recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel mod SONY OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel mod SONY OLED

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

Oprindeligt skrevet af Pittens Pittens skrev:

super ærgerligt

Jeg er selv igang med at kigge lidt TV og har hele tiden været overbevist om at mit næste SKULLE være et oled - jeg tør bare ikke Ouch

Efter jeg så Samsungs Q90R oppe imod OLEDer må jeg også sige at det bliver Samsung igen - jeg mener du har gjort et super bytte.

Man kan sige meget om Samsung, deres Tizen er virkeligt godt, one connect boksen er genial og så er deres nye Q serie virkelig i top på billedet.

Bevares, finder man et godt OLED, så har det stadig sine styrker, men jeg kender endnu ingen med et OLED der ikke har burn in eller jævnligt (flere gange om ugen) må kø screenwash programmer - det har jeg bare bestemt ikke er noget jeg kan leve med.

Jeg er vild med OLED og er af samme overbevisning som dig, jeg tør bare ikke - og der lader ikke til at være nogen positiv udvikling i panelerne efter flere generationer.


Hold kæft en gang bræk.....

Så skal du jo heller ikke købe LCD når du skriver følgende om mørke skygger i dit billede på dit Samsung:
Har det samme på mit KS og har også haft snakket medbSamsung support.







Smuk formulering Dead - nogle skal vist have en snak med dine forældre - har du tabt sutten?

Jeg har selv haft udfordringer med mit TV - kantbelyst LCD - det er vel noget nær den mest fejlbehæftede teknologi på markedet, men det kostede blot 1/3 af nye OLEDer. Fejlen blev dog løst, så jeg kan ikke klage.

Vil du så ikke godt hoppe tilbage til det hul du kom fra?


Vi kan jo evt mødes hjemme i det hul jeg kommer fra, så kan vi tage snakken der.



Ellers tak, jeg kan umuligt forestille mig at du har noget på hjertet jeg kunne være interesseret i at snakke med dig om.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:06
du er åbenbart ellers på samme lave sproglige niveau som mig, så det kunne sgu da blive en interessant samtale :-)

nå det så er sagt, så var min formulering måske i overkanten, det beklager jeg.

det jeg mente var, at når du har haft de problemer med LCD, og du ikke tør købe OLED, så er der ikke ret mange alternativer tilbage til dig. 

Jeg mener ikke der forholdsvis mange fejl på OLED fra 3 generation, i forhold til der bliver solgt.
Der nok lige så mange fejl på LCD.




Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:14
Alle teknologier har jo deres fordele og ulemper, og de her debatter ender jo altid ud i en eller anden regulær religionskrig omkring teknologier.

Det som @op har oplevet er ikke i orden, og det undre mig at man ikke bytter sådan en skærm, når der er så stor forskel. Det er jo et valg Sony har taget, og har vel ikke noget med teknologien som sådan.


Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:18
ja, det fjernsyn skulle de bare have byttet uden diskussion, det er ret dårlig service.

 
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2019 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af MulleB MulleB skrev:

du er åbenbart ellers på samme lave sproglige niveau som mig, så det kunne sgu da blive en interessant samtale :-)

nå det så er sagt, så var min formulering måske i overkanten, det beklager jeg.

det jeg mente var, at når du har haft de problemer med LCD, og du ikke tør købe OLED, så er der ikke ret mange alternativer tilbage til dig. 

Jeg mener ikke der forholdsvis mange fejl på OLED fra 3 generation, i forhold til der bliver solgt.
Der nok lige så mange fejl på LCD.




Det skrevne ord er årsag til megen misforståelse Wink

Tilbage til emnet - så er jeg enig i der må være problemer med alle typer tv, men lige nu peger det på qled for mig - hermed ikke sagt det er fejlfrit Cry Samsungs support har jeg dog kun gode erfaringer med.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 11:38


[/QUOTE]
Det skrevne ord er årsag til megen misforståelse Wink

Tilbage til emnet - så er jeg enig i der må være problemer med alle typer tv, men lige nu peger det på qled for mig - hermed ikke sagt det er fejlfrit Cry Samsungs support har jeg dog kun gode erfaringer med.
[/QUOTE]

Meget større billeder problemer med LCD tv end OLED. Så held & lykke til dig. 
Men jeg forstår godt din frustration. 
Til top
Kildemand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 65
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kildemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2019 kl. 17:46
Du lyder ikke videre intelligent...
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 01:36
Kiggede lige forbi her på dette altid spændende forum, som efterhånden mere og mere begynder at ligne nationen på Ekstra Bladet. (Der kan man også få et billigt grin)

Når det så er sagt, så synes jeg som nok danmarks mest langsomme til at opgradere mit alt for gamle tv, at det er utroligt så mange forskellige meninger der er om hvad der er bedste tv type og hvad der er det næstbedste. 

Jeg er efter lang tids venten endelig kommet i mål og har nu fået anskaffet mig et nyt tv og kan hermed konkludere at

1. Det perfekte tv findes ikke, ej heller om du betaler kassen for det.

2. Personligt mener jeg at alt for mange bare vil have at oled SKAL være det bedste og ja totalt set KAN det være det bedste, men det kan nu også sagtens være det ringeste hvis man tester det op mod et lcd eller omvendt.

3. Når folk siger at vi ikke vil betale for kvalitet, ja så tænker jeg, hvor meget kan producenterne egentligt tillade sig at tage for deres til tider meget “svingende” kvalitet. I min lille verden burde et fejlfrit 55” max koste kr 15000 og et 65” max kr 25000 når vi snakker tv i mellemklassen.

4. Du må ikke stille for store forventninger til et nyt tv, da du så med sikkerhed vil blive meget skuffet.

5. Du må finde nogle kriterier som for dig gør at et tv er et godt valg, men vær parat til at gå på kompromis ellers kommer du ikke i mål.

6. Jeg kommer aldrig til at købe det sidste nye tv som netop er kommet på markedet, men skifter så hellere allerede om ca 2-3 år, så kan jeg nok leve med det som producenterne mener er ok kvalitet, så hvorfor betale det dobbelte for noget som ikke er bedre end det der kan købes til halv pris.

Hvis nogen føler at jeg har trådt dem over tæerne, så har det ikke været hensigten, men husk altid på at sikkerhedsko er en god ting, bare ikke hvis nogen kaster noget i hovedet på dig, husk på det når du skal vælge dit nye tv.


Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 08:56
Du har fat. I noget der 👍👍 den her tråd begynder at. Minde om nationen(skældsord osv) 
Mvh Michael 


Redigeret af Basto - 20-Maj-2019 kl. 10:14
Til top
pjoska Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjoska Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 10:12
lidt øv at se Sony oled være øv, for havde overvejet det nye grundet Apple nu endelig er med på tv’et. Holder mig i nogle år endnu til mit gamle Energislugende plasma Pioneer tv, har virket upåklageligt i små 10 år nu og billedet står bare super i forhold til hvad jeg ellers ser rundt omkring
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

lidt øv at se Sony oled være øv, for havde overvejet det nye grundet Apple nu endelig er med på tv’et. Holder mig i nogle år endnu til mit gamle Energislugende plasma Pioneer tv, har virket upåklageligt i små 10 år nu og billedet står bare super i forhold til hvad jeg ellers ser rundt omkring

Jeg har sagt ligesom dig vedr billede og at plasma bare er i top, men må bare smide mig fladt ned på gulvet, totalt set så har mit skifte til nyt tv bare været 👍👍👍👍👍 på de områder som jeg vægtede højest. Jeg har stået i en del butikker og sagt til mig selv, at hvis jeg skal se på sådant et billede ved alm flow tv, så vil jeg sgu hellere lade mit plasma blive meget gammelt. 

Plasma var og er stadig et godt tv, men både lcd og oled er bare flere længder foran på den totale oplevelse og ja der er mange mandagsmodeller af tv derude, men køb fornuftigt, så er jeg sikker på at du finder den perfekte løsning for dig.






Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Agurk Agurk skrev:

 
Servicebroker skriver, at de godt kan se variationer i farverne, men at det er indenfor tolerancen.


Det har de vel dokumenteret for dig så? (altså, begrebet tolerancen). 

Oprindeligt skrevet af Agurk Agurk skrev:

 
I øvrigt skal jeg huske at sidde minimum 6 meter væk fra TV'et og at sidde midt for skærmen.


Midt for skærmen ja. Men minimum 6 meter??
Hvor står det dokumenteret?

Oprindeligt skrevet af Agurk Agurk skrev:

Jeg ender med at blive ringet op af HIFI-klubben, der fortæller mig at Sony har haft billederne i England og Japan. Deres konklusion er at variationerne i farverne er "indenfor tolerance".
Her kunne sagen ende.


Ja, hvis de kan dokumentere denne såkaldt "tolerance". 

Oprindeligt skrevet af Agurk Agurk skrev:

Jeg skriver også dette for at informere om god service hos HIFI-klubben som vel strengt taget kunne henholde sig til producentens tolerance. Det tror jeg nogen butikker ville have gjort.


Jeg savner mere og mere dokumentation på denne "tolerance", der tilsyneladende er det springende punkt for argumentet. Uden denne, så kan man ikke undlade at kritisere forhandleren. 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu