recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel mod SONY OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel mod SONY OLED

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Noget værre vrøvl . . ! 
Man kan snildt se DR - TV2 osv i vildskab helt uden problemer . . 
Lad nu være med at gøre ekstreme undtagelser til regler . . 





Nej man KAN være heldig at kunne se DR og TV2 helt uden problemer, hold dig nu til fakta, i stedet for at sige at problemet ikke er eksisterende, du vildleder med dine indlæg, hvor du først siger man kan se i vildskab hvorefter du erkender at der er ekstreme undtagelser, er det så ikke bedre at skrive at der Kan være en risiko. 
har du oled? Jeg har haft oled i et år nu. Og har ingen problemer, vi ser både Dr og TV2 uden den mindste burnin. Den renser sig automatisk en gang i mellem, så vi oplever intet

Nej jeg endte med at fravælge oled som jeg tidligere beskrev pga mulige problemer, nok også lidt fordi jeg har haft 3 plasma tv hvoraf jeg havde burn in på de 2 og fordi jeg i flere butikker så burn in på deres skærme, jeg var simpelt hen ikke parat til at skulle bruge tid på evt reklamationssager vedr dette. Jeg er også godt klar over, som jeg tidligere har skrevet, at jeg også kunne have været heldig at der slet ikke ville være noget problem med oled. 

Jeg vil godt slå helt fast, at jeg ikke er fortaler for hverken det ene eller andet, jeg vælger bare ud fra, hvad jeg mener der er bedst for mig ud fra mine egne erfaringer, dvs hvad jeg selv har konstateret med mine egne øjne, det er nok også derfor jeg har brugt utroligt meget tid på køb af nyt tv, faktisk så meget at mit sidste bilkøb kunne ligne et impulskøb.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 22:31
[Jeg vil godt slå helt fast, at jeg ikke er fortaler for hverken det ene eller andet, jeg vælger bare ud fra, hvad jeg mener der er bedst for mig ud fra mine egne erfaringer, dvs hvad jeg selv har konstateret med mine egne øjne, det er nok også derfor jeg har brugt utroligt meget tid på køb af nyt tv, faktisk så meget at mit sidste bilkøb kunne ligne et impulskøb.
[/QUOTE]

Ja,der må sgu være langt i mål. 
Velvidende,at der feks er flere LCD ramt af tordenflue problematikken end OLED m burnin - så er LCD teknologien formodentligt jo også bandlyst i din verden ? 


Redigeret af Lennon - 22-Maj-2019 kl. 22:33
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

[Jeg vil godt slå helt fast, at jeg ikke er fortaler for hverken det ene eller andet, jeg vælger bare ud fra, hvad jeg mener der er bedst for mig ud fra mine egne erfaringer, dvs hvad jeg selv har konstateret med mine egne øjne, det er nok også derfor jeg har brugt utroligt meget tid på køb af nyt tv, faktisk så meget at mit sidste bilkøb kunne ligne et impulskøb.

Ja,der må sgu være langt i mål. 
Velvidende,at der feks er flere LCD ramt af tordenflue problematikken end OLED m burnin - så er LCD teknologien formodentligt jo også bandlyst i din verden ? 
[/QUOTE]

Det var med i mine overvejelser vedr tordenfluer, men hvis du ikke har erfaret det endnu, så findes det perfekte tv faktisk ikke, det er et spørgsmål om prioritere og så vælge ud fra det. Hvis du så samtidig havde læst hvad jeg tidligere har skrevet, så ville du vide at jeg IKKE køber til den vanvittige pris som butikkerne starter ud med når de nye modeller ankommer.

Ja jeg valgte faktisk et lcd tv, men jeg tror på at en fugepistol og lidt klar silicone nok skal holde de bæster ude, bare rolig min ven det kunne jeg ikke finde på, jeg brugte gaffatæpe.

Ps har du egentligt nogle beviser på det med tordenfluer kontra burn in??
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 23:26
Det er overhovedet ikke burn-in, der er problemet med oled-panelerne.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det er overhovedet ikke burn-in, der er problemet med oled-panelerne.

Wau, hvilken planet kommer du så fra???
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 01:04
Ja Haisa, åbenbart ikke den samme planet som dig.
Men jeg kan så tilføje, at jeg kommer fra samme planet som trådstarter, men du har tydeligvis ikke læst starten af tråden. Trådstarters problem har jo intet med burn-in at gøre.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

super ærgerligt

Jeg er selv igang med at kigge lidt TV og har hele tiden været overbevist om at mit næste SKULLE være et oled - jeg tør bare ikke Ouch

Efter jeg så Samsungs Q90R oppe imod OLEDer må jeg også sige at det bliver Samsung igen - jeg mener du har gjort et super bytte.

Man kan sige meget om Samsung, deres Tizen er virkeligt godt, one connect boksen er genial og så er deres nye Q serie virkelig i top på billedet.

Bevares, finder man et godt OLED, så har det stadig sine styrker, men jeg kender endnu ingen med et OLED der ikke har burn in eller jævnligt (flere gange om ugen) må kø screenwash programmer - det har jeg bare bestemt ikke er noget jeg kan leve med.

Jeg er vild med OLED og er af samme overbevisning som dig, jeg tør bare ikke - og der lader ikke til at være nogen positiv udvikling i panelerne efter flere generationer.

Helt enig...
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

super ærgerligt

Jeg er selv igang med at kigge lidt TV og har hele tiden været overbevist om at mit næste SKULLE være et oled - jeg tør bare ikke Ouch

Efter jeg så Samsungs Q90R oppe imod OLEDer må jeg også sige at det bliver Samsung igen - jeg mener du har gjort et super bytte.

Man kan sige meget om Samsung, deres Tizen er virkeligt godt, one connect boksen er genial og så er deres nye Q serie virkelig i top på billedet.

Bevares, finder man et godt OLED, så har det stadig sine styrker, men jeg kender endnu ingen med et OLED der ikke har burn in eller jævnligt (flere gange om ugen) må kø screenwash programmer - det har jeg bare bestemt ikke er noget jeg kan leve med.


Jeg er vild med OLED og er af samme overbevisning som dig, jeg tør bare ikke - og der lader ikke til at være nogen positiv udvikling i panelerne efter flere generationer.
Jeg har siden november 2017 været den glade ejer af et Sony A1 Oled, og har aldrig udført en manuel panelrens. Forbrugsmønstre er selvfølgelig forskellige, men jeg har heller aldrig set skyggen af retention.
Jeg kan forstå på udmeldingen om oleds manglende fremskridt, at du dermed mener, at lcd efter 20 år på markedet er nået i mål. Så her skal vi blot acceptere clouding, haloing, uens belysning, dårlige betragtningsvinkler, dårligt sortniveau og ikke mindst  tordenfluer i panelerne. Jeg kan have glemt noget, men læg det selv til.
Eneste fordel ved lcd er, at der kun er en minimal risiko for burn in. 


Redigeret af JeTex - 23-Maj-2019 kl. 15:59
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 16:31
En dejlig underholdnende tråd 👍👍
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

En dejlig underholdnende tråd 👍👍

Helt enig, det er klassisk teknologisk underholdning på repeat. Samme skabelon som Apple/Samsung, Plasma/LCD, Vinyl/CD FCK/Brøndby eller Tuborg/Carlsberg Wink 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

En dejlig underholdnende tråd 👍👍

Tjah, tråden handler oprindeligt om Sonys garanti på tilsyneladende tint-fejl - hvis nogen skulle have glemt det Confused

Men som så ofte,så tar burn-in paranoiaen over, og den kan ikke helbredes hverken med logik eller kendsgerninger . . 




Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2019 kl. 20:35
Glem alt om denne stærkt "misvisende" tråd i overskriften om advarsel.  Suk... Disapprove

Alle produkter LCD, QLED & OLED samt alle mulige andre produkter har en procent rate af fejl. Intet nyt under solen.

Ja, man kan være heldig eller (og yderst sjældent) uheldig. Men størsteparten får et fuld funktionsdygtigt produkt - uanset, hvilket mærke de vælger.

Brug jeres sunde fornuft, og lad være med at lytte til, hvad alle andre udokumenteret eller følelsesmæssigt siger eller skriver.






Redigeret af Gromit - 23-Maj-2019 kl. 20:36
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu