recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny subwoofer - budget 7.5K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny subwoofer - budget 7.5K

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny subwoofer - budget 7.5K
    Sendt: 24-Juni-2019 kl. 11:15
Jeg har i dag en Dali SUB E-12F med en defekt enhed. Det koster lidt under 2K at få udskiftet enheden.

I stedet for en reparation, har jeg overvejet en ny sub.

Sub'en skal indgå i et setup med LG OLED-TV, Denon AVR X1200W, 2 x Dali Fazon Sat højttalere.

Jeg drømmer om en Sub med en mere tør og stram bas, der passer lidt bedre til musik end "tju-bang-film".

HiFi-Klubben anbefaler en Lyngdorf BW-2 eller en Bowers & Wilkins ASW 610 XP.

Hvad anbefaler forummet?

Mvh
Niels Haarbo
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 12:03
sendt pm
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Random_Hero Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2019 kl. 19:12
Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 08:27
Mange tak for hintet, Random_Hero!

Den spiller fantastisk!

Nu får jeg lyst til at kigge på resten af setup'et (især mine to Dali Fazon Sat).

Det vil jo være naturligt at gå Arendal-vejen med https://www.arendalsound.eu/products/1723-bookshelf-s-thx - men der findes mange alternativer hos andre producenter.

Min bekymring er i øvrigt, om min Denon AVR-X1200W har muskler nok (80 Watt/8 Ohm) til at drive Arendals "1723 Bookshelf S THX"?

Jeg ønsker et par højttalere (gerne kompakte), der spiller bedre end mine Dali Fazon Sat.

Hints?
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 08:41
Jeg har haft flere xtz subs og har altid været godt tilfreds. Men der skal 2 stk til synes jeg

Til top
Haarbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-September-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 51
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Haarbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 09:46
Tak for kommentaren, Berdel.

Inden jeg overvejer at handle flere subwoofere end den, jeg allerede har købt, vil jeg gerne opgradere 2 højttalere (Dali Fazon Sat).

Min stue er på ca. 20 m^2, og en "Arendal sub 1" har ikke problemer med at fylde rummet med lave frekvenser. Thumbs Up
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 11:23
Jeg købte en svs sb2000 til mine fazon lcr og den integrerede så fornemt med dem.
Jeg elskede den kombo og skal tilbage til den, når jeg igen får tid til surround.
Svs subwoofere spiller ret langt op i registeret og det hjælper altså de små højtalere
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2019 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Haarbo Haarbo skrev:

Tak for kommentaren, Berdel.

Inden jeg overvejer at handle flere subwoofere end den, jeg allerede har købt, vil jeg gerne opgradere 2 højttalere (Dali Fazon Sat).

Min stue er på ca. 20 m^2, og en "Arendal sub 1" har ikke problemer med at fylde rummet med lave frekvenser. Thumbs Up

Sorry, så ikke at du allerede har handlet.

Jeg har kun hørt godt om den Arendal sub 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2019 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Haarbo Haarbo skrev:

Min stue er på ca. 20 m^2, og en "Arendal sub 1" har ikke problemer med at fylde rummet med lave frekvenser. Thumbs Up
Beklager off topic, men blot en kommentar til en misforståelse som hersker på forums: At man har 'nok bas' i rummet er ikke ensbetydende med at man ikke får glæde af flere subs. I vores små rum er den primære gevinst af flere subwoofere ikke, at man nu har mere bas eller kan spille højere, men derimod en mere korrekt og kontrolleret bas. 

Små rum har masser af problemer i bassen og disse kan løses ved at tilføje flere subs.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu