recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - E-bøger eller ej?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

E-bøger eller ej?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sara32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Maj-2019
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sara32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: E-bøger eller ej?
    Sendt: 25-Maj-2019 kl. 21:05
Jeg har et spørgsmål til alle - foretrækker I e-bøger eller almindelige bøger? 
Alle jeg kender foretrækker nærmest alm. bøger, men jeg er gået over til e-bøger, fordi jeg synes det gør det hele lidt nemmere, især når man pendler med sin computer alligevel - og når mange forhandlere decideret har lavet sider, hvor man kan købe e-bøger. Men hvad foretrækker I?


Redigeret af Sara32 - 25-Maj-2019 kl. 21:08
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 21:13
Jeg hører lydbøger i toget til/fra arbejde
Lån dem på biblioteket som MP3 og overfør dem til mobilen
E-bøger har jeg ikke prøvet
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 22:32
Jeg køber e-bøger fordi de er hurtigere at få fat i.

Men jeg vil egentlig hellere have bøger af papir. De er dog som regel dyrere, og kan ikke fås så hurtigt.
Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2019 kl. 22:36
Foretrækker e-bøger. Men på tablet, tror du blir træt af at bruge computer. Hvis du læser meget, er en e-bogs læser at foretrække.
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 17:24
Jeg benytter e-bogslæseren, Kindle. Den har plads til flere hundrede bøger, fylder ikke meget, ingen genskær i skærmen og ved direkte sollys er skærmen endnu skarpere. Og så har den baggrundsbelysning, så jeg kan læse i mørke uden at forstyrre fruen.

Ulempen er, at tjenester som Mofibo og "biblioteket" ikke fungerer med Kindle.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nbu001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2019 kl. 23:53
E-bøger, på iPad eller lignende, er uden tvivl vejen frem! Er ikke vild med lydbøger, da den der oplæser bogen, efter min mening, farver mit indtryk af bogen. Oven i det så er jeg, de gange jeg har prøvet lydbøger, faldet i søvn, og så aner jeg ikke hvor jeg nået til når jeg vågner Embarrassed Men det er så en glimrende og bivirkningfri sovepille Wink
           
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 07:17
Jeg kan desværre ikke holde ud at læse e-bøger på ipaden. Det er ellers dejlig nemt, men jeg får sgu bare hovedpine.
Til gengæld er jeg blevet voldsomt glad for lydbøger, selvom der findes oplæsere jeg ikke begriber har lige den jobstilling.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2019 kl. 13:50
Jeg synes, at det er ubehageligt at læse længere tekster på en skærm, men jeg har så heller ikke prøvet en decideret eBook-læser med eInk endnu.

Der er bare noget over gode gammeldags bøger af papir...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 06:12
Jeg har altid foretrukket den fysiske bog, ja nærmest sværget til den.
Selve læseoplevelsen, ja endda duften og det at have den på reolen.

MEN jeg kastede mig ud i et forsøg med E-bøger pga det irriterende ved at have 2-3 tykke bøger med ud og rejse og pga at jeg pendler meget.
Jeg forsøgte at læse e-bøger på iPad og iPhone... det synes jeg ikke om... så gik der 6 måneder mere og jeg kastede mig ud i en Kindle Paperwhite (selvom jeg frygtede at den da var alt for lille).

Den Kindle er nu blandt mine allerkæreste ejendele!

Den er fantastisk at læse på. Har laaaaang batterilevetid. Kan bruges i sollys. Vejer intet (har den altid i inderlommen i jakken). Skriften står lækkert - kan på ingen måde sammenlignes med en iPad eller anden tablet.
Hvad angår størrelsen? PERFEKT - den er meget mere mobil end selv iPad mini. Jeg har dog gode øjne og kan læse lille skrift - jeg ved ikke om det vil irritere at skriften skal være en del større, så skal man bladre ofte(re).

Jeg læser nu dobbelt så mange bøger, som før jeg fik min Kindle.
Der findes ikke længere irriterende ventetid, kun læsetid :-)

Jeg er dog stadig glad for en fysisk bogreol, men nu køber jeg kun de bøger jeg allerede har læst som E-bog - og kun de allerbedste som jeg ved at jeg enten vil læse igen og elske at familie eller venner låner og læser... dem man vil snakke om når folk ser dem på reolen - det bliver en langt mindre reol, men langt højere kvalitet :-)
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Jeg har altid foretrukket den fysiske bog, ja nærmest sværget til den.
Selve læseoplevelsen, ja endda duften og det at have den på reolen.

MEN jeg kastede mig ud i et forsøg med E-bøger pga det irriterende ved at have 2-3 tykke bøger med ud og rejse og pga at jeg pendler meget.
Jeg forsøgte at læse e-bøger på iPad og iPhone... det synes jeg ikke om... så gik der 6 måneder mere og jeg kastede mig ud i en Kindle Paperwhite (selvom jeg frygtede at den da var alt for lille).

Den Kindle er nu blandt mine allerkæreste ejendele!

Den er fantastisk at læse på. Har laaaaang batterilevetid. Kan bruges i sollys. Vejer intet (har den altid i inderlommen i jakken). Skriften står lækkert - kan på ingen måde sammenlignes med en iPad eller anden tablet.
Hvad angår størrelsen? PERFEKT - den er meget mere mobil end selv iPad mini. Jeg har dog gode øjne og kan læse lille skrift - jeg ved ikke om det vil irritere at skriften skal være en del større, så skal man bladre ofte(re).

Jeg læser nu dobbelt så mange bøger, som før jeg fik min Kindle.
Der findes ikke længere irriterende ventetid, kun læsetid :-)

Jeg er dog stadig glad for en fysisk bogreol, men nu køber jeg kun de bøger jeg allerede har læst som E-bog - og kun de allerbedste som jeg ved at jeg enten vil læse igen og elske at familie eller venner låner og læser... dem man vil snakke om når folk ser dem på reolen - det bliver en langt mindre reol, men langt højere kvalitet :-)

Har man først prøvet en Kindle så er man solgt, har selv lige investeret i den nye Oasis som er min fjerde Kindle
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
SuneKeller Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuneKeller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 14:46
Enig, Kindle er fantastisk. Man kan læse i fuld sol og have mange bøger med på ferien uden problemer Smile
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2019 kl. 16:01
Jeg har stadig en gammel Kindle, ved ikke om det er første model?
Den virker fint
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu