recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

 Besvar Besvar Side  <1234 8>
Forfatter
Besked
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 10:41
tak for dit lange svar, jeg vil lige prøve at kikke nærmere på tv-mosaik, og vender tilbage senere.
Skriver fra mobilen på arbejdet...

Men det lyder helt klart som om jeg må hoppe på et Sony tv...

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

min x har en A dims.. og er ret træt af den,


Hvilken version A-dims og hvad er hun træt af?
Hvis hun er træt nok, kan du vel stort set få den forærende........



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 14:26
Som de fleste her nok ved, så er jeg ikke og har aldrig været den store tilhænger af Apple. Selv jeg må dog indrømme, at når det kommer til streaming, så er bedste løsning, i al fald her i landet, et Apple TV.

Ingen ros helt uden ris dog, da den medleverede fjernbetjening er det argeste stykke l..t. Heldigvis kan man betjene boksen med de fleste tv fjernbetjeninger via HDMI CEC. Det eneste jeg skal bruge den original "touch" fjernbetjening til er at slukke for boksen, men selv det kunne man med lidt ekstra indsats gøre uden.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 18:26
Azrael  --du behøver ikke slukke via fjernbetjeningen. Du skal bare hoppe væk den pågældende hdmiport på tv'et - så går den automatisk selv i dvale
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 19:07
Hvis du gerne vil have DR live kanalerne på Android TV, så har mkjensen en beta app. Du kan høre om han vil give dig adgang.... 
miri
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 19:21
Helt enig m KlausDM og Arazel . Principper og fordomme ender desværre nogle gange ud som en festbremse - bla i dette tilfælde hvor AppleTV er det helt oplagte valg . :
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

min x har en A dims.. og er ret træt af den,


Hvilken version A-dims og hvad er hun træt af?
Hvis hun er træt nok, kan du vel stort set få den forærende........



Klaus
Aner det ikke...Hun bruger den lidt,  menuerne er noget skod- siger hun. Jeg har aldrig prøvet den, bare navnet giver mig kuldegysninger hahaha
Det ligger helt fast jeg kører Android v.hj.a Chromecast og på selve TV'et.
Streamer fra PC v.hj.a Plex og dvbviewer. til Android.. Det virker altid, og hver gang.





Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Hvis du gerne vil have DR live kanalerne på Android TV, så har mkjensen en beta app. Du kan høre om han vil give dig adgang.... 

Ved ikke lige hvem mkjensen er :) men først og fremmest skal TV'et lige købes, så vil jeg vende tilbage til det hvis det er,men tak for tippet !!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg har aldrig prøvet den, bare navnet giver mig kuldegysninger hahaha

Tjah, fordommene afholder dig fra en god løsning.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 21:11
lad ham dog bare lege med sin pc. Nogle synes det er smart at bruge tid på sin pc. Andre foretrækker en simpel og let løsning.

Redigeret af lahan - 12-Juni-2019 kl. 21:15
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Når jeg så samtidigt læser, at der ikke engang findes en app til DR, så er det lige før jeg går helt kold..
Confused
Er det så ikke bedre at bruge Chromecast? og mobilen som "fjernbetjening"  og så droppe Smart TV? hvilket betyder udvalget af TV bliver ganske gevaldigt større? (altså egentlig som jeg gør nu..)
Tilføjelse: overvejer seriøst at kappe satellit forbindelsen, dvs kun streaming TV + evt free to air kanaler via satellit fremover, så derfor bliver DR app'en lidt vigtig..

Har jeg misforstået noget? Sony barsler med Oreo osv, men hvis ikke man kan se noget så elemntært som DR så er det jo ikke meget bevendt. eller er det bare mig?
Skulle jo nødig ende med at sidde og se TV på mobilen, med ryggen til et slukket kæmpe TV LOL


1. Mht Android TV som du nævner, så har de netop som reglen indbygget ChromeCast Ultra funktion - Og jeg har i hvertfald intet problem med at starte DRTV's livekanaler fra mobilen hverken på mit arbejdes ChromeCast eller på mit Sony AF8's indbyggede ChromeCast.

2. Hvis du kan få antennesignal igennem fra luften, så har du DRTV (arkiv) via HbbTV direkte på fjenbetjeningen. HbbTV funktionen er reelt samme indhold og brugerflade som hvis du havde en enhed med app, bare uden link til live kanalerne. Det eksisterende antennesignal som basis for HbbTV er jo nok at regne som grunden til at man ikke har fundet det nødvendigt at inkludere live-streaming i HbbTV funktionen. Sony har så for sit vedkommende en DRTV Hbbtv genvej lagt ind i OS'et som en genvej man kan vælge fra smart-tv platformen, selv hvis man ikke har noget antennesignal til TV'et - Det er nok det [altså hbbTV funktionen] du har hørt som det der ikke bærer links til live kanalerne.

3. Oreo er implementeret på langt de fleste nyere Sony TV (som du specifikt benævner) - Og Oreo fungerer både upåklageligt og bredt i forhold til de Dansk tilgængelige tjenester som platform. Det er meget få tjenester det er nødvendigt at bruge den indbyggede ChromeCast funktion til (f.eks. konens Hayu og DR-live kanalerne - hvis man ikke har FTA antenne-forbindelsen)

4. Hvis du også vil streame gratiskanalerne fra satellit til dit smart-tv, så kan et program som TV-Mosaic anbefales - Der er en slags strømlinet og mere brugervenlig version af ProgDVB og virker aldeles glimrende til Android-tv uden transcodinger - faktisk har Android TV klienten flere indstillingsmuligheder end ATV klienten, herunder match framerate. Man kan også lige som med ProgDVD tage signalet med i byen på sin mobil (uden transcoding) og afspille de ude i byen på en ChromeCast, hvor der i sidstnævnte tilfælde (ChromeCast) så dog skal transcodes på server siden. Jeg har en NUC stående 24-7 som gameserver der sekundært tjener som DVB server både ude og hjemme. ProgDVD har i øvrigt også et plugin der burde kunne det samme, men jeg fik den gang for længe siden jeg rodede med det, aldrig ProgDVB appen på Android-tv og telefon til at køre lige så stabilt og seamless som TV-Mosiac (der er klippestabilt) og blev alligevel tvunget til at bruge TV-Mosiac, da det var mere cross-platform og dermed også virkede til ATV'et som jeg skulle bruge i stuen da projektoren derinde jo slet ikke har smart-tv-funktion indbygget.


Fra mine egne erfaringer med Android OREO og ATV syntes jeg personligt at den absolut eneste grund til at købe et ATV i forhold til bare at bruge Android OREO smart-tv funktion er ATV'ets match content & framerate funktion som virker på de vigtigste (men ikke alle) app, men man kommer i det mindste langt med korrekt framerate hvis ATV'et som udgangspunkt står i 50 Hz. Til gengæld sutter ATV'et røv til YouTube som Android-TV'et heldigvis er markant bedre til.

Et lidt bedre svar end fra mobilen:

1/ godt :) Jeg bruger i dag app'en på mobilen til at starte DR stream på Chromecast. 
2/Helt klart med i planerne nu, at få klasket en antenne op !!
3/det lyder som om jeg er overbevist :) og lidt glad for jeg ikke strøg ud og købte en samsung eller en LG. Lidt trist man ikke kan få en Samsung QLED, eller LG OLED f.eks med android, men sådan er det tilsyneladende. Dumt af dem.
4/det kommer jeg til at kikke nærmere på, har du brugt/ bruger dvbviewer og Mediaserver?
   mit største problem er, at jeg ikke kan starte live streams fra mobilen til TV 
det virker på mobilen, men når jeg trykker "cast" til et TV så skifter billedet godt nok på TV'et, men til en grå flade med et Chrome logo. og på PC'en kan man se der streames til TV'et, sådan ser det iøvrigt også ud i Home appen. 
Starter jeg streamet direkte på pc'en til et vilkårligt TV med chromecast, så virker det, det er altså når mobilen bruges som "fjernbetjening" det går galt. Dvbviewer bossen - er det Griga han hedder? har simpelthen opgivet, han siger det skal virke, for det gør det hos ham, først gav han hastigheden på min PC skylden, men da jeg så opgraderede til en ret hurtig PC, og problemet stadig er der, gav han op. 
Det eneste han kan se, ud fra de log jeg har sendt er, at der sendes to stream samtidigt, hvorfor kan han ikke se. Så fejlen ligger nok i dvbviewer softwaren et eller andet sted.
Tilsyneladende er der ikke andre - især i Tyskland - der har samme setup, så interessen er nok for lav til at han gider gøre ret meget ved det.
Streamer jeg optagne programmer eller andet fra harddisken via dvbviewer Media Server,  Bluray osv, er der ingen problemer overhovedet.
Men som sagt ...jeg kikker på det der TV-Mosiac ... i allernærmeste fremtid !


Tak for det omfattende svar Smile


Redigeret af zumosol - 12-Juni-2019 kl. 21:21
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 22:15
det må være din telefon der fejler mht stream af live tv til cromecast. Det virker fint på mit setup.

Husk iøvrigt at hvis du streamer fra en browser, så kan du få dårligere kvalitet. På flatpanels findes en oversigt over streaming kvalitet i de forskellige browsere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu