recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 17:50
moremusic: Når der ikke i annoncen står omtalt noget som helst om oled, så må jeg spørge: Hvor kommer den sammenkobling mellem annoncen og oled fra? Den kommer fra din fantasi - ganske enkelt!

Pede8000: Hvad der står mellem linjerne? Ja, hvis man er desperat nok, kan man jo sige, at der står hvad som helst!
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

moremusic: Når der ikke i annoncen står omtalt noget som helst om oled, så må jeg spørge: Hvor kommer den sammenkobling mellem annoncen og oled fra? Den kommer fra din fantasi - ganske enkelt!

Pede8000: Hvad der står mellem linjerne? Ja, hvis man er desperat nok, kan man jo sige, at der står hvad som helst!

Og da politimanden i sin tid sagde "perler" mente han nok Svensker og ikke perker, øhhh . . 

Hvor desperat skal man være ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 18:34
Samsung må være temmelig desperat, når de er nødt til at lave en omvendt annonce for deres Qled.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

moremusic: Når der ikke i annoncen står omtalt noget som helst om oled, så må jeg spørge: Hvor kommer den sammenkobling mellem annoncen og oled fra? Den kommer fra din fantasi - ganske enkelt!

Fra den kontekst kampagnen er en del af. Hvis du tror at kampagnen er tilfældig og intet har Samsungs nuværende konkurrence situation, hvor de ene leverandør forsøger at gå imod resten af markedets sats på OLED, så er du i fornægtelse på niveau med Komiske Ali. 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

moremusic: Når der ikke i annoncen står omtalt noget som helst om oled, så må jeg spørge: Hvor kommer den sammenkobling mellem annoncen og oled fra? Den kommer fra din fantasi - ganske enkelt!

Pede8000: Hvad der står mellem linjerne? Ja, hvis man er desperat nok, kan man jo sige, at der står hvad som helst!

Hvis du har svært ved at læse hvad der står mellem linjerne, i en annonce fra den eneste store producent der IKKE laver OLED, er du svært udfordret! Wink

Ved siden af det, lovpriser Samsung ikke sit eget produkt, men taler konkurrentens ned. 
Lidt usselt.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 19:44
moremusic: Jeg har aldrig udtalt mig generelt om Samsungs kampagne, blot gjort opmærksom på, at der ikke nævnes noget om oled i annoncen, og at det er noget, du tilføjer!
Men jeg forstår på dig, at Samsung ikke må reklamere for deres egne produkter, for så er det et indirekte angreb på konkurrenterne.

Er det så noget, du mener, gælder generelt?

Hvis fx en autoforhandler reklamerer med 10 års rustgaranti, er det så en mistænkeliggørelse af, at andre bilfabrikater har store problemer med rust?

Så spørger du til sidst, om jeg tror, at Samsungs kampagne er tilfældig. Uden at kende særlig meget til den kampagne, vil jeg da sige, at selvfølgelig er den ikke tilfældig. Hvorfor skulle den være det?

Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 19:55
Pede8000: Ja eller også er det dig der er svært udfordret.

Du påstår, at konkurrenten tales ned af Samsung. Men der nævnes bare ikke noget om, hvem konkurrenten er. Er det Sony - er det Pioneer - er det Panasonic???? Hvordan kan man tale en konkurrent ned, når man ikke nævner, hvem det er?

Du påstår, at Samsung ikke lovpriser sit eget produkt. Igen forkert - det er jo lige præcis det, Samsung gør.


Redigeret af C. Johansen - 15-Juni-2019 kl. 19:59
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 20:12
Så vil jeg skære det ud i pap. Hvorfor laver Samsung en annonce som denne? Fordi der i foraer snakkes om at Oled er disponeret for indbrænding. Samsung nævner selvfølgelig ingen navne = sagsanlæg. Men folk i branchen kan da ikke være i tvivl om at Samsung kæmper om markedsandele over for alle de producenter der anvender Oled i deres produktion. Hvis man betragter den annonce som harmløs, er man mere blåøjet end loven tillader.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Pede8000: Ja eller også er det dig der er svært udfordret.

Du påstår, at konkurrenten tales ned af Samsung. Men der nævnes bare ikke noget om, hvem konkurrenten er. Er det Sony - er det Pioneer - er det Panasonic???? Hvordan kan man tale en konkurrent ned, når man ikke nævner, hvem det er?

Du påstår, at Samsung ikke lovpriser sit eget produkt. Igen forkert - det er jo lige præcis det, Samsung gør.

Tak for et rigtigt fint input! Nu forstår jeg bedre annoncen. Confused
Er du mon selvudnævnt influencer, med suspekte Samsung kampagner som speciale?



Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:


Hvis fx en autoforhandler reklamerer med 10 års rustgaranti, er det så en mistænkeliggørelse af, at andre bilfabrikater har store problemer med rust?


Og giver 20% rabat på en ny bil, hvis du kommer med en der har rust......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 20:29
Med de sager der har været omkring holdbarheden af en producents produkter, er det nemt at give 10 års garanti mod fastbrænding, når produktet ikke holder mere end 5 år. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

moremusic: Jeg har aldrig udtalt mig generelt om Samsungs kampagne, blot gjort opmærksom på, at der ikke nævnes noget om oled i annoncen, og at det er noget, du tilføjer!
Men jeg forstår på dig, at Samsung ikke må reklamere for deres egne produkter, for så er det et indirekte angreb på konkurrenterne.

Er det så noget, du mener, gælder generelt?

Hvis fx en autoforhandler reklamerer med 10 års rustgaranti, er det så en mistænkeliggørelse af, at andre bilfabrikater har store problemer med rust?

Så spørger du til sidst, om jeg tror, at Samsungs kampagne er tilfældig. Uden at kende særlig meget til den kampagne, vil jeg da sige, at selvfølgelig er den ikke tilfældig. Hvorfor skulle den være det?


Hvis jeg lige opridser dine positioner: 
Du ser ingen sammenhæng mellem reklamen og byen-in frygt på OLED?
Du mener at alle reklamer skal tages 100% bogstaveligt ord for ord (intet lagt til - intet trukket fra)

Din sammenligning med autoforhandlere er iøvrigt helt væk. I dit eksempel er garantien ikke negativ reklame, da man giver garanti på eget produkt. Det har intet med Samsungs kampagne at gøre. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu