Netop dette tror jeg det er nytteløst at klage til Amazon over, så det vil jeg undlade.

Flemming

Amazon har generelt en rigtig fin kundeservice, så jeg tror absolut ikke det er nytteløst at klage.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det fremgik ingen steder at varerne ikke blev sendt fra Amazon.DE.

Har du et link til den/de vare(r) du købte?
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Netop dette tror jeg det er nytteløst at klage til Amazon over, så det vil jeg undlade.

Det eneste du kan være sikker på er, at hvis du ikke klager, så får du intet. Min erfaring med Amazon (UK) har altid været god, når jeg har kontaktet deres chat (nogle gange måtte jeg bede supporteren om at hente deres supervisor, som så løste problemet).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 13:40
Klag dog - ved at informere om hvad der fik dig til at bestille hos dem, og hvorfor du er utilfreds.. Jeg har ALDRIG fået negativt svar på en anmodning/klage hos Amazon. Jeg er også meget fair, men alligevel... Wink

MVH Claus 


Redigeret af claus64 - 16-Maj-2019 kl. 13:41
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 16:42
Har lige oplevet det samme at bestille nogle UHD film på amazon.uk men der kom en opkrævning fra Postnord da pakken var sendt fra Schweiz. Skrev til amazon og brokkede mig da jeg havde købt hos amazon.uk og ikke via en forhandler som sender fra Schweiz. De skrev tilbage at de vil overføre £26.20 til min konto som svare til det postnord skulle haveSmile 
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Biojensen Biojensen skrev:

Har lige oplevet det samme at bestille nogle UHD film på amazon.uk men der kom en opkrævning fra Postnord da pakken var sendt fra Schweiz. Skrev til amazon og brokkede mig da jeg havde købt hos amazon.uk og ikke via en forhandler som sender fra Schweiz. De skrev tilbage at de vil overføre £26.20 til min konto som svare til det postnord skulle haveSmile 


Det lyder godt, men har de så overført pengene?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:


Har du et link til den/de vare(r) du købte?


Jeg købte bl.a. denne: https://www.amazon.de/dp/B00P8XQPY4/ref=sr_1_2?crid=30DHKRPYG2QHK&keywords=sandisk+ultra+128+gb&qid=1558023100&s=gateway&sprefix=sandisk+ultra%2Caps%2C167&sr=8-2

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Biojensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2019 kl. 19:23
Det lyder godt, men har de så overført pengene?

Flemming

Nej det går ikke så stærkt når de skal betale pengene tilbage, men regner de kommer i løbet af næste uge, ellers skriver jeg til dem igenWink. Venter med at bestille mere fra amazon.uk før pengene er ovérført.

Redigeret af Biojensen - 16-Maj-2019 kl. 19:24
Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Har du et link til den/de vare(r) du købte?

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg købte bl.a. denne: https://www.amazon.de/dp/B00P8XQPY4/ref=sr_1_2?crid=30DHKRPYG2QHK&keywords=sandisk+ultra+128+gb&qid=1558023100&s=gateway&sprefix=sandisk+ultra%2Caps%2C167&sr=8-2

Ja, der står ikke noget om, at den sendes fra Schweiz - tværtimod står der, at den sælges af Amazon EU sarl.

Så jeg vil mene, at du har en god sag overfor Amazon...

Keld R. Hansen
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu