recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel ved køb hos Amazon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel ved køb hos Amazon

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 16:31
Nevermind

Redigeret af Nagash - 17-Maj-2019 kl. 16:32
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 23:42
Det er desværre et velkendt problem hos Amazon. Uanset hvor meget man kigger sig for, kan man falde i fælden, og ironien er at der allerede er betalt moms når man køber varen,- modsat Ali express eksempelvis.

Læg forøvrigt mærke til hvor elegant, prisen er der er oplyst med UK moms sats ændrer sig ved checkout, hvor der pålægges dansk moms sats. Et fif her er at gå direkte til foretningen uden om Amazon, da moms satsen så forbliver på UK niveau.

Borset fra det, er jeg da voldsomt ked af at Amazon.uk ryger efter Brexit, jeg elsker udvalget, prisene, og levering tiderne.


Redigeret af beovox141 - 17-Maj-2019 kl. 23:43
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Det er desværre et velkendt problem hos Amazon. Uanset hvor meget man kigger sig for, kan man falde i fælden, og ironien er at der allerede er betalt moms når man køber varen,- modsat Ali express eksempelvis.

Læg forøvrigt mærke til hvor elegant, prisen er der er oplyst med UK moms sats ændrer sig ved checkout, hvor der pålægges dansk moms sats. Et fif her er at gå direkte til foretningen uden om Amazon, da moms satsen så forbliver på UK niveau.

Borset fra det, er jeg da voldsomt ked af at Amazon.uk ryger efter Brexit, jeg elsker udvalget, prisene, og levering tiderne.

Vi ved stadig intet om konsekvenserne for Brexit. Det er på ingen måder utænkeligt, at vi får en frihandelsaftale på plads. Det vil jo kun være win/win for både EU og UK.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Borset fra det, er jeg da voldsomt ked af at Amazon.uk ryger efter Brexit, jeg elsker udvalget, prisene, og levering tiderne.


Mon ikke de opretter en amazon.se i stedet, da de jo er ved at etablere sig hinsidan?

Jeg må sige at jeg er ret træt af at finde gode tilbud på amazon.co.uk for så efterfølgende at finde ud af at de ikke sender til Danmark.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 21:17
Og det må de faktisk ikke (nægte at sende til DK), så længe de er medlem i EU.

Med mindre det giver uforholdsmæssigt meget besvær (f.eks. biler, 100" TV osv.).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér THX2K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 21:35
Jeg købte en Android TV boks hos Amazon.de og her undrede det mig, at prisen steg ved check-out. Skrev til deres support og de fortalte mig, at de fjernede den tyske moms og lagde danske på i stedet. Det modsvarede meget godt den højere moms, som vi har men er det normal praksis? Mig bekendt betaler man da i EU moms i det land, hvor købet foretages eller har jeg misforstået noget? Håber i så fald Amazon sender den danske stat en fed check hver måned :)

Amazon gav mig i øvrigt forskellen i rabat, så jeg endte med at betale det, jeg forventede. Så god service og ja, det kan godt betale sig at tage kontakt med dem. 

Pakken kan jeg se, kommer fra Frankrig.



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af THX2K THX2K skrev:

Jeg købte en Android TV boks hos Amazon.de og her undrede det mig, at prisen steg ved check-out. Skrev til deres support og de fortalte mig, at de fjernede den tyske moms og lagde danske på i stedet. Det modsvarede meget godt den højere moms, som vi har men er det normal praksis? Mig bekendt betaler man da i EU moms i det land, hvor købet foretages eller har jeg misforstået noget?



"Onlinekøb fra et andet EU-land

Der kan gælde særlige regler, hvis du køber varer fra et andet EU-land til levering i det land, hvor du bor. Hvis den virksomhed, du køber hos, har solgt og leveret varer for over et bestemt beløb til dit land, må den ikke pålægge moms i det land, hvor du har foretaget købet.

Den skal i stedet pålægge moms i det land, varerne leveres til – moms i bestemmelseslande"


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af THX2K THX2K skrev:

Jeg købte en Android TV boks hos Amazon.de og her undrede det mig, at prisen steg ved check-out. Skrev til deres support og de fortalte mig, at de fjernede den tyske moms og lagde danske på i stedet. Det modsvarede meget godt den højere moms, som vi har men er det normal praksis? Mig bekendt betaler man da i EU moms i det land, hvor købet foretages eller har jeg misforstået noget? Håber i så fald Amazon sender den danske stat en fed check hver måned :)

Amazon gav mig i øvrigt forskellen i rabat, så jeg endte med at betale det, jeg forventede. Så god service og ja, det kan godt betale sig at tage kontakt med dem. 

Pakken kan jeg se, kommer fra Frankrig.





Virksomheder i EU der sælger for mere end 280.000 om året skal momsregistreres i DK og dermed opkræve dansk moms og også afregne momsen med DK.

Er det i Tyskland du handler med, er forskellen ikke så stor, da man i D betaler 19% og 25% i DK. Men køber du bøger i UK, hvor der ikke er moms på bøger, så er det noget der kan mærkes. 

Amazon er så store så de er nødt til at opkræve dansk moms.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 13:28
Den USB-stick du linker til, ville jeg heller ikke have været bekymret for på forhånd - ville klart forvente at den blev sendt fra et land indenfor EU - dér ville jeg også beklage mig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 13:39
Lige netop den USB stick ville jeg så holde mig fra, med de brugeranmeldelser. Den ser noget fejlbehæftet ud........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 13:48
Den her USB-finger fra SanDisk er yderst anbefalelsesværdig.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den her USB-finger fra SanDisk er yderst anbefalelsesværdig.
Extreme-serien er hurtig og god (men også lidt klodset)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu