recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel mod SONY OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel mod SONY OLED

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Det mindste producenterne - og forhandlerne så kunne gøre er jo, at gøre kunden bekendt med, at denne risikere at købe et defekt produkt. 

Det er jo ikke defekt, når det er indenfor rammerne for hvilken kvalitet producenten vil levere til den givne pris.

Det må så være op til forhandlerne at informere kunderne.

Men - det er der næppe råd til, med den fortjeneste der er på et mellemklasse tv.

Klaus

Du har fat i noget Klaus. 
Problemet er bare, at den såkaldte "kvalitet" og ikke mindst, hvad forhandlerne skal/burde "informere" brugerne om - Det er ikke noget der stå beskrevet på den måde.
Derfor har forbrugerne nogle forventninger til produkterne, som kan vise sig at være fuldstændig forskellig fra, hvad producentens opfattelse. Forhandlerne er i denne henseende et totalt ligegyldigt mellemled, for de ved hverken fra eller til, og har i øvrig ingen forhold til produktet i sig selv. De skal bare levere det. Men de står med ansvaret imellem producent og forbruger, når der er en tvist. Og det er det absolut mest idiotiske i hele den her form for handel og ansvar. Hvordan man man slås om et begreb, som ikke er defineret ?
Der findes kun een løsning, og det er at lade en 3. part afgøre, hvad der er "rimeligt" at forvente. Det er en massiv og langstrakt affære, som virkelig kan koste blod sved og tårer. Så derfor er der ikke mange som har tålmodighed til at gå den vej. Og det er fuldt ud forståligt. Men det betyder desværre også, at ingen bliver nogensinde klogere på, hvad man kan forvente. Heller ikke fremadrettet. 
    


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2019 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kæmper for forbrugerrettigheder - og forbrugerinformation. 

Forbrugerrettigheder. 
Er det at kræve at alle tv har et panel 100% uden misfarvninger, uenshed i farver osv?

Forbrugerinformation.
Er det når medarbejderen i Bilka forklarer fru Hansen at hendes nyindkøbte tv til 2700 kroner kan have op til 5% uniformitet i lysgengivelsen hen over skærmen?

Uanset, hvor meget du og jeg søger efter “det perfekte tv”, så er vi under 1promille af forbrugerne og Alle de resterende presser prisen (og byggekvaliteten) nedad.

Klaus


Du skal lade være med at smide prisen ind i dette. Pris burde IKKE have noget som helst med forbrugerrettigheder, forventninger osv at gøre. Om du køber et TV til 500,- eller et til 50.000, så bør det du betaler for, på forhånd være afstemt, så forbrugeren ved, hvad man kan forvente. 
Og det er det som jeg mener Hother er lidt inde på.. Det er et lotteri, fordi man netop ikke bliver speciel meget klog på, hvad det er man får/kan forvente med sit køb. Dette er et producent OG forhandler problem, der i den grad giver anledning til massive problemer. 

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 11:12
Nu er der 1 mand som oplever et problem med sin Sony. Det betyder jo ikke at alle Sony og OLED skærme er defekte. Er vist anden gang jeg læser om problemer med et OLED incl. diverse Facebook forum. Mit AF8 står helt fint og det er jeg sikker på 1000´vis af andre derude også gør. 
Trådstarter skulle efter min mening have bragt sagen for forbrugerklagenævnet men vælger en bytte løsning på et LCD. Er sikker på Sony ville rette ind efter deres afgørelse. 
Og ja, STOP nu den efterligning af nationen! Manden har ret. Børnehave er et andet ord der dækker... ;-) 
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 11:30
Misvisende overskrift, i tusindvis af Sony oled høres ikke om fejl. Det må være Sonys tolerancer der skal advares imod,  hvis man mener ens tv er fejlbehæftet, hvis denne tråd skal give mening.
Mit Sony oled A1 fejler intet, så hvorfor skal der advares i generelle termer  imod Sony oled? 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kennethbrdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 18:49
Jeg vil også lige tilføje uanset trustpilot scoren, at min ene oplevelse med servicecentergruppen var positiv. De kom til aftalt tid, lavet mit sony tv onsite og da 2 af skruerne var smadret i gevindet på mit vægbeslag umiddelbart gjorde at reparation ikke var mulig, så fik han dem alligevel ud efter at have afprøvet alt sit værktøj i alle mulige mærkelig kombinationer og uden sure miner og tv'et har kørt lige siden.
Til top
Agurk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 16-Maj-2019
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agurk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2019 kl. 23:55
Det giver da 100% mening, at advare imod SONY OLED-TV på baggrund af SONY's tolerance på SONY OLED-TV.
Jeg betvivler ikke, at der sikkert er mange gode paneler derude. Men får du et dårligt har du potentielt er problem.

Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Misvisende overskrift, i tusindvis af Sony oled høres ikke om fejl. Det må være Sonys tolerancer der skal advares imod,  hvis man mener ens tv er fejlbehæftet, hvis denne tråd skal give mening.
Mit Sony oled A1 fejler intet, så hvorfor skal der advares i generelle termer  imod Sony oled? 

Jeg er 100% sikker på at i blandt de i tusindvis af tv du mener der findes derude som ikke er fejlbehæftet, der er mindst 10% af dem, behæftet med en af de fejl, som der her på forummet bliver talt om, problemet er bare, at der findes rigtigt mange mennesker, som ikke ser de fejl som vi er nogen der gør.

Jeg har endnu ikke været i en butik, hvor jeg ikke kunne finde fejl på mindst et af deres oled tv, jeg har faktisk afprøvet flere sælgere for at høre hvor troværdige butikken evt var om hvorvidt de var bekendt med problemet burn in. Når de så forklarede, at det var et næsten ikke eksisterende problem, var det nærmest pinligt for dem, når man lige bemærkede det burn in der var på netop det tv som ekspedienten prøvede at sælge til en.

 I de butikker hvor det var muligt at se alm flow tv, var der en meget stor chance for at kunne finde et fastbrændt kanallogo og sågar også et philipslogo fra deres egen demovideo, men der kan man jo kun sige, at det er dejligt at de selv på den måde præsenterer et “muligt” problem. 

Til alle dem der har et oled, hvor der ikke er problemer kan jeg kun sige, nyd jeres tv og lad da folk advare som de vil, jeg er glad for at have læst en del om problemet og så ved selvsyn set at problemet faktisk eksisterer, dette fik mig til at indse at oled ikke var løsningen for mig.

Jeg vil godt rose især hifi klubben og de små specialbutikker som jeg har været i, for at vejlede om hvilket tv der var det bedste for netop mig og mine behov, de andre er der ingen ros til, de kunne lige så godt have solgt bananer.

Personligt vil jeg godt advare mod dem, som herinde nærmest hidser sig op over at nogen kommer med advarsler, find da noget andet at give jer til, køb evt et ekstra oled tv og gennemsøg det for fejl, hvis du heller ikke finder fejl på det, ja så har du bare været HELDIG igen.

Så nu vælter alle de HELDIGE til tasterne.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 08:45
Kan bare sige, at OLED blev løsningen for mig efter at have været gennem flere LED-fladskærme med mere eller mindre ujævn baggrundsbelysning (clouding)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 09:19
Absolut enig med Hajsa 👍👍

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 10:06
Men så kan du advare mod alle tv fabrikanter, for der kan findes sådan en historie om alle. Jeg er enig i at din sag er skidt men det sker også for LG og Samsung sov. 
Det er skidt som de behandler folks sager i nogle tilfælde men fejl der skal afgøres på skøn, er altid trælse. 
Jeg har stået som sælger i Klubben og haft kedelige sager ala denne. I Klubben prøver man bare altid at løse det, så kunden er tilfreds. 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 10:12
Iøvrigt tror jeg man skal op i proff. monitorer for at få tv som ikke kan være fejlbehæftet. Men de koster jo MANGE penge ifht. hvad vi dødelige vil betale. Og derfor vil der altid være tv som ligger på grænsen. 
Iøvrigt monitorer som Sony også laver men de kan ikke finde ud af at lave OLED til os dødelige priser, og derfor bruger de LG paneler, som ikke er perfekte. 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Men så kan du advare mod alle tv fabrikanter, for der kan findes sådan en historie om alle. Jeg er enig i at din sag er skidt men det sker også for LG og Samsung sov. 
Det er skidt som de behandler folks sager i nogle tilfælde men fejl der skal afgøres på skøn, er altid trælse.


Det er netop dette såkaldte "skøn", der er roden til alt ondt her. 
Men....

Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Jeg har stået som sælger i Klubben og haft kedelige sager ala denne. I Klubben prøver man bare altid at løse det, så kunden er tilfreds. 

Kan du så ikke forklare mig, dette "skøn", som du selv er inde på er utroligt trælst, hvorfor branchen ikke har gjort noget for at få klarlagt, hvad dette såkaldt "skøn" indebærer, så forbrugerne ikke bagefter skal stå med håret i postkassen, fordi hverken branchen eller producenter har gidet at gøre sig den mindste ulejlighed med, at informere kunden om netop forholdet omkring skøn, og hvad dette indebærer..
Der er efterhånden tonsvis af sager som disse, hvor forbrugeren efterfølgende føler, at de har købt katten i sækken, (mere korrekt - købt noget der ikke lever op til forventinger). Og bliver spist af med netop dette "skøn".
Hvorfor fanden er der så ingen der gør noget for at tydeligører dette evigt tilbagevende problem! Det er, undskyld mit sprog, simpelten til at brække sig over, at hører/se den ene forhandler efter den anden "føle" med forbrugerne, og forklarer sig med, at det er uden for deres virke, uden at nogen gør noget andet end at fortsætte til næste salg, næste kunde og næste sag!

Det tvinger forbrugerne til at være ualmindelig skeptisk og have mistillid til branchen og produkter. Og det er sgu med rette, når det er den holdning man er oppe imod. Samtidig får det den effekt, at det er hammerende ligegyldigt for forbrugerne, hvor de smider deres penge. Hvilket betyder, at pris får mere fokus end service (moral). Det er bla. med til kvæle detail branchen. Som så efterfølgende piver over tilstandene.. 

Det giver simpelthen ingen mening! 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu