recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

 Besvar Besvar Side  <1 45678>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 21:03

 Der kan skiftes mellem 50/60 Hz og diverse fps. Har en lille antenne til DVB-T, You See er enten via Boks eller Shield.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Der kan skiftes mellem 50/60 Hz og diverse fps. Har en lille antenne til DVB-T, You See er enten via Boks eller Shield.

Ja ja man kan skifte, men hvis du har valgt 50 og starter en app som har indhold i 60 skifter den så selv til 60 eller er det stadigvæk en ting som udvikleren af appen selv skal programmere ind i sin app?
En lille antenne hjælper stadigvæk ikke OP meget når tv’et ikke vil køre DVB-T sammen med DVB-S. YouSee sender også hbb signalet i deres DVB-c så du behøver vel ikke antennen, hvis det er den måde du får YouSee. 

Der er vist ikke nogen perfekt boks som bare kan det hele og har det hele, derfor jeg siger at OP må bruge lidt tid på at finde ud af hvilken der er bedst til de ting han skal bruge den til.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 21:39

 HBB TV kan ikke bruges når det er via TV boksen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:



 Der kan skiftes mellem de enkelte Tunere, så der kan sagtens modtages fra forskellige platforme, det kan i alt fald gøres på mit ældre Samsung.

hvis det var til mig:
der kan kun skiftes mellem tunerne ved selve scanningen, der vælger man enten dvb-t,c eller s
ved dvb-t scanner den og fjerne alle dvb-s kanaler.
ved dvb-s sker det samme bare omvendt.
man kan ikke vælge både dvb t og dvb s
kun en tuner kan vælges, og den der vælges er den der skal bruges fremover som den eneste.

det værste er at prøver man efter en dvb-t scanning, at indlæse dvb-s kanalerne fra en usb stick, for at genoprette, så går tv'et totalt i sort, som i dyb sort, med meget kontrast, grundet Qled, hahaha

Det kræver så at man hopper ind i sat menuen ( hvor man scanner ) og skal genopsætte diseqc, LNB, samt sat-positioner, og så skal man vælge sat selvfølgelig, dvs fjerne krydset fra Dvb-t...
starte en scanning, hvorefter tv'et går i sort igen, og efter det startes virker det så..og kanaler mv er indlæst fra usb.
faktisk en smart ting at man kan gemme kanallisten på en usb nøgle.
det er nok derfor de kalder det er smart tv !!! LOL

MEN det mystiske er at jeg for et par timer siden ( havde ikke set det) har fået en mail fra Samsung hvor de kort skriver at på mit tv kan man godt alligevel, da der er to antenne indgange, men IKKE et ord om hvordan, men beklager misforståelsen.
og så skriver de at en ny dvb-t scanning vil slette en gammel dvb-t scanning en ny dvb-s scanning vil slette en gammel..

Det kan jeg godt følge, 100%- det er forventet vil jeg sige... og ret normalt !

men hvad de egentlig mener med den mail, har jeg lige skrevet og spurgt om?, samt udbedt en udførlig forklaring på hvordan man scanner både dvb-t og s på samme tid. hvis det altså er det de mener man godt kan alligevel.

så jeg afventer i spænding Embarrassed
jeg tror ikke på det kan lade sig gøre uden en software ændring, der mangler simpelthen et menu punkt/ eller mulighed for at sætte flueben i både dvb-s og t på samme tid.

over and out for idag tror jeg - tak for de mange kommentarer !! 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 21:57

 På mit Samsung kan de ikke indlæses på samme tid, først indlæser man f.eks DVB T, så vælges der f.eks DVB S, der indlæses der, så vælger man den Tuner man ønsker at se programmer fra.
Ganske som på en radio hvor man kan vælge mellem FM, Mellem og Kortbølge.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cloudy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 22:13
zumosol: for at skifte mellem de 3 forskellige tunere, skal du trykke og holde på landskabsknappen i nogle sekunder, så er du i shortcuts skærmen. Der kan man vælge tuneren, og den husker også de tidligere indlæste kanaler (ja, det manglede da også bare!). 

Mht. den indbyggede chromecast, så virker den med youtube, men har ikke kunne caste yousee.tv eller de fleste andre streaming sites.
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2019 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af cloudy cloudy skrev:

zumosol: for at skifte mellem de 3 forskellige tunere, skal du trykke og holde på landskabsknappen i nogle sekunder, så er du i shortcuts skærmen. Der kan man vælge tuneren, og den husker også de tidligere indlæste kanaler (ja, det manglede da også bare!). 

Mht. den indbyggede chromecast, så virker den med youtube, men har ikke kunne caste yousee.tv eller de fleste andre streaming sites.

Hej, trykker jeg på landskabs knappen kan jeg kun vælge sat-tv.
Men egentlig er det jo klart, for der er kun scannet sat-tv ind, jeg kan ikke andet.

Jeg afventer stadig svar på den sidste kryptiske meddelelse fra Samsung, den kommer nok mandag, håber jeg.

Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2019 kl. 22:49
Comcast synes jeg synes jeg altså lkke fylder meget bag på mit tv.
Og så så min søster kæreste havde sat en Apple TV boks bag på deres gamle plasma tv. 
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 19:28
Lige en update:
Samsung har svaret, jeg vil ikke copy/paste deres svar, det synes jeg ikke man kan være bekendt, men kort fortalt fortæller de, at de ikke ved det, samt at de selv har fået divergerende informationer omkring det. De vil nu forsøge at teste det, samt skaffe flere informationer og vender tilbage senere.

Jeg må være den første kunde på verdensplan der bruger både satellit og Dvb-t, jeg kommer nok i Guinness Record Book? jeg går viralt det tror jeg... på forsiden af BT : TV ejer RASER...hehee
Thumbs Up

et link:
LOL



Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 08:53
Hej igen igen

Jeg rykker stadig Samsung for svar, men de er noget tavse.

Men, er der nogen tv, Sony Philips eller andre Android tv, der kan? Alle skrive de har dvb-s,t/s osv og ofte to tunere. Og ingen ekspedienter ved noget som helst om det. 

Synes egentlig at det kunne være sjovt at finde ud af om ingen andre i hele verden har fået samme ide, at modtage mere end en ting ..




Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Online
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

...
Men, er der nogen tv, Sony Philips eller andre Android tv, der kan? Alle skrive de har dvb-s,t/s osv og ofte to tunere. Og ingen ekspedienter ved noget som helst om det. 

Synes egentlig at det kunne være sjovt at finde ud af om ingen andre i hele verden har fået samme ide, at modtage mere end en ting ..
Godt nok noget tid siden jeg har haft SAT antennekablet sat i mit "næsten nye" Pioneer PDP-LX5090H, men er da ret sikker på jeg har haft både DVB-T og SAT kørende samtidig. Smile
Tjekkede lidt i setup, og kan se der ligger nogle SAT kanaler, samtidig med DVB-T er kørende.

Men da jeg faktisk kun ser TV igennem HTPC, bruges  skærm nærmest kun som monitor. Wink

EDIT: Trak et SAT kabel hen over stuegulv, og ja det virker med DVB-T + SAT og rester fra gammel analog tuner opsætning (men intet signal på analog LOL )
Desværre har TV ikke DVB-C tuner. Cry


Redigeret af JørgenT - 07-August-2019 kl. 09:51
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2019 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

[Godt nok noget tid siden jeg har haft SAT antennekablet sat i mit "næsten nye" Pioneer PDP-LX5090H, men er da ret sikker på jeg har haft både DVB-T og SAT kørende samtidig. Smile

Det kan man godt.

Havde min 5090 på intern tuner i forbindelse med projekt “nye møbler” i stuen.
Den er bare ukristelig langsom til kanalskifte i forhold til triax boksen.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu