recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O Avant
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O Avant

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Nej denne løsning kan ikke bruges, da boksen kun kan levere til en enkelt kanal. så der skal bruges to stk for at lave et stereo setup.
så det ender op med at koste 3000kr for begge bokse, det er mange pege syns jeg. det er noget billigere at trække et kabel. hvis du går ned i din lokale B&O forhandler, har de kendskab til en løsning samt kablerne til en BT boks, så tv lyden kan sendes via BT.

Dette har jeg har kendskab til, pga. at jeg er tilligere B&O medarbejder.

Og hvorfor kan den ikke det? Hvis man har købt et B&O Avant er det nok ikke 3000kr til ordenligt udstyr der vælter læsset, eller hvad? Det er IMHO den ENESTE rigtige løsning da "boom boksen" næppe supporterer noget som helst low latency codec.

Træk nu bare det kabel!

Fordi det kan give støj da der skal monteres en modstand. Plus så mener jeg faktisk at de små bokse er udgået og derfor ikke kan software opdateres som kan være nødvendigt. Men det bare en lappe løsning på lappe løsning for at lave det ordenligt.
Men du ved jo åbenbart mere om det end jeg gør...
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Fordi det kan give støj da der skal monteres en modstand. Plus så mener jeg faktisk at de små bokse er udgået og derfor ikke kan software opdateres som kan være nødvendigt. Men det bare en lappe løsning på lappe løsning for at lave det ordenligt.

Hvad er det for en modstand du snakker om ?
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Fordi det kan give støj da der skal monteres en modstand. Plus så mener jeg faktisk at de små bokse er udgået og derfor ikke kan software opdateres som kan være nødvendigt. Men det bare en lappe løsning på lappe løsning for at lave det ordenligt.

Hvad er det for en modstand du snakker om ?

Det er til at fjernsynet kan registere at der er blevet tilsluttet noget til den pågældende udgang
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
millemis Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér millemis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Fordi det kan give støj da der skal monteres en modstand. Plus så mener jeg faktisk at de små bokse er udgået og derfor ikke kan software opdateres som kan være nødvendigt. Men det bare en lappe løsning på lappe løsning for at lave det ordenligt.

Hvad er det for en modstand du snakker om ?

Det er til at fjernsynet kan registere at der er blevet tilsluttet noget til den pågældende udgang

Hmmm - det er altså ikke sådan mit Avant55 virker.
Det må du vist forklare nærmere.

MM
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af millemis millemis skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Oprindeligt skrevet af beovox141 beovox141 skrev:

Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Fordi det kan give støj da der skal monteres en modstand. Plus så mener jeg faktisk at de små bokse er udgået og derfor ikke kan software opdateres som kan være nødvendigt. Men det bare en lappe løsning på lappe løsning for at lave det ordenligt.

Hvad er det for en modstand du snakker om ?

Det er til at fjernsynet kan registere at der er blevet tilsluttet noget til den pågældende udgang

Hmmm - det er altså ikke sådan mit Avant55 virker.
Det må du vist forklare nærmere.

MM

Det betyder helt enkelt at ved powerlink tilslutning, bruger den den blå leder som tænd og sluk når der bruges ICE power forstærker, dette ændres dog ved trådløs. Men ved brug af recivere 1 som går over til powerlink kabel igen, bliver den blå leder igen brugt. Så hvis der ikke er modstand på når der bruges andre type kabler end powerlink, så skriver tv’et typisk at tilslutningen mangler, da den ikke kan registere det ordenligt uden.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 23:53
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

Det betyder helt enkelt at ved powerlink tilslutning, bruger den den blå leder som tænd og sluk når der bruges ICE power forstærker, dette ændres dog ved trådløs. Men ved brug af recivere 1 som går over til powerlink kabel igen, bliver den blå leder igen brugt. Så hvis der ikke er modstand på når der bruges andre type kabler end powerlink, så skriver tv’et typisk at tilslutningen mangler, da den ikke kan registere det ordenligt uden.

Jeg tror du roder begreberne lidt sammen, eksempelvis er den "blå leder?" trigger signalet, der bruges af ALLE B&Os aktive højttalere, ikke kun dem med ICE POWER....  Og naturligvis skal dette signal være tilgængeligt for at en B&O højttaler tænder. Jeg er ret sikker på at hvis RC1 var i stand til at måle strømmen i trigger signalet som en betingelse for WISA forbindelse, ja så ville vi have hørt om det andetsteds.

Men et link til konkret information er altid velkommen! Indtil da tror jeg vi skal gå ud fra at RC1 virker som tiltænkt!
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2019 kl. 23:58
nej det gør jeg ikke. For den blå leder skal være der når der er tale om enten digital forstærker eller ICE power, men skal ikke være der når der er tale om analog forstærker.

Men selvfølgelig hvis du har været ansat hos B&O i mere end 11 år, så må du jo vide hvad du snakker om, for det gør jeg åbenbart ikke. Men fint nok. Jeg holder mig fra at komme med flere kommentar i denne tråd, da det typisk opleves at alle andre er bedre vidende end dem som har arbejdet med sagerne før.

Slut her fra. 

Held og lykke til trådstarten med opgaven.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 00:00
Kan ikke komme med noget link, da det kræver en B&O konto for at få adgang til denne information. Hvor min konto er blevet lukket efter jeg stoppede
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 00:50
Nå ja forresten, så er den blå leder ikke trigger signal, da det er en ekstra stel forbindelse. Da det er den gule leder som er trigger og grøn og brun er højre og venstre kanal. En digital og ICE forstærker kan godt tænde hvis den blå leder mangler, men højttaleren brummer så i stedet for.
Dette kan løses ved at lave en lus fra den nuværende stel forbindelse og over til hvor den blå leder skal være. Så to stel forbindelser 

Over and out
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 07:26
Som sagt du roder begreberne sammen...Nu snakker du om digital GND problematikken, den er kendt af alle... men det har ikke noget at gøre med tænd/sluk... Nu er det heller ikke længere en modstand men en kortslutning du snakker om..

Rent faktisk er den faktuelle "claim" heller ikke helt korrekt... og har ihvertfald ikke noget at gøre med RC1




Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 07:35
det var dig som mente at blå leder er trigger signal, det gjorder jeg ikke.

Lusen var til hvis man får nye højttaler fra B&O, hvor man går fra analog til digital forstærker og ikke har den blå leder i ens nuværende kabel, så kan det løses med en lus...

Men pyt, du får ret og jeg får fred...


Redigeret af Vilstrup - 13-Juni-2019 kl. 08:03
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Vilstrup Vilstrup skrev:

det var dig som mente at blå leder er trigger signal, det gjorder jeg ikke.

Det er da heldigvis noget vi lige kan kigge på...

Oprindeligt skrevet af Vilstrup kom med følgende forklaring og Vilstrup kom med følgende forklaring og skrev:

Det betyder helt enkelt at ved powerlink tilslutning, bruger den den blå leder som tænd og sluk når der bruges ICE power forstærker, dette ændres dog ved trådløs. Men ved brug af recivere 1 som går over til powerlink kabel igen, bliver den blå leder igen brugt. Så hvis der ikke er modstand på når der bruges andre type kabler end powerlink, så skriver tv’et typisk at tilslutningen mangler, da den ikke kan registere det ordenligt uden.

Oprindeligt skrevet af Beovoxen forklarede Vilstrup og Beovoxen forklarede Vilstrup og skrev:

Jeg tror du roder begreberne lidt sammen, eksempelvis er den "blå leder?" trigger signalet, der bruges af ALLE B&Os aktive højttalere, ikke kun dem med ICE POWER....  Og naturligvis skal dette signal være tilgængeligt for at en B&O højttaler tænder.

Læg mærke til spørgsmåls tegnet og anførselstegnene! Det var dig der kaldte det "tænd sluk"

Jeg betvivler ikke du har haft ansættelse "ved" B&O, men det kræver lidt mere før jeg tror på, at det var indenfor noget teknisk.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu