recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film bliver tit gule fra TV3 & TV3+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film bliver tit gule fra TV3 & TV3+

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film bliver tit gule fra TV3 & TV3+
    Sendt: 30-Maj-2019 kl. 19:18
Jeg bor på Østerbro i Kbh og har fuldpakken fra YouSee. Alt mit grej kun 1 år gammelt og skaber ingen problemer i sig selv. Men som overskriften siger oplever jeg tit at film som jeg optager på mit Panasonic grej bliver tonet meget over i det gule. Det er ikke kun TV3 og 3+ men også kanal5 og 6 éren hvor det kan ske. Det er ikke hver optagelse men optræder efterhånden temmelig tit. DR1, DR2, TV2 er der ingen problemer med.

Det er så grelt, at selv om filmen i øvrigt er god vil jeg ikke gemme den på Blu-ray men sletter og håber filmen dukker op senere. Det skete ikke meget for nogen måneder siden så vidt jeg husker så det er muligvis et tiltagende problem.

Jeg har ikke selv nogen ide om hvad det kan skyldes. Kan kun gætte vildt på dårlig sendekvaliet f.eks. i form af lav bitrate eller dårlig fortolkning af farver i processen digital til analog.

Har nogen oplevet tilsvarende og måske fundet en løsning...?



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 06:57
Kan du forklare, hvordan du præcis optager? Det lyder meget spøjst. Og hvad mener du med "processen digital til analog"? Det er vel en digital optager? Det burde ikke have noget med bitrate at gøre.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 07:24
bruger også Panasonic optager.  

Optager 1:1 og ingen forskel på det afspillede kontra live 

Hvad bruger du af grej ?
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 19:45
Min optager er en DMP-BDT180EG og fjernsynet er et 40"" Panasonic som i øvrigt viser glimrende billeder.
Kan ikke der spørges så meget ind til mit grej når det kun er de nævnte kanaler der bliver gule: det er altså ikke mit grej der fejler.
Jeg er ikke ekspert i det tekniske men ved at MPEG 4 formatet er et kompimeret format som et eller andet sted blev komprimeret, og jeg spekulerer på om det er i denne proces noget er gået galt...


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 19:48
du er ikke ekspert    Men dit udstyr fejler intet..

Måske din hdmi indgang har en anden justering så fremkalder lidt fejl 

Kan afspilleren ikke indstilles lidt på hdmi udgangen ?
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 20:28
Ved ikke hvad du mener med indstille hdmi indgangen. Mig bekendt kan der ikke indstilles noget der og som sagt så fejler optagelser fra andre nævnte kanaler ikke noget.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2019 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

Min optager er en DMP-BDT180EG ....
??

Så vidt jeg lige kan Google er det kun en BD afspiller, ikke en optager???
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2019 kl. 13:52
Ups, ja det var kassen til min afspiller jeg havde kigget på. Optageren er en DMR-BTC76.


Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2019 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:

fjernsynet er et 40"" Panasonic som i øvrigt viser glimrende billeder.
Er fejl der også hvis du ser udsendelsen direkte på TV's egen tuner?
Er fejl der hvis du ser udsendelse direkte med recorder som tuner (samtidig med du optager)?
Er fejl der kun ved efterfølgende afspilning (evt. som timeshift afspilning) af optagelse?


Redigeret af JørgenT - 01-Juni-2019 kl. 14:18
Mvh. JørgenT
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2019 kl. 19:41
Jeg har ikke prøvet at se udsendelsen på TVets tuner samtidigt med at at jeg optager. Det skyldes at jeg tit ser en anden optagelse mens den optager.
Jeg har set en igangværende udsendelse på recorderens tuner og her kan være gulfarvning på de nævnte kanaler. Det er ved efterfølgende afspilning jeg konstaterer at der er gulfarvning på en del af de nævnte kanaler.
 
For at illustrere problemet:
Jeg optog forleden to film samtidig; en fra DR1 og en fra TV3+ vistnok; den fra DR var perfekt i farverne mens den fra 3+ var gul. Tvivler derfor på det er mit grej der er noget i vejen med.

I øvrigt er det ikke første gang der er problemer med 3+. Jeg startede en tråd herinde for ½ år siden der beskrev hvordan det var umuligt at optage noget sammenhængende fra 3+. Det viste sig de selv var skyld i fejlen som efter flere måneder blev rettet.



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu