recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Salg af brugt vare
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Salg af brugt vare

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 08:03
Hej alle

Jeg har kigget jeres kommentarer og takker mange gange. 

De bekræfter også min overbevisning. 

Mvh
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 09:59
Jeg har solgt bil privat et par gange godt nok dyrere end den du henviser til.

Men netop for at undgå unødige reklamationer fra en køber så får jeg lavet en FDM test og service af bilen for at kunne vise dette som dokumentation for stand. Det giver mig ro i sjælen og er et godt salgsredskab.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 12:09
Jeg har selv for en del år siden solgt i bil, der vel at mærke kørte fuldstændig fejlfrit, og der ringede køber efter to dage og ville have, at handlen skulle gå tilbage, da topstykket ifølge ham var gået. Han sagde endda, at bilen havde manglet vand, og da han havde kørt på motorvej, var han kørt ind for at hælde vand på bilen.
Han havde været ude at køre i bilen inden køb, og bilen var købt som beset. Jeg nægtede naturligvis at lade handlen gå tilbage, da han selv har været ansvarlig for at ødelægge den.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 12:20
Jeg står og drømmer om ny bil. 
Jeg overvejer derfor også hvordan den gamle skal sælges... Ender nok med indbytning for at undgå alle de "tosser"
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 18:52
Du kan sagtens sælge bilen selv.
FDM har en udemærket slutseddel der kan bruges ved privat handel.

Tag ordentlige billeder af bilen udfra og indenfra.

Lav en fornuftig beskrivelse af bilen og nævn evt små skavanker.

Sæt den til salg på BilBasen og evt dba (lidt flere tosser på dba).

Ved selve handlen er det straksoverførsel til dig og derefter omregistrering.

Begge dele kræver NemID så har køber ikke det med, så handles der ikke i min optik. Hvis du ikke omregistrerer med det samme kan du komme til at hænge på fartbøder mm.

Husk at få navn, tlf nr mm på sludsedlen og evt kørekort nr.

Når bilen skal prøvekøres kan du enten køre med eller lade være. Lader du være ogb bliver snuppet kan du få problemer med forsikringen. 
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 18:59
Jeg har erfaret at det er vigtigt at skrive en seddel, hvor i den står:
“Købes som beset” - foruden allerede benævnte FDM slutseddel. 
Sådan er du fri. 

Tænker ikke det er nok i annoncen - da den ofte slettes.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 08:09
@Bravo: Der er en "købt som beset" i FDM's slutseddel - der er bare at sætte kryds. Den har jeg efterhånden brugt en del gange (bare med MC'er i stedet). De har vidst alle de ting med man bør tage stilling til.

Som Jonas_R siger: Lav omregistreringen og betaling på stedet inden køber kører med bilen, så er ejerskabet klaret og der vil ikke være nogen tvivl om ansvar i tilfælde af f.eks bøder eller lignende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg står og drømmer om ny bil. 
Jeg overvejer derfor også hvordan den gamle skal sælges... Ender nok med indbytning for at undgå alle de "tosser"


Forstår det godt.

Byttede bil her i starten af april og valgte også at lave en "bytter" hos en forhandler.
Bevares, jeg kunne nok have fået 5.000 mere ved at sælge den selv, men når nu forhandleren "skubbede rundt" med priserne, så fik jeg på papiret ikke så meget for bilen, til gengæld blev den nye så tilsvarende billigere (lavere registreringsafgift).

Så slap jeg for alle skamtilbuddene, prøveture, prutten om priserne og hvad ved jeg.

Og, om der står 265.000 (byttepris) på dankortkvitteringen, så er de sidste 5.000 ikke vigtige. Tænk om en tåbe købte min velholdte bil, tæskede den i stykker og så gav sig til at klage - det gider jeg ikke!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjorno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 11:13
Var lige ved at skrive en lang smørre, men så så jeg datoen :-)

Hvordan endte det?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu