recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera til snorkling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kamera til snorkling?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kamera til snorkling?
    Sendt: 08-Juli-2019 kl. 18:02
gopro's maksimale bitrate er 11MB/s så 1min kan altså fylde op til 660MB. (eller hvad der svarer til 1 CD) det er 4K 60hz eller 10min's video er dermed  6,6GB - hvilket er mere end du har i icloud i standard udgaven uden ekstra storage - dertil kommer så den lille detalje at du skal have et netværk som du kan bruge til at uploade det med. Det er så langt værre for generelt er internetforbindelser i udlandet - især de gratis belagt med store restriktioner så det typisk vil tage en krig at uploade. (og pas generelt på med at anvende "gratis" internet i udlandet. Der er rigeligt med mennesker som ønsker adgang til dine data, og vil gladeligt fuske med de trådløse netværk derude.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@rskadk - så håber jeg virkelig du har købt masser af plads i skyen og en meget stor iphone. For det fylder som en i f..... Teknisk set er både de nyeste iphones og ipads så kraftige at du uden problemer kan lave videoredigering på dem. Men hvorfor i himlens navn ville man da fylde sin icloud op med video?Gopro, DJI Osmo bruger microSD kort til at lagre på. køb hellere en god "pung" til dem og køb så nogle stykker så du kan skifte. Så kan du lege med det hele når du kommer hjem. - Men du kommer ikke udenom at 4K video for det første fylder rigtigt meget, og dernæst så kræver det en del af computeren når man skal arbejde med det bagefter. Uanset om det er h.264 eller hevc.

Hvor meget fylder det da...Siden det er så slemt?

Men er det så sådan at jeg kan hente en app til iphone der automatisk overfører videoen til mit photoalbum? Eller så jeg kan redigere filmen inden den gemmes på i photoalbummet?
ja både GoPro og dji har sådan en app.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@rskadk - så håber jeg virkelig du har købt masser af plads i skyen og en meget stor iphone. For det fylder som en i f..... Teknisk set er både de nyeste iphones og ipads så kraftige at du uden problemer kan lave videoredigering på dem. Men hvorfor i himlens navn ville man da fylde sin icloud op med video?Gopro, DJI Osmo bruger microSD kort til at lagre på. køb hellere en god "pung" til dem og køb så nogle stykker så du kan skifte. Så kan du lege med det hele når du kommer hjem. - Men du kommer ikke udenom at 4K video for det første fylder rigtigt meget, og dernæst så kræver det en del af computeren når man skal arbejde med det bagefter. Uanset om det er h.264 eller hevc.

Hvor meget fylder det da...Siden det er så slemt?

Men er det så sådan at jeg kan hente en app til iphone der automatisk overfører videoen til mit photoalbum? Eller så jeg kan redigere filmen inden den gemmes på i photoalbummet?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 21:41
Jeg benytter nogle 256GB sandisk Extreme Pro SDXC hus-3 i GoPro hero 7, 128gb Burde være maks. Iflg. Spec. 
Men 256 virker fint, så fik jeg også lige en undskyld for at købe nogle større til min camcorderTongue


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 21:27
@rskadk - så håber jeg virkelig du har købt masser af plads i skyen og en meget stor iphone. For det fylder som en i f..... Teknisk set er både de nyeste iphones og ipads så kraftige at du uden problemer kan lave videoredigering på dem. Men hvorfor i himlens navn ville man da fylde sin icloud op med video?Gopro, DJI Osmo bruger microSD kort til at lagre på. køb hellere en god "pung" til dem og køb så nogle stykker så du kan skifte. Så kan du lege med det hele når du kommer hjem. - Men du kommer ikke udenom at 4K video for det første fylder rigtigt meget, og dernæst så kræver det en del af computeren når man skal arbejde med det bagefter. Uanset om det er h.264 eller hevc.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 15:23
ja både GoPro og dji kan overføre til iPhone uden en computer.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 15:21
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Jeg ville hoppe på et dji osmo. Det er lidt billigere end hero 7. 
De film jeg har set fra kameraet, synes jeg, er bedre end hero 7. 

Alternativt, hvis det er for dyrt, så kig efter et hero 5 eller 6 måske som brugt. 

Isoleret til 4k optagelser, så er bevægelse/ motion vinderen Go Pro Hero 7. i min optik.
Det kommer sig nok af b.la. at, Osmo kommer ud med 100Mbps i H264 og Go Pro kommer i 75Mbps men i H265.

Ellers minder de meget om hinanden, software algoritmer i mellem dem gør, at der out of the box er forskel i skarphed, farver - lys og kontrast etc. men det optimere man i post med begge alligevel.

Begge to er gode produkter, men personlig kan bedst forlig mig med Go Pro.

Kan man få noget hvor man ikke skal bruge en computer? Og vil også gerne kunne overføre video til min iphone så det ligger i icloud. Kan nogle det? Eller måske google drive?
Til top
janelne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 309
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bare vær opmærksom på at de nu anvender hevc som videoformat, og det kræver altså bare lige lidt ekstra at den computer du vil bruge til at lege med videoerne efterfølgende.

Kan man manuelt ændre dette?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Jeg ville hoppe på et dji osmo. Det er lidt billigere end hero 7. 
De film jeg har set fra kameraet, synes jeg, er bedre end hero 7. 

Alternativt, hvis det er for dyrt, så kig efter et hero 5 eller 6 måske som brugt. 

Isoleret til 4k optagelser, så er bevægelse/ motion vinderen Go Pro Hero 7. i min optik.
Det kommer sig nok af b.la. at, Osmo kommer ud med 100Mbps i H264 og Go Pro kommer i 75Mbps men i H265.

Ellers minder de meget om hinanden, software algoritmer i mellem dem gør, at der out of the box er forskel i skarphed, farver - lys og kontrast etc. men det optimere man i post med begge alligevel.

Begge to er gode produkter, men personlig kan bedst forlig mig med Go Pro.


Redigeret af Potter - 05-Juli-2019 kl. 11:14
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Nicolait Nicolait skrev:

Jeg ville hoppe på et dji osmo. Det er lidt billigere end hero 7. 
De film jeg har set fra kameraet, synes jeg, er bedre end hero 7. 

Alternativt, hvis det er for dyrt, så kig efter et hero 5 eller 6 måske som brugt. 
dji Osmo action er da lidt dyrere end GoPro 7 i dk.

Husk der kommer nok et GoPro 8 til efteråret, så 7eren falder nok snart i pris.




Til top
Nicolait Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Januar-2016
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolait Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2019 kl. 07:40
Jeg ville hoppe på et dji osmo. Det er lidt billigere end hero 7. 
De film jeg har set fra kameraet, synes jeg, er bedre end hero 7. 

Alternativt, hvis det er for dyrt, så kig efter et hero 5 eller 6 måske som brugt. 
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af rskadk rskadk skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

7 har et smule bedre billede end 5 og 6

Men det er stabilisator og bedre lyd som gør forskellen. Timelapse er også meget bedre.
Bedre opløsning, den gemmer i hevc og den understøtter 5GHz.

Jeg har selv en 5 og en 7’er

Mht til iPhone 8, den tager også ok video. Men en telefon er bare dårlig at holde på/betjene.
iPhone 8 har meget bedre stabilisator end GoPro 5

Et GoPro 7 kan ofte fås til 2500. Hvad skal du give for et GoPro 5 eller 6?

Så hvis der står imellem at bringe min phone 8 (med dykkercover) under vand vs et gopro 5 eller 6. Så er iphone 8 bedst? (Billed kvalitet mæssigt)? Men kan jo få nogle holdere og noget, så den bliver nemmere at holde :)
Jeg vil personlig heller benytte et GoPro 7 Black, bedre vidvinkel, ingen focus problemer og klart bedre stabilitet, umiddelbart syns jeg også kontrast og høj lyset er bedre out of the box.

I forhold til fokus. Syntes bare jeg bar læst at go Pro ikke har autofocus? Men ja go Pro 7 Black lyder som et godt valg. Det er bare rimelig dyrt, så leder efter alternativer som måske gør det næsten lige så godt 😊 

Jeg kunne eks også godt tænke mig at tage mange billeder under vand. Spørgsmålet er om go Pro er bedre end iphone 8 der?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu