recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste GPS til i bilen søges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste GPS til i bilen søges

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det vil glæde mig at få.svar på spørgsmålet.:
3) Har I nogle gode mobilabonnement med data og udlandsdata til lavpris som I kan anbefale og til hvor meget om måneden?
Jeg har et nettalk.dk (TDC/Yousee net) abonnement med 6 timers tale + 3GB data med EU roaming til 79,- /måned.
Men det kan ikke oprettes umiddelbart:

Oprindelig oprettet som 1 time tale + 1GB data for 45,-/måned + ekstra 4G 1GB data for 10,-/måned (ellers kun 3G data). Senere prisstigning til ialt 65,-/måned. 
Hvor der så kom special tilbud sidst år med opgradering til 6 timer+ 3GB data for ialt 79,- som jeg tog imod.
Har så også et ekstranummer uden abonnement (7,50kr/måned hvis for lidt forbrug)
hvor der ligger et tilbud om tilsvarende opgradering:




Spørgsmål er om man kan oprette et tilsvarende uden abonnement og senere lave denne opdatering??

Ellers prøv at kontakte deres support, måske det kan lade sig gøre at oprette ved direkte henvendelse.  Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2019 kl. 18:42
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 09:11
Rigtig mange tak for jeres svar og links
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 09:36
Jeg har telmore play premium til 269 pr måned, og der har jeg 12 GB i udlandet, og 45 GB hjemme. Har et ekstra simkort jeg bruger til min tablet, desuden bruger jeg de fleste af de streaming-services der følger med så det er en rigtig god deal. 

Hvis du synes din telefon er for lille til bil-brug, kan du jo evt købe en lille tablet eller en stor telefon, og så et ekstra simkort. 

For mig er fordelen ved google maps, at det altid er opdateret og jeg får de samme hurtige trafikinformationer, og begge dele uden at skulle betale ekstra. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 11:08
jeg har afprøvet TomTom i weekenden. Deres kort er væsentligt dårligere end google.

Flere steder oplevede jeg at TomTom kort var ukorrekte mht til rundkørsler. Google viste en rundkørsel, TomTom gjorde ikke.


Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg har telmore play premium til 269 pr måned, og der har jeg 12 GB i udlandet, og 45 GB hjemme. Har et ekstra simkort jeg bruger til min tablet, desuden bruger jeg de fleste af de streaming-services der følger med så det er en rigtig god deal. 

Hvis du synes din telefon er for lille til bil-brug, kan du jo evt købe en lille tablet eller en stor telefon, og så et ekstra simkort. 

For mig er fordelen ved google maps, at det altid er opdateret og jeg får de samme hurtige trafikinformationer, og begge dele uden at skulle betale ekstra. 
Husk lige at Telmore ekstra simkort ikke fungerer på en tablet i udlandet Angry
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:


Husk lige at Telmore ekstra simkort ikke fungerer på en tablet i udlandet Angry[/QUOTE]

Det er noget møg.

Jeg har også afmeldt mit datadelings kort, da jeg synes det er for begrænset.

Men opret et hotspot på mobilen.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Jeg har telmore play premium til 269 pr måned, og der har jeg 12 GB i udlandet, og 45 GB hjemme. Har et ekstra simkort jeg bruger til min tablet, desuden bruger jeg de fleste af de streaming-services der følger med så det er en rigtig god deal. 

Hvis du synes din telefon er for lille til bil-brug, kan du jo evt købe en lille tablet eller en stor telefon, og så et ekstra simkort. 

For mig er fordelen ved google maps, at det altid er opdateret og jeg får de samme hurtige trafikinformationer, og begge dele uden at skulle betale ekstra. 
Husk lige at Telmore ekstra simkort ikke fungerer på en tablet i udlandet Angry

Ok. Det vidste jeg ikke. 

Bruger det ikke så tit, men det koster kun 29 kr/måned, så det går nok. 
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har afprøvet TomTom i weekenden. Deres kort er væsentligt dårligere end google.

Flere steder oplevede jeg at TomTom kort var ukorrekte mht til rundkørsler. Google viste en rundkørsel, TomTom gjorde ikke.


Interessant - kunne du venligst angive hvilke rundkørsler, det handler om - jeg vil da gerne lige teste, om det også gælder min nyindkøbte TomTom Go Basic 6.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har afprøvet TomTom i weekenden. Deres kort er væsentligt dårligere end google.

Flere steder oplevede jeg at TomTom kort var ukorrekte mht til rundkørsler. Google viste en rundkørsel, TomTom gjorde ikke.


Interessant - kunne du venligst angive hvilke rundkørsler, det handler om - jeg vil da gerne lige teste, om det også gælder min nyindkøbte TomTom Go Basic 6.

første  billede er fra apple maps. Google maps og maps me viser det samme.





Her er fra TomTom med nyeste kort.



Redigeret af lahan - 19-Juni-2019 kl. 08:57
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har afprøvet TomTom i weekenden. Deres kort er væsentligt dårligere end google.

Flere steder oplevede jeg at TomTom kort var ukorrekte mht til rundkørsler. Google viste en rundkørsel, TomTom gjorde ikke.
Jeg enig i at de er dårligere, men om et par manglende rundkørsler er "væsentligt" dårligere, er jeg ikke så sikker på Big smile
Hvis tilsvarende gælder for nye veje eller ændringer, er det selvfølgelig noget skidt, men det har jeg endnu ikke oplevet.

Til gengæld oplever jeg TomToms live traffic som bedre end Googles, da Googles er alt for detaljeret (røde streger ved alt for mange lyssignaler).
Og Tomtoms visning af f.eks. tankstationer og rastepladser fremad på den aktuelle rute, er virkelig god.

Men som altid må den enkelte veje for og imod....
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

jeg har afprøvet TomTom i weekenden. Deres kort er væsentligt dårligere end google.

Flere steder oplevede jeg at TomTom kort var ukorrekte mht til rundkørsler. Google viste en rundkørsel, TomTom gjorde ikke.
Jeg enig i at de er dårligere, men om et par manglende rundkørsler er "væsentligt" dårligere, er jeg ikke så sikker på Big smile
Hvis tilsvarende gælder for nye veje eller ændringer, er det selvfølgelig noget skidt, men det har jeg endnu ikke oplevet.

Til gengæld oplever jeg TomToms live traffic som bedre end Googles, da Googles er alt for detaljeret (røde streger ved alt for mange lyssignaler).
Og Tomtoms visning af f.eks. tankstationer og rastepladser fremad på den aktuelle rute, er virkelig god.

Men som altid må den enkelte veje for og imod....
synes det er lidt irriterende med dårlige kort.
tomtom Gps fortalte mig at drej til højre i næste rundkørsel, i virkeligheden var det først i nummer 3 rundkørsel jeg skulle til højre.
De 2 manglende rundkørsler er mindst 2 år gamle.

Mht til trafik, så har jeg kun kørt småture med TomTom, så ved ikke hvor godt det er.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu