recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Laver Bilka/Samsung skræmmekampagne mod OLED TV?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 21:17
Strengt taget skriver de jo ikke noget om OLED. Hvis du vil indlevere dit Samsung plasma-TV med fastbrændte Kanal 5-logoer, så skulle det også meget gerne udløse samme rabat. Men der er ingen tvivl om, at Samsung har gang i den helt store anti-OLED-kampagne, hvilket også underbygges af den måde personalet i kæderne "uddannes" til at sælges QD-LCD-modellerne fra Samsung lige nu. Der køres benhårdt på de fordele, som LCD-TV måtte besidde og ulemperne er kørt i glemmekassen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 21:19
moremusic: Jeg ved ikke, hvad "byen-in" er for en størrelse.

Dine fortolkninger af, hvad jeg mener, er som sædvanlig helt i skoven, hvad dit nonsens om, at jeg tager reklamer 100% bogstaveligt, er et tydeligt bevis på.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du ikke kan forstå sammenligningen med autoforhandlerne. Spørgsmålet bliver så, hvad du egentlig er i stand til at forstå.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

moremusic: Jeg ved ikke, hvad "byen-in" er for en størrelse.

Dine fortolkninger af, hvad jeg mener, er som sædvanlig helt i skoven, hvad dit nonsens om, at jeg tager reklamer 100% bogstaveligt, er et tydeligt bevis på.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du ikke kan forstå sammenligningen med autoforhandlerne. Spørgsmålet bliver så, hvad du egentlig er i stand til at forstå.

Altså - du kan ikke bebrejde mig, at DU ikke evner at drage en korrekt parallel til en sammenlignelig situation. 

Nå - Jeg har forsøgt med stavepladen. Jeg har bøjet det i neon. Jeg havde kniven og pappet fremme, men tror jeg må konkluder at enten evner du vitterligt ikke at forstå - ellers vil du bare ikke. Uanset om det er det ene eller det andet, så giver det vist ingen mening at fortsætte denne pseudo-debat med dig. 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2019 kl. 22:51
moremusic: Jeg er fuldstændig enig - debatten med dig er fuldstændig meningsløs.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Online
Point: 1295
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 01:24
Hvad sker der, når hr og fru leverpostej går ind hos en Samsungforhandler, for at se på nyt tv:

Kunde - Det der fast tænding, hvad er det?
Sælger - Det er sådan noget hvor logoer, undertekster osv kan brænde fast i billedet, så det kan ses i baggrunden hele tiden.
Kunde - Nå for Søren, det lyder ikke godt.
Sælger - Nej, og Samsung giver 10 års garanti mod at det sker.
Kunde - Hvilke tv kan få det?
Sælger - Det kan f.eks. alle de tv som har OLED panel.
Kinde - Nå da, så skal vi da ikke ha sådan et.

Annoncekampagnen har derved opfyldt dit formål - at få fortalt en kunde, at det fejlagtigt er bedre, at købe et Samsung tv.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 07:56
Hvor meget er Hr. og Fru. Danmark egentlig klar over fastbrænding?

Jeg mener hvor mange udover entusiast grupper som her og Flatpanels etc. ser overhovedet problemet med fastbrænding i praksis?

Har selv LG Oled på 3. år uden fastbrænding
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvor meget er Hr. og Fru. Danmark egentlig klar over fastbrænding?

Næh, men siden Samsung giver en decideret garanti omkring det, så må det jo være vigtigt. Og så er de så “flinke” at give 20% rabat på visse tv, hvis du har et gammelt tv med fastbrænding.
Jeg ville så føle mig en smule snydt, hvis jeg købte et af de tv til, fuld pris.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvor meget er Hr. og Fru. Danmark egentlig klar over fastbrænding?

Jeg mener hvor mange udover entusiast grupper som her og Flatpanels etc. ser overhovedet problemet med fastbrænding i praksis?

Har selv LG Oled på 3. år uden fastbrænding

....men det er klart at Samsung fokuserer på det ENESTE punkt, hvor de teoretisk, har en fordel.
Hvis de undlod det, ville de ikke sælge nogen tv i premium klassen!

Mener stadig det er en kampagne under lavmålet, har mistet meget for dem.
Strider mod god markedsføringsmoral.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Hvor meget er Hr. og Fru. Danmark egentlig klar over fastbrænding?


Det er jo netop det der pointen. Hvis Samsung formår at hæve bevidstheden om risikoen for burn-in, så står de alt andet lige alt andet lige stærkere. Så de kører en kampagne :)  
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 08:56
Ikke fordi jeg skal have nyt tv, men gad vide om Samsung tjekker om det uploadede billede af burn in er fra et tv man ejer?

Nok ikke, når de lover rabatkode på 1-2 timer.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Ikke fordi jeg skal have nyt tv, men gad vide om Samsung tjekker om det uploadede billede af burn in er fra et tv man ejer?

Nok ikke, når de lover rabatkode på 1-2 timer.


Ja det var også min tanke efter at have læst vilkårerne.
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

QLED fra Samsung

Hold da op hvor er det her grinereren som altid, nu sidder alle de “heldige” oled ejere og hidser sig op igen. Dette er og bliver en kampagne mod oled, det kræver ikke meget at forstå budskabet i denne kampagne, men igen er der nogen oled ejere som er så blinde eller endnu ikke vil erkende at der KAN være et problem med burn in på oled. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu