recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic optager/afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic optager/afspiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Panasonic optager/afspiller
    Sendt: 06-Juli-2019 kl. 18:16
Hej !

Jeg har en tre år gammel Panasonic DMR-BCT 950 optager/afspiller.
3000 GB med 3 digital4e tuner. 

Når jeg optager TV fra en af YouSee's TV kanaler,  og senere vil se filmen eller andet,  kommer der af og til et ophold hvor skærmen er sort.
Opholdet (den sorte skærm) varer ca. 10 til 40 sekunder hvorefter at jeg kan se filmen igen.

Jeg har naturligvis kontrolleret ledninger, kontakter, men alt ser fint ud.

Er her nogen der kan give mig et tip om hvordan jeg kan løse problemet, evnt. et sted hvor jeg kan få den repareret. ???

Mvh

Poul E. Pedersen

Ballerup
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 18:38
er det alle kanaler ?
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 18:51
Så vidt jeg kan se.

Det er TV 2 og Kanal K. og andre mener jeg.
 
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2019 kl. 22:42
Jeg synes, det peger i retning af, at der kan være et problem med harddisken, og jeg vil kraftigt opfordre dig til at få kopieret harddiskens indhold over på skiver hurtigst muligt, hvis indholdet ikke må gå tabt.
Hvis der er fejl på harddisken, kan de måske fjernes ved en formatering, men der er desværre også en risiko for at formateringen mislykkes, og harddisken bagefter bliver ubrugelig.
Er harddisken blevet skiftet tidligere? Jeg mener at kunne huske, at en DMR-BCT 950 fra begyndelsen har en harddisk på 2 TB altså 2000 GB. Det er måske tid til at få udskiftet harddisken igen.

Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 08:55
Tak for svarene.

Jeg vil lige se i manualen hvordan jeg kan formatere harddisken.

Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 11:45
Vil det ikke være en god ide at tilslutte en usb hhd og så over føre de optagelser man vil gemme til denne usb hdd.

De burde kunne føres tilbage igen.

mvh

kimila
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 11:46
Vil det ikke være en god ide at tilslutte en usb hhd og så overfører de optagelser man vil gemme til denne usb hdd.

Så formaterer hhd bagefter.

De burde kunne føres tilbage igen.



Redigeret af kimila - 07-Juli-2019 kl. 11:47
mvh

kimila
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 12:44
Jo det har Du helt ret i.

Jeg har tidligere forsøgt det uden held.

Men har nu set en video på Google om samme optager hvordan man kan overføre optagelserne til en extern HD.

Hvorefter jeg vil formatere HD'n i min optager.

Tusinde tak for svaret
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2019 kl. 22:47
Der er lige en ikke helt ubetydelig detalje, man skal være opmærksom på.
Kopierne på en ekstern usb-harddisk vil ikke kunne anvendes sammen med en anden Panasonic optager, da eksterne harddiske låses til den optager, hvor de er oprettet fra. Så hvis det ender med at optageren bryder sammen, vil kopierne ikke kunne anvendes. Samme problem kan muligvis opstå, hvis det er samme Panasonic, men med en ny harddisk.
Derfor mit forslag om at bruge skiver til kopierne. De vil altid kunne læses af andre afspillere/recordere.
Til top
kimila Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: 2730 Herlev.
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimila Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Der er lige en ikke helt ubetydelig detalje, man skal være opmærksom på.
Kopierne på en ekstern usb-harddisk vil ikke kunne anvendes sammen med en anden Panasonic optager, da eksterne harddiske låses til den optager, hvor de er oprettet fra. Så hvis det ender med at optageren bryder sammen, vil kopierne ikke kunne anvendes. Samme problem kan muligvis opstå, hvis det er samme Panasonic, men med en ny harddisk.
Derfor mit forslag om at bruge skiver til kopierne. De vil altid kunne læses af andre afspillere/recordere.
Jamen det kan du da kun have ret i.
mvh

kimila
Til top
bipo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-Februar-2016
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bipo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 09:04
OK.

Jeg har af en anden årsag været i Elgiganten, og spurgte om de kunne teste optageren for fejl. ??
Det ville de gerne, og hvis der var fejl vil en rep. naturligvis koste penge.
Men da optageren kun er tre år gammel og jeg har en elektronik forsikring, bliver den afleveret i dag.

Tak til alle for jeres svar.
Jeg informere naturligvis her om det videre forløb når den er testet

Mvh
Poul Erik
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af bipo bipo skrev:



Men da optageren kun er tre år gammel og jeg har en elektronik forsikring, bliver den afleveret i dag.




Har du sikret dig at forsikringen rent faktisk dækker i dette tilfælde? Det kan man nemlig ikke være sikker på.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu