recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kamera til snorkling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kamera til snorkling?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kamera til snorkling?
    Sendt: 03-Juli-2019 kl. 17:13
Skal på ferie nu her. Hvad er det bedste kamera til snorkling? Tænker billeder kvalitets mæssigt.

Har set anmeldelser af go Pro hero 7 Black. Det ser fint ud, men er det pengene værd?

Det ville være rart hvis der var noget lidt billigere :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 17:22
udfordringen er jo at det skal være vandtæt. kvalitetsmæssigt så er et Yi 4k+ egentlig på højde med et gopro, men det mangler så lige det med vandtætheden. Du kan få et med et vandtæt kasse, men aner ikke om det er 100% klar til "neddykning/snorkling".
Men ellers kan du vel også tage en 6'er?

Bare vær opmærksom på at de nu anvender hevc som videoformat, og det kræver altså bare lige lidt ekstra at den computer du vil bruge til at lege med videoerne efterfølgende.
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

udfordringen er jo at det skal være vandtæt. kvalitetsmæssigt så er et Yi 4k+ egentlig på højde med et gopro, men det mangler så lige det med vandtætheden. Du kan få et med et vandtæt kasse, men aner ikke om det er 100% klar til "neddykning/snorkling".
Men ellers kan du vel også tage en 6'er?

Bare vær opmærksom på at de nu anvender hevc som videoformat, og det kræver altså bare lige lidt ekstra at den computer du vil bruge til at lege med videoerne efterfølgende.

Jeg kan godt tænke mig noget hvor jeg kan overføre video og billeder til min iPhone bagefter hvis det er muligt? 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:28
GoPro 7 eller DJI action.
GoPro kan overføre til iPhone.

Begge har super godt indbygget stabilization

GoPro 5 og 6 tager også gode billeder, men stabilization er ikke så god.
Så dine billeder bliver rystede medmindre du også køber en gimbal.


Redigeret af lahan - 03-Juli-2019 kl. 18:53
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 18:35
GoPro 7 Black, de andre GoPro 7 skal du holde dig fra.
Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 135
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j_skib Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 20:42
Jeg har lige købt et Gopro 7 Black. Er nybegynder på dette felt, men jeg er meget imponeret over billedstabeliseringen.
Har haft kameraet monteret i bilen, og kameraet retter perfekt op på alle bilen bevægelser. Kørte bla.a. skråt ud over en opkørsel, hvor bilen vippede en del sidevers. Man kunne se at bilen vippede, men omgivelserne var uden bevægelse.

Nu er jeg begynder, så måske er jeg nem at imponere.

Forsøgte også med trådløs overførsel til mobiltelefonen. Virkede, men de små klip jeg havde på kameraet, forbrugte ca 10GB internetdata (heldigvis på vores flatrate wifi). Tilsyneladende bliver filmklippene sendt til en server, og derfra hentet tilbage til mobiltelefonen. Så efterfølgende har jeg brugt kabel til overførsel. Måske mangler jeg en eller anden indstilling, så filmklippene overføres direkte.

//Jørgen


Redigeret af j_skib - 03-Juli-2019 kl. 20:44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af j_skib j_skib skrev:

Jeg har lige købt et Gopro 7 Black. Er nybegynder på dette felt, men jeg er meget imponeret over billedstabeliseringen.
Har haft kameraet monteret i bilen, og kameraet retter perfekt op på alle bilen bevægelser. Kørte bla.a. skråt ud over en opkørsel, hvor bilen vippede en del sidevers. Man kunne se at bilen vippede, men omgivelserne var uden bevægelse.

Nu er jeg begynder, så måske er jeg nem at imponere.

Forsøgte også med trådløs overførsel til mobiltelefonen. Virkede, men de små klip jeg havde på kameraet, forbrugte ca 10GB internetdata (heldigvis på vores flatrate wifi). Tilsyneladende bliver filmklippene sendt til en server, og derfra hentet tilbage til mobiltelefonen. Så efterfølgende har jeg brugt kabel til overførsel. Måske mangler jeg en eller anden indstilling, så filmklippene overføres direkte.

//Jørgen
de overføres normalt direkte mellem kamera og telefon. Jeg tror du måske har sendt dine data over GoPro cloud.
GoPro 7 er meget hurtigere til trådløs overførsel end 5 og 6.


Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 21:56
Hvis man primært vil tage billeder, hvordan er og Pro så? Er det eks bedre end min iphone 8?
Derudover så koster Go Pro 7 Black jo næsten 3000. Er der en kæmpe forskel imellem det og så et 5 eller 6? Udover den stabilisator som jeg kam se er En af de store forbedringer i det nyeste 7er Black..
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 22:24
7 har et smule bedre billede end 5 og 6

Men det er stabilisator og bedre lyd som gør forskellen. Timelapse er også meget bedre.
Bedre opløsning, den gemmer i hevc og den understøtter 5GHz.

Jeg har selv en 5 og en 7’er

Mht til iPhone 8, den tager også ok video. Men en telefon er bare dårlig at holde på/betjene.
iPhone 8 har meget bedre stabilisator end GoPro 5

Et GoPro 7 kan ofte fås til 2500. Hvad skal du give for et GoPro 5 eller 6?


Redigeret af lahan - 03-Juli-2019 kl. 22:30
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2019 kl. 23:29
Jeg benytter Go Pro 5, 6 og 7 Black. Til snorkling og det der går dybere og til så meget andet iøvrigt. Vigtigt for mig, er mindst 2.7K og 50fps. I øvrigt vær opmærksom på at du får nok lys “manuelt” i forhold til din framerate ellers hakker dine panoreringerWink

Stabilisator er klart bedst i 7 Black og kan ikke undværes med mindre du benytter en gimball. 

Hvilken opløsning og hvilken Framerate vil du benytte, det er ikke alle opløsninger der benytter HEVC i Go Pro 7 Black. Og det er rigtig at HEVC kræver computer kræfter, men en iPad Pro gen3 klare det til UG.

Og så lige en rigtig vigtig ting omkring vand, Go Pro 5,6 og 7 Black er vandtæt out of the box ned til 10m. Men men, og jeg taler af erfaringer, kun 1 ud af de 8 kamera jeg har benyttede har holdt sig vandtætConfused 2 stk. Af dem var helt nye Go Pro 6 og blev kun benyttede i forbindelse med svømning i overfladen 1 gang, og vandet var trængt ind og begge fuldstændig døde.

Køb for Gud skyld et dykker hus. Det er ikke et ukendt problem at vand trænger ind i huset, selv om GoPro siger at det går ned til 10m. En sjov ting er, at i Go Pro garanti bestemmelser står der at de ikke dækker vandskader.



Redigeret af Potter - 03-Juli-2019 kl. 23:39
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg benytter Go Pro 5, 6 og 7 Black. Til snorkling og det der går dybere og til så meget andet iøvrigt. Vigtigt for mig, er mindst 2.7K og 50fps. I øvrigt vær opmærksom på at du får nok lys “manuelt” i forhold til din framerate ellers hakker dine panoreringerWink

Stabilisator er klart bedst i 7 Black og kan ikke undværes med mindre du benytter en gimball. 

Hvilken opløsning og hvilken Framerate vil du benytte, det er ikke alle opløsninger der benytter HEVC i Go Pro 7 Black. Og det er rigtig at HEVC kræver computer kræfter, men en iPad Pro gen3 klare det til UG.

Og så lige en rigtig vigtig ting omkring vand, Go Pro 5,6 og 7 Black er vandtæt out of the box ned til 10m. Men men, og jeg taler af erfaringer, kun 1 ud af de 8 kamera jeg har benyttede har holdt sig vandtætConfused 2 stk. Af dem var helt nye Go Pro 6 og blev kun benyttede i forbindelse med svømning i overfladen 1 gang, og vandet var trængt ind og begge fuldstændig døde.

Køb for Gud skyld et dykker hus. Det er ikke et ukendt problem at vand trænger ind i huset, selv om GoPro siger at det går ned til 10m. En sjov ting er, at i Go Pro garanti bestemmelser står der at de ikke dækker vandskader.


Tak for svar. HVordan er billed kvaliteten på 5,6,7 undervand? Er der væsentlig forskel?
Til top
rskadk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Marts-2012
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rskadk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2019 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

7 har et smule bedre billede end 5 og 6

Men det er stabilisator og bedre lyd som gør forskellen. Timelapse er også meget bedre.
Bedre opløsning, den gemmer i hevc og den understøtter 5GHz.

Jeg har selv en 5 og en 7’er

Mht til iPhone 8, den tager også ok video. Men en telefon er bare dårlig at holde på/betjene.
iPhone 8 har meget bedre stabilisator end GoPro 5

Et GoPro 7 kan ofte fås til 2500. Hvad skal du give for et GoPro 5 eller 6?

Så hvis der står imellem at bringe min phone 8 (med dykkercover) under vand vs et gopro 5 eller 6. Så er iphone 8 bedst? (Billed kvalitet mæssigt)? Men kan jo få nogle holdere og noget, så den bliver nemmere at holde :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu