recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel mod SONY OLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Advarsel mod SONY OLED

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Kan bare sige, at OLED blev løsningen for mig efter at have været gennem flere LED-fladskærme med mere eller mindre ujævn baggrundsbelysning (clouding)
Jeg kunne heller ikke leve med, at mit ZD9 lcd havde clouding, glorier, dårlige betragtningsvinkler og listen er længere endnu.
Selv med 650 lyszoner, er HDR på lcd skræmmende dårlig, når der sammenlignes med oled. IMO skal der kun tænkes i lcd baner, hvis et dagligt brug kan udløse burn in på et oled. Jeg har dog endnu ikke oplevet retention, ved almindelig brug af flow tv, Netflix og bd/4K skiver.
Er mit oled fejlfrit, måske ikke, men har endnu ikke set fejl der forstyrrer billedet. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 17:03
Hajsa_ Der har altså fra dag 1 været fokus på,at OLED er disponeret for burn-in . Erfaringerne indikerer dog,at de ikke er så sårbare som plasma. Ved et såkaldt normalt brug er problemet ikke eksisterende. Og det er ret så vigtigt,at få med inden tvivlere og modstandere får blæst spøgelseshistorierne helt ud i hampen .

Er selv på mit fjerde fladskærms TV, som er et 65” Sony A1 . Ingen antydninger af burn-in eller retention, efter 14 måneders heftigt brug . Og med afstand det bedst billedperformende TV jeg har ejet . . 



Redigeret af Lennon - 22-Maj-2019 kl. 17:05
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hajsa_ Der har altså fra dag 1 været fokus på,at OLED er disponeret for burn-in . Erfaringerne indikerer dog,at de ikke er så sårbare som plasma. Ved et såkaldt normalt brug er problemet ikke eksisterende. Og det er ret så vigtigt,at få med inden tvivlere og modstandere får blæst spøgelseshistorierne helt ud i hampen .

Er selv på mit fjerde fladskærms TV, som er et 65” Sony A1 . Ingen antydninger af burn-in eller retention, efter 14 måneders heftigt brug . Og med afstand det bedst billedperformende TV jeg har ejet . . 


Et såkaldt normalt brug er så hvad?

Er det ikke normalt hvis hr og fru jensen feks ser DR og TV2 ca 80-90 % af den tid deres tv er tændt?

Jeg siger kun igen, at de erfaringer jeg har gjort mig er at der er for stor en risiko for problemer på nuværende tidspunkt.

Der er ingen tvivl om, at oled giver det bedste billede den første dag du tænder det og derfra er det bare at krydse fingre.

Vi ville jo heller ikke gå ud og købe en bilmodel som hvor der er en kendt risiko for at motoren står af ved for lange ture i et træk eller?

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 17:52
Jeg mener at et tv er en helt alm. brugsgenstand, og hvis den ikke kan holde til at bruges til det den er beregnet til, hvor er vi så henne?!

At man skal lave alle mulige krumspring; begrænse tiden på kanaler med kraftigt logo, køre “screen wash” og andet fiksfakseri er helt hen i vejret.

Hvis man fik at vide at man ikke måtte skrue for højt op på sin forstærker, eller skrue ovnen op på max. 200 grader de første 3 måneder, så tror jeg folk ville protestere. 

Af en eller anden grund bliver det accepteret når der er tale om et tv.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 18:16
Nej.

Det gør det ikke.

Jeg holder mig fra Oled af samme årsag.


Redigeret af Mufti - 22-Maj-2019 kl. 18:17
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg mener at et tv er en helt alm. brugsgenstand, og hvis den ikke kan holde til at bruges til det den er beregnet til, hvor er vi så henne?!

At man skal lave alle mulige krumspring; begrænse tiden på kanaler med kraftigt logo, køre “screen wash” og andet fiksfakseri er helt hen i vejret.

Hvis man fik at vide at man ikke måtte skrue for højt op på sin forstærker, eller skrue ovnen op på max. 200 grader de første 3 måneder, så tror jeg folk ville protestere. 

Af en eller anden grund bliver det accepteret når der er tale om et tv.

Det var samme historie med plasma, uha man skulle passe på, uha ingen kanallogoer osv osv.

Nu er mit Pioneer 5090 ved at være gammelt og i min tid med det er der ikke passet på, sjovt nok, så har det overlevet det hele......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 18:39
Noget værre vrøvl . . ! 
Man kan snildt se DR - TV2 osv i vildskab helt uden problemer . . 
Lad nu være med at gøre ekstreme undtagelser til regler . . 




Redigeret af Lennon - 22-Maj-2019 kl. 18:40
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 18:40
Apropos Sony´s garanti bestemmelser. Ejede engang en Sony projektor (vw50). Den så pludselig mærkelig ud i mørke nuancer. En form for plamager i det sorte. Som om at den var slidt i panelerne. Den røg til Sony Holland to gange indenfor de 3 års primesupport garanti. De kunne godt se det, men mente også den gik under tolerance grænserner, hvilket jeg var meget uenig i, hvilket sælgeren i TC var enig med mig i. Men jeg måtte leve med det......øv

Så måske Sony bare generelt, er ret hårde med deres tolerance grænser...

Har dog købt Sony projektor igen, da jeg er fan af deres billede, men nu bruger jeg ikke projektoren så meget, så risikoen for slid på paneler er nok mindre.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Noget værre vrøvl . . ! 
Man kan snildt se DR - TV2 osv i vildskab helt uden problemer . . 
Lad nu være med at gøre ekstreme undtagelser til regler . . 



Nej man KAN være heldig at kunne se DR og TV2 helt uden problemer, hold dig nu til fakta, i stedet for at sige at problemet ikke er eksisterende, du vildleder med dine indlæg, hvor du først siger man kan se i vildskab hvorefter du erkender at der er ekstreme undtagelser, er det så ikke bedre at skrive at der Kan være en risiko. 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Noget værre vrøvl . . ! 
Man kan snildt se DR - TV2 osv i vildskab helt uden problemer . . 
Lad nu være med at gøre ekstreme undtagelser til regler . . 



Nej man KAN være heldig at kunne se DR og TV2 helt uden problemer, hold dig nu til fakta, i stedet for at sige at problemet ikke er eksisterende, du vildleder med dine indlæg, hvor du først siger man kan se i vildskab hvorefter du erkender at der er ekstreme undtagelser, er det så ikke bedre at skrive at der Kan være en risiko. 

 
Hvilket jeg startede med at skrive i første indlæg. . .
De kanallogoer der har været problematiske er TV2 News og TV5 . Har man behov for at se dem i døgndrift uden kanalskift , så er OLED ikke vejen . Det samme mht tekst-tv . 

Men jeg har altså selv ingen hensyn taget overhovedet, og har set diverse andre kanaler i timevis - faldet i søvn - osv , uden antydning af burnin eller retention .

Der er åbenbart væsentligt forskel på hvad daglige brugere oplever, i forhold til hvad opfattelsen er blandt ikke-ejeres internet-erfaringer . . 







Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Noget værre vrøvl . . ! 
Man kan snildt se DR - TV2 osv i vildskab helt uden problemer . . 
Lad nu være med at gøre ekstreme undtagelser til regler . . 





Nej man KAN være heldig at kunne se DR og TV2 helt uden problemer, hold dig nu til fakta, i stedet for at sige at problemet ikke er eksisterende, du vildleder med dine indlæg, hvor du først siger man kan se i vildskab hvorefter du erkender at der er ekstreme undtagelser, er det så ikke bedre at skrive at der Kan være en risiko. 
har du oled? Jeg har haft oled i et år nu. Og har ingen problemer, vi ser både Dr og TV2 uden den mindste burnin. Den renser sig automatisk en gang i mellem, så vi oplever intet
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg mener at et tv er en helt alm. brugsgenstand, og hvis den ikke kan holde til at bruges til det den er beregnet til, hvor er vi så henne?!

At man skal lave alle mulige krumspring; begrænse tiden på kanaler med kraftigt logo, køre “screen wash” og andet fiksfakseri er helt hen i vejret.

Hvis man fik at vide at man ikke måtte skrue for højt op på sin forstærker, eller skrue ovnen op på max. 200 grader de første 3 måneder, så tror jeg folk ville protestere. 

Af en eller anden grund bliver det accepteret når der er tale om et tv.

Enig. Ufatteligt at folk vil forsvare producenterne på dette punkt. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu