recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel ved køb hos Amazon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel ved køb hos Amazon

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Det har jeg nu

Men du skrev tidl.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Postnord er som tidligere nævnt klar og problemet.

For mig lyder det til at du mener Postnord er problemet. Det er jo ikke Postnord der er problemet. De gør jo kun som de skal.


Der skulle selvfølgelig stå "klar over", men nej, jeg mener afgjort skylden ligger hos Amazon, da det er dem der vildleder køberen.
Bortset fra det har jeg aldrig tidligere betalt dansk moms ved køb hos Amazon i Tyskland og England, og jeg har handlet der snesevis af gange indenfor de seneste  ca. ti år, ofte med køb til flere tusinde kr.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Bortset fra det har jeg aldrig tidligere betalt dansk moms ved køb hos Amazon i Tyskland og England, og jeg har handlet der snesevis af gange indenfor de seneste  ca. ti år, ofte med køb til flere tusinde kr.
Hvorfor tror du ikke, at du har betalt dansk moms?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Bortset fra det har jeg aldrig tidligere betalt dansk moms ved køb hos Amazon i Tyskland og England, og jeg har handlet der snesevis af gange indenfor de seneste  ca. ti år, ofte med køb til flere tusinde kr.
Hvorfor tror du ikke, at du har betalt dansk moms?


Det tror jeg heller ikke, det ved jeg, idet jeg har betalt den gældende tyske, henholdsvis engelske moms, ved disse køb.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 14:11
Ok. Hvis man bestiller hos nogle af de mindre samhandelspartnere, så er dette også en mulighed, men ellers justerer Amazon automatisk momsen når du vil have leveret dine varer til Danmark. Eks. bliver mange bøger fra Amazon England pludselig 25% dyrere fordi der ikke er bogmoms.
Jeg kan ikke huske, hvornår det blev indført med landemomsen, men det er mange år siden - dog var det tilbage i starten af 2000-tallet muligt at spare på momsen - også ved køb fra selve Amazon - specielt bøger var godt at købe fra dem.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Ok. Hvis man bestiller hos nogle af de mindre samhandelspartnere, så er dette også en mulighed, men ellers justerer Amazon automatisk momsen når du vil have leveret dine varer til Danmark. Eks. bliver mange bøger fra Amazon England pludselig 25% dyrere fordi der ikke er bogmoms.
Jeg kan ikke huske, hvornår det blev indført med landemomsen, men det er mange år siden - dog var det tilbage i starten af 2000-tallet muligt at spare på momsen - også ved køb fra selve Amazon - specielt bøger var godt at købe fra dem.


Jeg har aldrig købt bøger hos Amazon, men masser af elektronik og tidligere også en del DVD'er. Som nævnt har jeg aldrig betalt dansk momssats.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har aldrig købt bøger hos Amazon, men masser af elektronik og tidligere også en del DVD'er. Som nævnt har jeg aldrig betalt dansk momssats.
Det lyder usandsynligt, så jeg tror du tager fejl - smid evt. links til 2-3 varer, hvor du mener at der ikke er dansk moms på. Når jeg kigger på mine fakturaer for de seneste år fra Amazon (de/uk), så er der dansk moms på hovedparten af varerne - undtagelserne er som nævnt de gange, hvor jeg handler med mindre samhandelspartnere og altså ikke direkte med Amazon.
PS: Du troller ikke bare og får leveret til adresser i de/uk og ikke til dk?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg har aldrig købt bøger hos Amazon, men masser af elektronik og tidligere også en del DVD'er. Som nævnt har jeg aldrig betalt dansk momssats.
Det lyder usandsynligt, så jeg tror du tager fejl - smid evt. links til 2-3 varer, hvor du mener at der ikke er dansk moms på. Når jeg kigger på mine fakturaer for de seneste år fra Amazon (de/uk), så er der dansk moms på hovedparten af varerne - undtagelserne er som nævnt de gange, hvor jeg handler med mindre samhandelspartnere og altså ikke direkte med Amazon.
PS: Du troller ikke bare og får leveret til adresser i de/uk og ikke til dk?


Jeg glemte vist at nævne, at jeg har arbejdet med moms og skat i mere end 40 år, og først fratrådt dette job for nylig.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg glemte vist at nævne, at jeg har arbejdet med moms og skat i mere end 40 år, og først fratrådt dette job for nylig.

Du glemte også at besvare spørgsmålene. Men så ved du naturligvis også hvordan reglerne og systemet virker, men kan du så ikke være sød at fortælle alle os andre der ofte betaler den danske moms ved køb i udlandet, hvordan du snyder systemet og undgår at betale dansk moms?
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg glemte vist at nævne, at jeg har arbejdet med moms og skat i mere end 40 år, og først fratrådt dette job for nylig.

Du glemte også at besvare spørgsmålene. Men så ved du naturligvis også hvordan reglerne og systemet virker, men kan du så ikke være sød at fortælle alle os andre der ofte betaler den danske moms ved køb i udlandet, hvordan du snyder systemet og undgår at betale dansk moms?


Det kan jeg desværre ikke, for der har hverken været snyd eller trylleri med i spillet. Jeg har blot bestilt og fået varen til den pris der står på hjemmesiden.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 15:58
Når du kigger efter var en af varerne du bestilte nok fra Schweiz.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 16:58
Så har du sikkert ikke handlet hos Amazon, men en af underleverandøren.

Hvis man tager det USB memory du har linket til tidl., så er du sikkert kommet til at bestille fra Base, hvor de angiver at de sender fra Schweiz.


Hvis man tager din USB key, så koster den 39,99 €



Når så vil checke ud, så bliver det 42,01 med dansk moms:



Så du kan se at der helt automatisk bliver betalt dansk moms hos Amazon
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2019 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Bortset fra det har jeg aldrig tidligere betalt dansk moms ved køb hos Amazon i Tyskland og England, og jeg har handlet der snesevis af gange indenfor de seneste  ca. ti år, ofte med køb til flere tusinde kr.

Det har du næsten med garanti gjort da Amazon fælger reglerne, men måden der elegant bliver skiftet mellem eksempelvis UK og Dansk moms kræver at du gider at tjekke med en lommeregner og de fleste fokuserer på valuta konverteringen!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu