recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er vores projektor død ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er vores projektor død ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er vores projektor død ??
    Sendt: 04-Juni-2019 kl. 09:21
Vi har en projektor som bliver brugt til at vise livetiming i vores racerbaneklub.
Det er en ASK Proxima A1100  

Billedet er kommet til at se forfærdeligt ud.. I starten troede vi egentlig bare det var støv, men det bliver værre og værre, og er små pletter over stort set hele billedet... Kan nogen give et bud på om den kan reddes, eller det er tid til at vi finder en anden ?? 

Det ser sådan ud..

Mvh
Per




Mvh

Moulder
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 14:13
Det ligner ikke rigtigt støv ... ved du, hvor gammel pæren er (altså ikke år, men timer)?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 17:12
Tror det er DLP chippen der er stået af. - Jeg gætter på at den er lige til skraldespanden.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 18:42
Nej det ligner ikke rigtig støv... Det gjorde det lidt i starten, der var der kun lidt i toppen af billedet.. Men det er blevet meget værre siden sidst den var tændt..

Pæren har kørt i 270 timer står der.. Men tror det skal tages med et gran salt, da man i menuen kan nulstille tælleren, og den er købt brugt..
Mvh

Moulder
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2019 kl. 19:17
Den er færdig. Vi har selv skiftet nogle ud pga. Det, på de skoler jeg er it-supporter på
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2019 kl. 10:33
Tror desværre også den er færdig.. Vil lige teste med en anden pc idag, ellers får den dødsstødet.

Mvh

Moulder
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2019 kl. 14:06
Er pletterne levende eller stationære?
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 07:54
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Er pletterne levende eller stationære?

De er stationære.

Mvh

Moulder
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 09:53
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2019 kl. 09:54
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2019 kl. 09:40
Jeg siger mange tak for svarene.. Så er der vist ingen tvivl om at det er chippen som er stået af..
Vi har vurderet at det ikke kan betale sig at reparere, så vi har bestilt en ny full HD projektor, som efter planen bør dukke op på tirsdag Smile
Mvh

Moulder
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu