recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > Xbox One
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4K TV til Xbox one X
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4K TV til Xbox one X

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4K TV til Xbox one X
    Sendt: 22-August-2019 kl. 11:00
Den afgørende udvikling på spilkonsolfronten i senere år er HDR (High Dynamic Range), som udvider lysdynamikken og farverummet. Det kan PC-monitorer generelt ikke fremvise, så det er ikke et godt match til en spilkonsol.
Til top
jackpot Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-August-2019
Sted: Tinglev
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jackpot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 09:59
Det bedste du kan gøre er at købe en stor QLED monitor - min søn bruger en C32HG7x fra samsung -
det kører bare supergodst og smukt i 4K uden forsinkelse osv
Jeg købte min skærm hos cinemagic da de var billigst med den - de har en 32 " samsung til 2340 kr men min koster 3790 kr 

Et Tv kunne være Samsung qled , men det er en anden pris


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 19:55
Sådan løses det! LOL
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 17:34
Det endte med at jeg prøvede at koble Xbox'en til mit 2015 Samsung 4K 48" i stuen... tror det hedder noget med 7525.
Jeg skal love for at det fungerer fint - ikke noget HDR men 4K der ser bragende flot ud og Junior oplevede ingen lag whatsoever når han testede sine yndlingsspil.
 
Såøhhh… jeg kan godt se at bliver mig, der skal ud og finde et nyt TV til stuen i stedet Big smile


Redigeret af Bladerunner - 18-Juni-2019 kl. 17:34
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 07:16
Ja Xbox One X kører 4K i 60Hz. Det kan alle moderne 4K-tv håndtere.

FreeSync (samt G-Sync og VRR) er derimod mulighed for at svinge op/ned i frekvens sammen med spilkonsollen (da hardwaren Xbox ikke kan holde niveauet i krævende spilscener og derfor ofte reducerer billedfrekvensen). Men når FreeSync kun virker i spændet 48-60Hz så er det reelt uden praktisk betydning. Systemer som disse skal gå langt højere op og længere ned for at det har en praktisk betydning.

Ja desværre ikke mange skærme i den lavere prisklasse på listen. Den indeholder kun de TV, som vi målt på. Typisk går takterne igen på de billigere modeller fra producenten, uden at man dog kan vide sig sikker.
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 11:54
Mange tak for svaret Rasmus.
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Samsungs 4K-tv har FreeSync, men i 4K kan det kun bruges i 48-60Hz, hvilket i praktisk brug ophæver fordelene. Jeg synes ikke, at I skal lade det være et kriterie for køb af 4K-tv.
Det skal kun bruges til Xbox og jeg mener den netop kører 60Hz i 4K.
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Input lag har vi målt på en del TV på Flatpanels. Hvis du er nysgerrig, så har vi en oversigt her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1444728963
Interessant liste - dog langt over budgettet
Kunne være dejligt hvis der var nogle billigere modeller imellem.
 
 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 10:12
Samsungs 4K-tv har FreeSync, men i 4K kan det kun bruges i 48-60Hz, hvilket i praktisk brug ophæver fordelene. Jeg synes ikke, at I skal lade det være et kriterie for køb af 4K-tv.

Input lag har vi målt på en del TV på Flatpanels. Hvis du er nysgerrig, så har vi en oversigt her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1444728963
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 18:06
Hejsa,
 
Han har en 1440 monitor med freesynch eller hvad det nu hedder.
Den fungerer rigtigt godt men der er brug for en større skærm når de er flere kammerater, der spiller sammen.
 
Læste et sted at Microsoft har et samarbejde med Samsung og at det kunne være et godt valg - vidst kun Qled udgaverne men jeg er ikke sikker.
 
Kunne også være interessant at vide responsetime/input lag for de forskellige modeller men det er aldrig i de 'normale' specs - dog kan man ofte finde dem i diverse tests.
 
Anyway, hører gerne om flere erfaringer Big smile
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2019 kl. 07:52
Har han pt. en 4K-skærm eller Full HD-skærm?

Husk at særligt HDR stiller meget store krav til skærm-hardwaren i skærmen. At få den del "tændt" i Xbox-menuen giver ikke i sig selv nogen billedmæssig bedre oplevelse. Faktisk gengiver nogle af de billigere skærme dårligere billedkvalitet i HDR end i ikke-HDR. Dertil kommer, at LCD-skærme i HDR maxer strømeffekten ud tæt på 100% konstant. Det vil føre til et markant højere strømtræk.

4K er naturligvis en anden historie. Hvis der opgraderes fra Full HD-skærm, så vil der være en del at hente på 4K-delen ved en ny skærm.
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 16:07
Hej igen,
 
Ja, der er "grønt" over det hele bortset fra ved "Dolby Vision"
 
(Hvis du skulle finde på at købe det pågældende fjernsyn så husk at bruge HDMI 1 eller 2 for at få HDR til at virke - Jeg havde sat min Xbox i HDMI3 og fik så en besked på skærmen om at HDMI1 og HDMI2 er bedre til Xbox'en)
Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af 9els1 9els1 skrev:

Hej,
Ambilight og en ok lyd fra de indbyggede højttalere gør det bare det sjovere at spille spil :-)
Mange tak for svaret Smile

Er der så ‘grønt over hele boardet’ når du kigger på display settings inde på Xbox´en?
Det er nemlig ikke altid at et 4K HDR fjernsyn kan blive enig med Xbox`en om at alt kører som det skal Geek
Til top
9els1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2004
Sted: Odder, Danmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 9els1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2019 kl. 13:40
Hej,
Ambilight og en ok lyd fra de indbyggede højttalere gør det bare det sjovere at spille spil :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu