recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film på itunes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film på itunes

 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 09:55
Der er flere faktorer end opløsning, frekvens og dynamikområde i signalforbindelsen. Der kan være andre ting, som driller.

Sidst jeg tjekkede da håndterede Nvidia Shield ikke farverum ved HDR/SDR skift korrekt. Jeg bruger ikke Kodi men jeg kan se, at flere nævner, at den reducerer output fra 10-bit til 8-bit ved (nogle?) billedfrekvenser, når der afspilles HDR-video.

Hvis det er tilfældet, så kan problemet være, at dit Grundig TV har problemer med fuld båndbredde på HDMI-porten. Det kan f.eks. forklare, hvorfor 4K 60Hz HDR fra Shield i 8-bit kan presses igennem, men ikke 4K 60Hz HDR i 10-bit fra Apple TV.

Det kan også være noget andet. F.eks. HDMI-kabel, Apple TV eller receiver. Det er svært at afgøre uden at sidde med tingene foran sig, men jeg synes, at du skal prøve at koble Apple TV direkte til dit TV for at eliminere potentielle fejlkilder vha. udelukkelsesmetoden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det bare sjovt at den vil rigtigt gerne vise 4k HDR 60 hz. men ikke sdr


Start nu med at sætte den direkte til tv.....
Alternativt, aflever den tilbage og køb skammerens datter fra Tyskland.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Der er flere faktorer end opløsning, frekvens og dynamikområde i signalforbindelsen. Der kan være andre ting, som driller.

Sidst jeg tjekkede da håndterede Nvidia Shield ikke farverum ved HDR/SDR skift korrekt. Jeg bruger ikke Kodi men jeg kan se, at flere nævner, at den reducerer output fra 10-bit til 8-bit ved (nogle?) billedfrekvenser, når der afspilles HDR-video.

Hvis det er tilfældet, så kan problemet være, at dit Grundig TV har problemer med fuld båndbredde på HDMI-porten. Det kan f.eks. forklare, hvorfor 4K 60Hz HDR fra Shield i 8-bit kan presses igennem, men ikke 4K 60Hz HDR i 10-bit fra Apple TV.

Det kan også være noget andet. F.eks. HDMI-kabel, Apple TV eller receiver. Det er svært at afgøre uden at sidde med tingene foran sig, men jeg synes, at du skal prøve at koble Apple TV direkte til dit TV for at eliminere potentielle fejlkilder vha. udelukkelsesmetoden.
Skift mellen HDR/SDR virker som beta på shield med stor succes. MEN STOP. mit problem er ikke mangel på HDR. det er mangel på SDR. det er det jeg ikke kan få lov til og til at kører SDR i hz. det er det mit problem er(den vil kun kører i 4k HDR 60hz).
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det bare sjovt at den vil rigtigt gerne vise 4k HDR 60 hz. men ikke sdr


Start nu med at sætte den direkte til tv.....
Alternativt, aflever den tilbage og køb skammerens datter fra Tyskland.


Klaus
Ja det bliver jeg nød til. For den vil ikke kører i SDR hvad jeg end gør. og hvis det virker direkte til tv'et, skal den af ligevel retur. For så virker den stadig ikke som den skal.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja det bliver jeg nød til. For den vil ikke kører i SDR hvad jeg end gør. og hvis det virker direkte til tv'et, skal den af ligevel retur. For så virker den stadig ikke som den skal.


Eller dit tv/receiver gør ikke.
Min ATV4K fungere nemlig fint i SDR (mit tv kan ikke andet), så det er næppe en grundlæggende fejl på ATV4K.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja det bliver jeg nød til. For den vil ikke kører i SDR hvad jeg end gør. og hvis det virker direkte til tv'et, skal den af ligevel retur. For så virker den stadig ikke som den skal.


Eller dit tv/receiver gør ikke.
Min ATV4K fungere nemlig fint i SDR (mit tv kan ikke andet), så det er næppe en grundlæggende fejl på ATV4K.

Klaus
det er ikke mit tv eller receiver der ikke kan. når det virker på på shield, og sdr på computer. Køre køre fint hdr på computer os. men nu må jeg teste af når jeg kommer hjem. tror bare ikke det hjælper
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:17
Det kan også være et handshake-problem i HDMI-forbindelsen. Min pointe i ovenstående er, at du ikke konkludere noget på baggrund af, at det virker med din Shield. Der er mange faktorer i signalforbindelsen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det er ikke mit tv eller receiver der ikke kan


Velkommen til hdmi......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det kan også være et handshake-problem i HDMI-forbindelsen. Min pointe i ovenstående er, at du ikke konkludere noget på baggrund af, at det virker med din Shield. Der er mange faktorer i signalforbindelsen.
Jeg lavet en brain storm med en kollega for lidt siden. at handshake er det sidste der kan være i vejen. Men så er det ikke nemt at sætte sådan en fætter op
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 17:44
Nu har jeg testet både med det ene kabler og det andet, slukket for det hele, og skiftet til en ikke arc port. Nu kan. Jeg kører i 60hz Sdr. Men hvis jeg matcher frekvens dør signalet. Men så vi så langt. Det kan jeg godt leve med. Det er som på app på Shield der ikke understøtter autoskift af frekvens
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 21:00
Opgiver Apple tv. Nu har jeg prøvet med HDMI 2.1 og og direkte til tv. Den vil ikke handshake
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 21:28
Dit tv er sært.....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu