recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - smart TV eller chromecast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

smart TV eller chromecast

 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 19:17
Køb evt et atv, den kan fint bruges med din Samsung fjernbetjening.
Jeg bruger selv en på mit usmarte Samsung tv.
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Jeg har i bund og grund købt en monitor, og skal nu til at stable bokse...måske i et rack?.. WOW hvor 80'er agtigt..og stable fjernbetjeninger.. WAF faktoren er helt væk..

Ud over at det hedder WAF (uden faktor) bagefter, så er der nogenlunde det jeg har gjort. Min skærm er en monitor med højttalere. Resten er lokket ind i et skab (der kan lukkes for) of det hele styres så med en B&O fjernbetjening.

WAF på 98% (de sidste 2% mangler på grund af størrelsen på skabet).

Klaus

ja self... WAF uden "faktor"... I know..
det var egentlig en joke, madammen er skredet for mange år siden hahaha Big smile
Men jeg synes faktisk selv det ser frygteligt med en PC under TV'et..

jeg overvejede også det med skabet, ud over at jeg ikke har et egnet skab...der ville se pænt ud, men one connect kablet er for kort, og skulle under et dørtrin.. og tjek lige prisen på et længere kabel, så dropper man hurtigt den ide, derfor kom den til at hænge bag på højttaleren. men en PC- mere... kunne godt have været en løsning, også i et skab..og sådan har det også været tidligere dog uden skab, indtil sat-kortet stod af.. kønt var det ikke.
Argon forstærkeren fungerer så til gengæld med samsung fjernbetjeningen både volume og on off osv..
mht PC i stuen, arrghh, joooh jeg har pc'en i den anden ende af huset med dvbviewer der også fungerer som server for plex, og den bruges direkte med projektoren i hjemmebiografen, som efterhånden er oldnordisk, en old gammel 720P sanyo Z3 projector og en Onkyo surround forstærker et 7-1 setup, med sammenstykkede gamle dele, bla. nogle gamle sansui højttalere med 10" basser og 10" slaver, spiller vanvittigt højt med en gammel 300W sansui forstærker+ en stak billige dantax højtalere som side og bag, og en jbl center, + en billig 15" sub. -lyden til film er super fantastisk, men nok ikke ligefrem THX, men f.eks i skyfall hvor gasflaskerne og helikopteren eksploderer er det ret realistisk, naboen ringede efter brandvæsnet sidst jeg så filmen  LOL  og jeg lider af tinnitus..Confused
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Køb evt et atv, den kan fint bruges med din Samsung fjernbetjening.
Jeg bruger selv en på mit usmarte Samsung tv.

Atv kan kun stå for Android TV Big smile
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:15
Er det ikke bare at smide den gamle chromecast til det Samsung til at starte med?
Så må du bruge lidt tid på at finde ud af om en shield kunne være en løsning for dig når du nu ikke vil have Apple. 
Er selv glad for mit Apple tv den eneste mangel jeg kan se er bitstreaming af HD lyd, men kan ikke rigtigt høre forskel når jeg sætter pc’en til på mit 5.1 setup, så jeg tror manglerne ved shielden ville have generet mig mere. 

Edit: Power har 30 prisgaranti og retur ret, har du ikke lidt at løbe på når du skriver 3 uger


Redigeret af dieseldk - 19-Juli-2019 kl. 20:20
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:18
 
 Hvad mangler Shield.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad mangler Shield.?

Nu er det lidt over et år siden jeg tog valget, så det kan jo have ændret sig.
Apps, blandt andet DR
Automatisk tilpasning af billede til indhold (nogle apps kunne men ikke på system niveau)
Dolby vision 

Hvis man har lidt andet Apple grej er AirPlay også at fortrække over chromecast, men til gengæld er det jo nærmest værdiløst hvis man ikke har.

Der udover virker det til at nye tjenester/funktioner kommer først til atv, har viaplay f.eks. åbnet for 4k til shield endnu?  
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad mangler Shield.?

Aner det ikke, jeg har kikket på den endnu, så jeg ved rent faktisk intet om den !!
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af zumosol zumosol skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Hvad mangler Shield.?

Aner det ikke, jeg har kikket på den endnu, så jeg ved rent faktisk intet om den !!

nåhh, det var ikke til mig LOL
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:37

 HBB TV er på TVet, så det er ligemeget, har ikke problemer med billed tilpasning. Shield har 4K.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zumosol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Er det ikke bare at smide den gamle chromecast til det Samsung til at starte med?
Så må du bruge lidt tid på at finde ud af om en shield kunne være en løsning for dig når du nu ikke vil have Apple. 
Er selv glad for mit Apple tv den eneste mangel jeg kan se er bitstreaming af HD lyd, men kan ikke rigtigt høre forskel når jeg sætter pc’en til på mit 5.1 setup, så jeg tror manglerne ved shielden ville have generet mig mere. 

Edit: Power har 30 prisgaranti og retur ret, har du ikke lidt at løbe på når du skriver 3 uger

Hej

jo, og jeg har faktisk sat den gamle Chromecast til nu, det fungerer som sædvanligt.. ud over manglende tv i køkkenet.. haha.. 
 og det bliver løsningen lige indtil videre, så må jeg jo gøre op med mig selv om jeg beholder monitoren, eller...?
Jeg var nede i Power, og de aner ikke om der er andre TV der kan bruge både dvb-t og s samtidigt.
Eller også vil de ikke tale om det..? 
Det gav mig dog ret i at det er underligt, samt at der intet står om at det ikke kan lade sig gøre nogen steder. ( muligvis bare en sælger der talte mig efter munden, kunden har jo altid ret ..)
UMIDDELBART er tv'et flot, og med en android boks vil alle problemer undtagen dvb-t være løst.. tror jeg nok :) man skal ikke glæde sig for tidligt.. så bliver man bare skuffet.
Det er korrekt de har 30 dages returret, men... lidt tvetydigt står der i betingelserne at mangler kassen osv, så vil de reducere returbeløbet... det er vist det man kalder en buffer eller en bagdør til ikke at give det fulde beløb retur. 
-og inderst inde så ved jeg jo ikke om næste TV så bare giver andre problemer, hvad er så fejlene hos Sony osv..?

jeg har lige fået refunderet forskellen i beløbet fra jeg købte det og til tilbuddet denne weekend, så ingen problemer der kan man sige!!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:53


 Der kan skiftes mellem de enkelte Tunere, så der kan sagtens modtages fra forskellige platforme, det kan i alt fald gøres på mit ældre Samsung.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2019 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 HBB TV er på TVet, så det er ligemeget, har ikke problemer med billed tilpasning. Shield har 4K.

Ja HBB er på tv’et hvis man har antenne i, det har OP ikke så det betyder nok noget for ham, for mig er det bare det at skulle skifte fra boksen til en dr kanal på tv'et som virker som nogle ekstra skridt.
Du har ikke problemer med tilpasning af indhold, men bruger du apps som levere indhold i forskellige hastigheder, er problemet løst det sidste års tid?
Ja den har 4k, men tidligere leverede f.eks. viaplay ikke 4k til shield selv om der var åbnet til atv tror faktisk ikke det har ændret sig. 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu