recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel mod SONY OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel mod SONY OLED

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Problematikken er at ingen vil betale for High-end modellerne med udvalgte paneler.

Et 65” tv til 30.000 er ikke High end, det er blot toppen af den bøde mellemvare.



Klaus
Den sag har vi diskutteret utallige gange. Det mindste producenterne - og forhandlerne så kunne gøre er jo, at gøre kunden bekendt med, at denne risikere at købe et defekt produkt. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

super ærgerligt

Jeg er selv igang med at kigge lidt TV og har hele tiden været overbevist om at mit næste SKULLE være et oled - jeg tør bare ikke Ouch

Efter jeg så Samsungs Q90R oppe imod OLEDer må jeg også sige at det bliver Samsung igen - jeg mener du har gjort et super bytte.

Man kan sige meget om Samsung, deres Tizen er virkeligt godt, one connect boksen er genial og så er deres nye Q serie virkelig i top på billedet.

Bevares, finder man et godt OLED, så har det stadig sine styrker, men jeg kender endnu ingen med et OLED der ikke har burn in eller jævnligt (flere gange om ugen) må kø screenwash programmer - det har jeg bare bestemt ikke er noget jeg kan leve med.

Jeg er vild med OLED og er af samme overbevisning som dig, jeg tør bare ikke - og der lader ikke til at være nogen positiv udvikling i panelerne efter flere generationer.


Hold kæft en gang bræk.....

Så skal du jo heller ikke købe LCD når du skriver følgende om mørke skygger i dit billede på dit Samsung:
Har det samme på mit KS og har også haft snakket medbSamsung support.







Smuk formulering Dead - nogle skal vist have en snak med dine forældre - har du tabt sutten?

Jeg har selv haft udfordringer med mit TV - kantbelyst LCD - det er vel noget nær den mest fejlbehæftede teknologi på markedet, men det kostede blot 1/3 af nye OLEDer. Fejlen blev dog løst, så jeg kan ikke klage.

Vil du så ikke godt hoppe tilbage til det hul du kom fra?

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 11:03
Jeg har diskuteret med LG, for at finde ud af, hvad der skal til, for at et oled-tv efter deres opfattelse ikke overholder specifikationerne.
Svaret lyder, at der skal være farvefejl med kanter altså skarpt afgrænsede områder. Det kan fx være lodrette eller vandrette striber. Men hvis man har en stor ensfarvet flade, kunne man ikke forvente eller forlange, at den ikke havde forskellige nuancer. Desuden forsøgte de gode LG-folk sig med påstanden, at det slet ikke var muligt at lave et oled-panel, hvor der ikke var forskellige nuancer - det som andre kalder farvefejl.
Det hele passer egentlig meget godt med trådstarters erfaringer.
Men situationen er fuldstændig grotesk, og trådstarter rammer jo plet når der udtales:"Hvad skal jeg med naturtro OLED-farver som filmskaberen har tænkt dem, når et billede der burde være gult er helt orange i store dele af skærmen. et lysebrunt billede er mørkebrunt i store dele af skærmen osv.?"
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Helt forståeligt, der må være masser der har perfekte paneler - de virker bare sårbare for sådan en stor investering.

Jeg har også hørt de ikke tåler direkte sollys i længere tid, om der er noget om det ved jeg ikke da det en sælger i Elgiganten der oplyste det.

GLEM alt om Gigantens sælger udtalelser ! 
 
Men afgjort en ØV-situation for trådstarter. Dog heldigvis lidt enestående på de Danske fora jeg følger . .

Der findes efter min bedste overbevisning klart flere LCD med tordenflueproblem - blooming - dirty screen - halo - osv, end der findes OLED m burn-in. Og jeg tror faktisk,at de tilfælde der har været bekendtgjort på recordere/flatpanels alle har været dækket på garanti ?  
Når det er sagt,så er ingen teknologi perfekt/fejlfri . Spørgsmålet er hvad dine øjne er disponeret for at spotte,-og hvad du kan acceptere . 

Har selv et Sony A1 65” OLED, som sikkert har nogle fejl jeg ikke har spottet. Jeg er mega glad for det, og ville helt klart købe OLED igen pga overall billedkvalitet (- med oprigtig respekt for Samsung Q90.) 


Helt enig - jeg anerkender 100% problemer inden for alle teknologier, det er masseproduceret konsum elektronik - men kigger man på ratio mellem de solgte teknologier, så er OLED stadig lysår bagefter på antal solgte enheder kontra LED/LCD, og så begynder statistikken at se skidt ud for OLED.

OLED er dog nu nede i fornuftige priser og har stadig det bedste billede jeg har set i 1til1 sammenligning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det mindste producenterne - og forhandlerne så kunne gøre er jo, at gøre kunden bekendt med, at denne risikere at købe et defekt produkt. 

Det er jo ikke defekt, når det er indenfor rammerne for hvilken kvalitet producenten vil levere til den givne pris.

Det må så være op til forhandlerne at informere kunderne.

Men - det er der næppe råd til, med den fortjeneste der er på et mellemklasse tv.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Helt enig - jeg anerkender 100% problemer inden for alle teknologier, det er masseproduceret konsum elektronik - men kigger man på ratio mellem de solgte teknologier, så er OLED stadig lysår bagefter på antal solgte enheder kontra LED/LCD, og så begynder statistikken at se skidt ud for OLED.

OLED er ikke bagud på noget som helst, idet største volumen på LCD er i low cost segmentet, hvor ingen hverken ser og dermed klager over småfejl.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det mindste producenterne - og forhandlerne så kunne gøre er jo, at gøre kunden bekendt med, at denne risikere at købe et defekt produkt. 

Det er jo ikke defekt, når det er indenfor rammerne for hvilken kvalitet producenten vil levere til den givne pris.

Det må så være op til forhandlerne at informere kunderne.

Men - det er der næppe råd til, med den fortjeneste der er på et mellemklasse tv.



Klaus
Nej - ikke enig. Producenternes rammer for kvalitet skal sikre, at man kan fyre så mange mere eller mindre fejlbehæftede produkter ud til kunderne som muligt. Hvis jeg skulle formulere et kvalitetsmål for en panel producent må den lyde noget i retning af, at "70% af panelerne må ikke komme retur som følge af slutkunde klager".

Hvis alle slut kunder checkede deres TV ville ret mange finde egentlige panelfejl. Nu lever man lykkeligt i uvidenhed - og det er jo fint nok. Det hjælper bare ikke de kunder som forventer at man køber et velfungerende TV.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej - ikke enig. Producenternes rammer for kvalitet skal sikre, at man kan fyre så mange mere eller mindre fejlbehæftede produkter ud til kunderne som muligt. Hvis jeg skulle formulere et kvalitetsmål for en panel producent må den lyde noget i retning af, at "70% af panelerne må ikke komme retur som følge af slutkunde klager".


Du skal da være velkommen til at slå dig ned som TV producent......

Når man fremstiller et tv, modtager man nogle paneler, hvor det er op til en selv, at stille specifikationer op for, hvor godt/skift panelet må være, man får leveret.
Der vil altid være variationer i de enkelte paneler og skal prisen på paneler holdes, så der kan produceres tv på mellemklasseniveau, er der ikek råd til at smide for mange paneler væk.

De bedte paneler kommer ud til de tv producenter, der vil betale for det. De resterende kommer ud til dem der producerer middelklasse tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 12:32
Forbruger klagenævnet skulle have haft den sag. Selvom de ikke har lovmeddel, vil Sony nok følger deres dom. MEN jeg kan intet se galt på billederne. Hvilket kan skyldes min bærbare pc skærm... 
(kan dog godt se noget nederst til venstre i billedet men er vist genskin..) 
Jeg har selv prøvet at skulle dokumentere fejl på en Samsung skærm og det var skide svært da mit kamera ikke kunne fange det. Men mine øjne kunne dælme. 
Jeg er iøvrigt mega glad for mit AF8 :-) 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 12:37
Findes der overhovedet oled-tv, som KlausDM ikke betegner middelklasse-tv? Jeg har set tydelig yellow-tint på B&O's tv til ca. 90.000 kr.

Redigeret af C. Johansen - 17-Maj-2019 kl. 12:40
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej - ikke enig. Producenternes rammer for kvalitet skal sikre, at man kan fyre så mange mere eller mindre fejlbehæftede produkter ud til kunderne som muligt. Hvis jeg skulle formulere et kvalitetsmål for en panel producent må den lyde noget i retning af, at "70% af panelerne må ikke komme retur som følge af slutkunde klager".


Du skal da være velkommen til at slå dig ned som TV producent......

Når man fremstiller et tv, modtager man nogle paneler, hvor det er op til en selv, at stille specifikationer op for, hvor godt/skift panelet må være, man får leveret.
Der vil altid være variationer i de enkelte paneler og skal prisen på paneler holdes, så der kan produceres tv på mellemklasseniveau, er der ikek råd til at smide for mange paneler væk.

De bedte paneler kommer ud til de tv producenter, der vil betale for det. De resterende kommer ud til dem der producerer middelklasse tv.


Klaus

Nu er det vel ikke det sagen drejer sig om, mig som producent.

Jeg kæmper for forbrugerrettigheder - og forbrugerinformation. For det er desværre stadig sådan, at det er et stort lotteri at købe et TV - og sådan bør det minsandten ikke være. Jeg ved ikke om du kan se fidusen.

Så vil jeg så mene, at jeg har været enormt heldig ud fra din definition  - mit nuværende OLED TV er fejlfrit - og det er jo et low-end TV. LG må jo så have lavet en fejl ved udvælgelsen af panelet til mit Pana TV.


Redigeret af Hother - 17-Maj-2019 kl. 12:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2019 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kæmper for forbrugerrettigheder - og forbrugerinformation. 

Forbrugerrettigheder. 
Er det at kræve at alle tv har et panel 100% uden misfarvninger, uenshed i farver osv?

Forbrugerinformation.
Er det når medarbejderen i Bilka forklarer fru Hansen at hendes nyindkøbte tv til 2700 kroner kan have op til 5% uniformitet i lysgengivelsen hen over skærmen?

Uanset, hvor meget du og jeg søger efter “det perfekte tv”, så er vi under 1promille af forbrugerne og Alle de resterende presser prisen (og byggekvaliteten) nedad.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu