recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O Avant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O Avant

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juni-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: B&O Avant
    Sendt: 10-Juni-2019 kl. 21:17
Hej alle
Jeg er den lykkelige ejer af et B&O Avant 55 og har lige et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med :)

Jeg har et par gamle højtalere fra DynaAudio som jeg er meget glad for, til dem har jeg netop købt en forstærker.  Forstærkeren hedder XL 2.1 BL og kommer fra FX-audio 
(Læs evt  mere: https://bekent.dk/bluetooth-forstaerker-modul.html#ixzz5qTRq0doj)
Den har jeg koblet på højtalerne og nu kan jeg høre musik fra min mobil eller computer via Bluetooth og det fungerer fremragende.

Mit spørgsmål til jer er følgende :
Kan jeg få lyden fra sendt via bluetooth fra mit tv over til mine højtalere, præcis som jeg gør fra min mobil nu ?

Eller er der ander metoder jeg kan benytte ?


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 00:05
Den her virker måske

Ellers er det et kabel fra tv til forstærker.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juni-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 05:56
Tak det virker sikkert tænker jeg.
Ved du om er er et stik bag på tvèt hvor jeg kan sætte den til og få lyd ud ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af surfd surfd skrev:

Tak det virker sikkert tænker jeg.
Ved du om er er et stik bag på tvèt hvor jeg kan sætte den til og få lyd ud ?
Jeg er ikke B&O bruger, men mon ikke du skal have noget Power link adaptor i stil med:
https://www.ebay.co.uk/itm/133012828433



Redigeret af JørgenT - 11-Juni-2019 kl. 08:42
Mvh. JørgenT
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af surfd surfd skrev:

Hej alle
Jeg er den lykkelige ejer af et B&O Avant 55 og har lige et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med :)

Jeg har et par gamle højtalere fra DynaAudio som jeg er meget glad for, til dem har jeg netop købt en forstærker.  Forstærkeren hedder XL 2.1 BL og kommer fra FX-audio 
(Læs evt  mere: https://bekent.dk/bluetooth-forstaerker-modul.html#ixzz5qTRq0doj)
Den har jeg koblet på højtalerne og nu kan jeg høre musik fra min mobil eller computer via Bluetooth og det fungerer fremragende.

Mit spørgsmål til jer er følgende :
Kan jeg få lyden fra sendt via bluetooth fra mit tv over til mine højtalere, præcis som jeg gør fra min mobil nu ?

Eller er der ander metoder jeg kan benytte ?

Principielt kan du gøre det!
Jeg ved blot ikke hvor meget latency/forsinkelse, der vil være på netop den der er linket til.
Jeg ville nok lede lidt for at finde en i god kvalitet.
F.eks her:

https://www.amazon.co.uk/Avantree-Bluetooth-Transmitter-Reichweite-Kopfhörer-Schwarz/dp/B077MXFJGQ

Det kabel, der nævnes ovenfor, skal/kan bruges.
Jeg ville nok købe her:

Skriv (engelsk) eventuelt til Steve dér, hvis du er i tvivl - han er altid hjælpsom.

Alternativt - spørg hos A/V Connection.



Du skal så på Avant’en lave en ny højtalergruppe, som du bruger til denne forbindelse - se manualen for hvordan, hvis du ikke ved det.
Den skal sættes op som ‘fixed line-out’ - lydstyrken regulerer du så på din lille forstærker.
Du kunne også eksperimentere med en højtalergruppe bestående af den nye udgang med volumen reguleret udgang og af Avant’ens interne højtalere som Center.
Hvis du er heldig og der ikke er for meget latency på bluetooth-senderen, kunne det give et udemærket resultat.

Vil du dykke længere ned i opsætningsdetaljer, så er følgende engelske tråd anbefalelsesværdig:

Fortæl gerne, om hvordan det virker, når/hvis du kommer i gang.


P.S. Hvorfor ikke bare bruge et kabel fra Avant’en og til din lille forstærker???

MM



Redigeret af millemis - 11-Juni-2019 kl. 14:29
Til top
surfd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Juni-2019
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér surfd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 14:46
Mange tak for info :)

Jeg vil helst undgå kabel mellem Tv og forstærker ar æstetiske grunde.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 16:55
så skide være med den forsinkede lyd?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

så skide være med den forsinkede lyd?
Klaus

Aptx low latency så er der ca 5ms,- det er ikke noget problem. 
Udover at BT sukker for vildt til rigtigt audio.... men fred med det, der er ikke nogen der kan høre forskel alligevel siger de LOL
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 17:12
Det er jo en Avant 55, du har....
Hvis du virkelig vil undgå de kabler, så kunne denne løsning være en mulighed - langt bedre end en BT-sender:

MM


Redigeret af millemis - 11-Juni-2019 kl. 17:12
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Det er jo en Avant 55, du har....
Hvis du virkelig vil undgå de kabler, så kunne denne løsning være en mulighed - langt bedre end en BT-sender:

MM

Helt enig med Millermissen her!
Hvad jeg ikke helt kan forså er at det kan være så vanskeligt at trække et kabel.....
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Det er jo en Avant 55, du har....
Hvis du virkelig vil undgå de kabler, så kunne denne løsning være en mulighed - langt bedre end en BT-sender:

MM

Nej denne løsning kan ikke bruges, da boksen kun kan levere til en enkelt kanal. så der skal bruges to stk for at lave et stereo setup.
så det ender op med at koste 3000kr for begge bokse, det er mange pege syns jeg. det er noget billigere at trække et kabel. hvis du går ned i din lokale B&O forhandler, har de kendskab til en løsning samt kablerne til en BT boks, så tv lyden kan sendes via BT.

Dette har jeg har kendskab til, pga. at jeg er tilligere B&O medarbejder.


Redigeret af Vilstrup - 11-Juni-2019 kl. 21:07
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2019 kl. 23:54
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Nej denne løsning kan ikke bruges, da boksen kun kan levere til en enkelt kanal. så der skal bruges to stk for at lave et stereo setup.
så det ender op med at koste 3000kr for begge bokse, det er mange pege syns jeg. det er noget billigere at trække et kabel. hvis du går ned i din lokale B&O forhandler, har de kendskab til en løsning samt kablerne til en BT boks, så tv lyden kan sendes via BT.

Dette har jeg har kendskab til, pga. at jeg er tilligere B&O medarbejder.

Og hvorfor kan den ikke det? Hvis man har købt et B&O Avant er det nok ikke 3000kr til ordenligt udstyr der vælter læsset, eller hvad? Det er IMHO den ENESTE rigtige løsning da "boom boksen" næppe supporterer noget som helst low latency codec.

Træk nu bare det kabel!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu