recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 17:28
@Azrael - ordet automatik er ikke lig med ordet STRAKS. - Det ved jeg du også er bekendt med. - Den gør det stadig automatisk. jeg har dog ikke lige umiddelbart tjekket hvor lang tid der går før den selv går i dvale, men som det jo også er beskrevet. ønsker man noget der foregår hurtigere så kan man indstille det, men jeg har svært ved at se det skulle være noget som helst problem overhovedet, og man burde reelt være fuldkommen kold over det. om det er 1,2 eller 5 min er jo irrelevant når man ikke længere ser noget.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 12:23
Tak for bitrate svarene Wink

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Viasat ja, men ikke OTA. Programmaterialet sætter naturligvis kvaiteten, men jeg har flere gange lavet direkte sammmenligninger med det "orginale" ikke skalerede Full HD materiale og der er ikke den helt store forskel på trods af lavere opløsning, dynamikken er i hvertfald bibeholdt. 
Viasat indholdet derimod ligger og roder på DVD niveau, ja noget af det er nok næremere VHS.

Men det er da muligt jeg skal kigge lidt på Canal digital. 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Tak for bitrate svarene Wink

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Viasat og DTT/OTA signalet er og har begge altid været noget lort

Viasat ja, men ikke OTA. Programmaterialet sætter naturligvis kvaiteten, men jeg har flere gange lavet direkte sammmenligninger med det "orginale" ikke skalerede Full HD materiale og der er ikke den helt store forskel på trods af lavere opløsning, dynamikken er i hvertfald bibeholdt. 
Viasat indholdet derimod ligger og roder på DVD niveau, ja noget af det er nok næremere VHS.

Men det er da muligt jeg skal kigge lidt på Canal digital. 

Alt er jo relativt. Hvis du sammenligner med Visats rædsomhed og bitrater er OTA jo bedre. Men i forhold til YouSee, Waoo, Canal Digital m.fl er OTA signalet noget fuzzy lort hvor selv den indbrændte undertekstning er dårligt nedskaleret fra produktionens 1080i
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 17:14
Hej - et meget negativt indput her fra.. 

og så gik jeg alligevel hen og købte et samsung TV... QE65Q7FNATXXC.
med 2x dvbT/T2, dvb-S/S2 og dvb-C iflg specifikationerne på Samsungs hjemmeside, 2 tunere.
og iflg Power så var Titzen 100 gange bedre..
Jeg røg i med begge ben... 

og nu sidder jeg så her 3 uger efter med hoved i en spand lort.. og er på dybt vand med et ubrugeligt TV

Selve Tv'et har et rigtigt godt billede, er virkelig flot og tyndt, startede med at købe et tv-beslag - til 1000 kr.... så det ser giga godt ud, kun et tyndt kabel til en skjult one-connect box, har købt en Argon forstærker til B&W højttalerne, så det ser hammer godt ud, forstærkeren har samme bredde som B&W'erne, alt andet er skjult. 
100% minimalistisk.. det ser hammer godt ud, indtil man skal se TV..

Har brugt timer og dage på kabel træk, nye fodpaneler til kabler, og skulle så her i weekenden til at sætte min dvb-t antenne op på taget, og begyndte så at spekulere over hvordan i alverden man egentlig søger dvb kanaler ind. Hvor kommer man ind til en dvb-t-tuner og en søge funktion?

Uden at slette sat-kanalerne.. det havde jeg overhovedet ikke skænket en tanke..
menuen til dvb-t og C kunne jeg slet ikke finde...
og endte med at skrive til Samsung support i går aftes..
Efter at have søgt nettet, og forsøgt i 12 timer..

Det kan man ikke.. var svaret så her kl 14 en fredag eftermiddag.... man skal vælge mellem Dvb-t eller dvb-s eller dvb-C eller købe en løs tuner til hver af dem man vil bruge ud over en af dem...
+fik svar på at man ikke kan lave en genvej til dr.tv... "det kan man ikke" men man kan gå ind og åbne browseren "osv osv...

WHAT??? jeg er RYSTET..

samtidigt må jeg erkende at manglen på Android er skræmmende, ikke så meget som en ordentlig app til DR findes i Samsungs verden, man er totalt handikappet. Det kan overhovedet ikke forbinde med resten af huset ( Sonoff, Google Home/Assistant mv....)

Summa summarum for at se DR skal jeg ind i browseren og finde dr.dk manuelt HVER GANG..
Eller købe en Android box/ Chromecast. Den sidste behøver så en mobil, den første sin egen fjernbetjening vil jeg tro... og DET marked er jeg SLET ikke inde i..
men så at JBL kommer med en soundbar, der gør dit Titzen TV til et Android, ..men jeg vil ikek have soundbar..

One-remote og one connect.. my....
Vil jeg bruge dvb-t skal jeg så også købe en tvb-t tuner...
Alt det skjulte hænger bag på den ene B&W og tro mig det trak tænder ud at få det til at hænge og være skjult, så hvor skal så alle de andre bokse hænge og dingle?...
man bliver træt gør man.. det skulle være så smart og så...

Samtidigt har jeg lige set at tv'et nu er sat ned fra 9.999 til 8888 ... virkelig noget man bliver glad for at se.. det er op ad bakke ..
Har mest lyst til at gå amok og kyle det ud..

Det værste er: jeg har tjekket data, i månedsvis før jeg endelig besluttede mig for netop DET TV, udslaget var One connect boksen, EDDER SMART.. seriøst det er det --på papiret..og tv'et kan i sleep mode ligne tapetet bag ved,  NEJ det kan det IKKE i virkeligheden, det er fotoshoppet på samsungs hjemmeside....!!!  og hvordan kunne jeg være så dum ikke at følge min første indskydelse, køb et Android tv, det ved man sku' hvad er, og det virker hver gang, og altid og kan arbejde sammen med alt mulig andet.. hvor dum er jeg lige?? at falde for sådan en gang salgsgas..? Titzen... bande svovle noget skrammel.. amatøragtigt hjemmefusket system.

Nu er det så lige jeg har søgt lidt rundt omkring og så vidt jeg kan se så kan både Sony TV og philips godt søge i to dvb-områder samt blande kanalerne i favorit grupper (som var min plan) og jeg startede med at ville købe netop et Sony..

Så jo, det er rigtigt smart, det betyder, at jeg nu ser DR på mobilen... eller på chromecast på mit old gamle Thompson TV af underlødig kvalitet, men man kan da se DR på det.. og skifte kanaler uden styrmester eksamen..uden one-remote-connect.. 

Bare lige en sørgelig historie, og hvis jeg som betragter mig selv som lidt af en nørd, og har rodet med den slags i mange år, og alt funker på min PC og i hjemmebio'en.. IKKE kan købe et TV der virker, hvordan står fru hansen så i l... til halsen, der ikke aner hvad dvb er.. KORS det må være svært..
Hvem kunne dog tro at to tunere og 3x dvb understøttes betyder enten eller? det står der INGEN steder.. ingen steder overhovedet. der står tilgengæld at det er et Smart TV..
hvor smart er DET lige?

Jeg har i bund og grund købt en monitor, og skal nu til at stable bokse...måske i et rack?.. WOW hvor 80'er agtigt..og stable fjernbetjeninger.. WAF faktoren er helt væk..

grrrrrrrr 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 17:51

 Uanset hvilket såkaldt "Smart" TV der købes, er de ikke så smarte længe, opdatering ophører hurtigt, så køb et usmart TV, og en extern medie boks, de slår de smarte TV med flere længder.
Det eneste jeg bruger på det smarte TV så længe det er muligt er HBB TV, Netflix og You Tube, det resterende kommer fra en Android boks og en You See boks.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 18:02
ja.. det bliver nok udgangen på det, hvilken android boks er så smart at man kan bruge en samsung one-remote? til at styre den?

alternativet er at placere min alt for store PC med 4 tunerkort midt på stuegulvet, og efterfølgende skilsmisse hahaha

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 18:23

 Når You See boksen bruges, så er det Remoten dertil som bruges, og når det er Shield TV, så er det Remoten dertil som bruges. Enhederne er sat op til TVet med CEC, så det tænder/slukker med de anvendte enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg har i bund og grund købt en monitor, og skal nu til at stable bokse...måske i et rack?.. WOW hvor 80'er agtigt..og stable fjernbetjeninger.. WAF faktoren er helt væk..

Ud over at det hedder WAF (uden faktor) bagefter, så er der nogenlunde det jeg har gjort. Min skærm er en monitor med højttalere. Resten er lokket ind i et skab (der kan lukkes for) of det hele styres så med en B&O fjernbetjening.

WAF på 98% (de sidste 2% mangler på grund af størrelsen på skabet).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 18:35

 Ja, TVet er i bund og grund kun en Monitor, det er den funktion det bruges til for det meste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Når You See boksen bruges, så er det Remoten dertil som bruges, og når det er Shield TV, så er det Remoten dertil som bruges. Enhederne er sat op til TVet med CEC, så det tænder/slukker med de anvendte enheder.

OK, jeg må nok lige søge lidt, men den der Shield var måske en ide :)
jeg er lige nået til en del-konklusion, og det er at jeg (kun måske) vil nøjes med DR som stream via en androidboks, og droppe dvb-t men nu må vi se.
Jeg fik den geniale ide at skrive til Power ang deres prisnedsættelse, og fik sørme 1122 retur (prismatch) på mit glatte ansigt, så det kan jo så bruges til nyt udstyr :)
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 19:13
Tjah sorry, men dit TV-køb er på ingen måde spildt hvis du NU vil købe det ATV.

Det har jo ikke ret meget med alt andet Apple at gøre - det virker bare SÅ nemt! Du kan ikke engang se det er Apple, det er bare en lille sort vidunder-boks.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 19:14

 Der er ikke endnu en DR HBB TV App på Shield TV, men da den er på TVet, betyder det ikke noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu