recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af kabler

 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis man lyster, lidt læsning omkring strøm, kabler og ikke mindst målinger. Lydfiler til download, så kan man jo selv vurdere.
https://www.essentialsound.com/power-cable-technology.htm
Og ikke mindst, butikker med rette service låner gerne elkabler og strømskinner ud i op til 30 dage. Så hvis man er i tvivl om “strøm kvalitet” kontra lyd, så prøv det af.

Man kan læse så meget på nettet, f.eks dette

Jeg arbejder også sammen med teoretikere, og de er alle af opfattelsen, at hvis stigen er lang nok kan vi gå til månen.
Endnu en gang, og det er helt gratis, lån kabler og prøv det.
Det har jeg gjort utallige gange gennem de sidste 30 år og har også kunnet "høre" forskel før i tiden.
Jeg har endda arbejdet med det.
Jeg kiggede så tilbage og fandt ud af at hver gang jeg hørte en forskel, var det fordi jeg selv havde skiftet kablerne, eller vidste de var skiftet.
Med årene er jeg blevet klogere og har lært mig selv ikke at snyde mig selv Wink 
Men jeg kan da sende et link til dig så du kan teste dine ører af, uden øjnene og hjernens indblanding, du skal bare lytte og høre hvor i et nummer at der er lavet en radikal ændring, en ændring der svarer til fra intet kabel til noget af det værste.
Jeg går udfra at du selv mener at kunne høre forskel på den medfølgende lakridssignalkabel til stort set hvilket som helst andet signalkabel ???

Men jeg gætter på at du takker nej Big smile

“Har lært mig selv ikke at snyde mig selv” det vil i denne sammenhæng være lige så dårligt som, “at bilde sig selv ind, at der høres en forskel”.
Der kan sagtens være forskel på et dårlig kvalitet og konstruktion aka lakridskabel, og et veludført kvalitets kabel ( og det behøver ikke at være tusindvis af kroner).
Nu er der vel intet musik der kan optages uden brug af kabel, og det gælder vel både for audio og strømmen der skal bruges? Så at sammenligne audio fra intet kabel til værste kabel, den må være svær at udføre.
Og jeg har såmænd hørt musikoptagelser hvor forskellen på (u) og skærmet strømkabler demonstreres, da jeg søgte lidt på nettet efter min egen aha oplevelse.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 17:55
Det var dog satans, så skal jeg ud og investere i "hifi" sata kabler



Redigeret af gasolin - 15-August-2019 kl. 17:57
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Den er faktisk slet ikke så svær at udføre, lav f.eks en kopi på din PC........ Kan du høre den har været gennem SATA eller IDE kablet ? Nej vel ? Så må det vel betragtes som intet kabel.
Kan du høre forskel på en original CD og en Kopi uden du aner hvilken der spiller ? Nej vel ;-)

Avah?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Det tænkte jeg nok og det er rigeligt for mig WinkLOLBig smile

Æh, du svarer dig selv?

Nej men beskeden er set at den jeg citerer og ikke noget svar og det er fint svar LOL
Jeg vil fatte mig i korthed, i forhold til din besynderlige udlægning af manglende svar, mit liv og færden foregår ikke kun på Recordere.dk.
I forhold til strømkabler har min opfattelse altid været, ja ja sikkert, men det var lige indtil en strømskinne og skærmet kabler blev afprøvet. Og det var såmænd ikke de dyreste kabler, der var bedst for den gengivet lyd i mit setup. Og når holdningen inden afprøvning var præget af stor skepsis, var min overraskelse af resultatet desto større. 
Skal et setup være af en vis kvalitet, hvis en hørbar forbedring skal finde sted, det kan jeg da ikke udelukke. 
Hvad praktisk erfaring og strømkabler angår, er det da også underligt, at fintfølende medicinsk udstyr samt kabler i et optage/pladestudie bruger skærmede strømkabler, hvis det ikke skulle have indflydelse på stabilitet og gengivelse af signal.

Nej dit liv er nok mange andre steder end Recordere, men du har nu været online tidligere efter jeg havde skrevet og man kunne se at du var i præcis denne tråd.

Anlæggets kvalitet ? Jamen det er såmænd dit eget setup du skal høre det på som jeg nævner, altså høre hvor der er lavet - ikke en lille ændring - men efter hififolks opfattelse, en radikal ændring.

Igen, du mener vel selv at kunne høre forskel på standard lakrids signalkabler og så f.eks  et AQ til lad os sige 3-4000,- ? 

Nå kunne man det? Jeg vidste ikke ligefrem, at man var under overvågning. Men jeg er da heldigvis ikke forpligtet til, at fortælle hvor og hvorfor jeg læser og følger op på tråde. 
Jeg har da kunnet høre stor forskel på et kabel til 2k og et på 4k, på et helt specifikt setup. Den markante forskel på disse to kabler i det nye setup, er dog nu i langt mindre grad udtalt (en ny sammenligning skulle afprøves på nyt setup).


Redigeret af JeTex - 15-August-2019 kl. 18:42
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 18:37
Ikke alle computer har et dvd drev

Kopiere en cd over på computeren

Kan du høre forskel på om det er cden eller den losless kopi?

Ruba det vil nok være et problem da et dvd drev (typisk det som en computer har) vil larme og det vil det afspilning af cden i f.eks flac formatet ikke, den støj vil påvirke om man kan høre forskel.

Hvis man kunne eliminere støj faktoren kunne man så ikke afspille cden via tidal hifi som er cd kvalitet og så cden begge dele via computeren?




Redigeret af gasolin - 15-August-2019 kl. 18:38
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ikke alle computer har et dvd drev

Kopiere en cd over på computeren

Kan du høre forskel på om det er cden eller den losless kopi?

Ruba det vil nok være et problem da et dvd drev (typisk det som en computer har) vil larme og det vil det afspilning af cden i f.eks flac formatet ikke, den støj vil påvirke om man kan høre forskel.

Hvis man kunne eliminere støj faktoren kunne man så ikke afspille cden via tidal hifi som er cd kvalitet og så cden begge dele via computeren?



Der er skam high end producenter der bruger cd-rom drev i deres cd afspillere ;-)
Om jeg kan høre forskel er lige meget lige PT, det er dem der mener at kunne høre forskel på snart sagt alt og det jeg mener er det rene snake oil, jeg gerne vil prøve folk på, men som altid er det udenom snak eller stikken af når det kommer lidt tæt på.
Men alle skal da have lov til at tro på det de vil, det skal jeg da ikke bestemme, men det kunne nu være lidt sjovt at afprøve folks super hørelse :-D

Ja hvad skulle de ellers bruge, end et cd-rom drev, når og hvis der kun skal afspilles cd’er? 
Du mener at det er snake oil, så derfor er det den endegyldige sandhed? Noget er helt sikkert snake oil, og ligeså meget er ikke.
Hvorfor er der altid nogle der tror, at de skal frelse andre? Din udmelding om andes tro, holder jo ikke vand med de udmeldinger du kommer med.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ikke alle computer har et dvd drev

Kopiere en cd over på computeren

Kan du høre forskel på om det er cden eller den losless kopi?

Ruba det vil nok være et problem da et dvd drev (typisk det som en computer har) vil larme og det vil det afspilning af cden i f.eks flac formatet ikke, den støj vil påvirke om man kan høre forskel.

Hvis man kunne eliminere støj faktoren kunne man så ikke afspille cden via tidal hifi som er cd kvalitet og så cden begge dele via computeren?



Der er skam high end producenter der bruger cd-rom drev i deres cd afspillere ;-)
Om jeg kan høre forskel er lige meget lige PT, det er dem der mener at kunne høre forskel på snart sagt alt og det jeg mener er det rene snake oil, jeg gerne vil prøve folk på, men som altid er det udenom snak eller stikken af når det kommer lidt tæt på.
Men alle skal da have lov til at tro på det de vil, det skal jeg da ikke bestemme, men det kunne nu være lidt sjovt at afprøve folks super hørelse :-D


Langt de fleste high end stationære  pcer har ikke dvd drev,cd rom drev da der er meget få high end kabinetter med plads til et 5.25" drev

Derimod er der langt flere bærbare pcer der kan afspille en cd,kopiere den over på computeren.

Personligt har jeg kun en alm sata ssd (ikke nvme som vil eliminere kabel problemet) og et dvd drev og det da underligt jeg ikke har overvejet at købe et sata kabel bedre en gennemsnittet, når nu jeg plejer at tænke på det meste, kvalitets usb kabel fra pc til usb lydkort, hifi fødder, bedre plademåtte til min pladespiller  og så videre.

Eneste jeg aldrig har overvejet er kabel løftere primært til højtalerkabler da kun mit usb kabel fra min usb harddisk ligger på gulvet alt andet signalkabler rør ikke gulvet.

Hvordan er jeres holdning til kabel løftere ?

Personligt har jeg ingen planer om det da det nok vil koste mere end 30kr meteren som mit højtaler kabel koster, at skulle have kabel løfter f.eks hver halve meter, desuden har jeg 2x4 meter og ikke plads til høje løftere hele vejen.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 19:08

[/QUOTE]
Nej du er slet ikke forpligtet til noget som helst, heller ikke at svare på det jeg spørger om.
Så jeg har ikke mere at debattere med dig, da det hele går på "jeg kan høre det, basta”
[/QUOTE]
Det er da rart, at du selv kan se problemet med, at pådutte andre din holdning til audioforbedringer.
Jeg kan ikke rigtig finde noget jeg ikke har svaret på, men når svarene ikke passer til din forestilling, er det et problem i din verden.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Bare læs det igen hvis du ikke forstår det.
Kan du høre forskel på en original CD plade og en Kopi, så skal vi igang med at lave en test

Det kan jeg ikke og det er der ingen der kan, med mindre at der er en defekt i pladen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Det er da rart, at du selv kan se problemet med, at pådutte andre din holdning til audioforbedringer.
Jeg kan ikke rigtig finde noget jeg ikke har svaret på, men når svarene ikke passer til din forestilling, er det et problem i din verden.


Faktisk slet ikke....Hvis du ellers prøver at læse det jeg skriver, så pådutter jeg intet, men det gør du ved at sige at der bestemt er forskel.
Du snakker forbedringer, det gør jeg overhovedet ikke, så du læser sørme forkert eller også fatter du bare ikke det jeg skriver.

Du kan så prøve at svare på
1. Kan du høre forskel på lakridssignalkabler og signalkabler i 3-4000,- kroners klassen fra f.eks AQ ?
2. Kan du høre forskel på en original CD og en kopi ?
3. Kan du høre forskel på om CDen er kopieret gennem IDE eller SATA ?

EDIT: Mht high end producenter der bruger CD rom drev, der kunne de f.eks bruge et CD drev


Har læst det hele, men er ikke sikker på, at du selv forstår hvad du skriver og læser.
1. Har jeg svaret på.
2. Hvis kopien ikke mangler data i en grad, så fejlkorrektion ved d/a konvertering skal gætte for meget, er det lidet sandsynligt med lydforskel. Der opstår først forskel i lyden, når der skal konverteres fra digital til analog, men er først aktuelt ved forskellige afspilleres dacs osv.
3. Hvor skulle forskellen på PATA og SATA være, udover hastigheden på dataoverførsel ?
Tjah, og cd rom drev er forskelligt fra cd drev? At der siden pc’ens fødsel er kommet cd brændere, hvor navnet rom ikke er dækkende, er vel en anden snak. 



Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ikke alle computer har et dvd drev

Kopiere en cd over på computeren

Kan du høre forskel på om det er cden eller den losless kopi?

Ruba det vil nok være et problem da et dvd drev (typisk det som en computer har) vil larme og det vil det afspilning af cden i f.eks flac formatet ikke, den støj vil påvirke om man kan høre forskel.

Hvis man kunne eliminere støj faktoren kunne man så ikke afspille cden via tidal hifi som er cd kvalitet og så cden begge dele via computeren?



Der er skam high end producenter der bruger cd-rom drev i deres cd afspillere ;-)
Om jeg kan høre forskel er lige meget lige PT, det er dem der mener at kunne høre forskel på snart sagt alt og det jeg mener er det rene snake oil, jeg gerne vil prøve folk på, men som altid er det udenom snak eller stikken af når det kommer lidt tæt på.
Men alle skal da have lov til at tro på det de vil, det skal jeg da ikke bestemme, men det kunne nu være lidt sjovt at afprøve folks super hørelse :-D

Ja hvad skulle de ellers bruge, end et cd-rom drev, når og hvis der kun skal afspilles cd’er? 
Du mener at det er snake oil, så derfor er det den endegyldige sandhed? Noget er helt sikkert snake oil, og ligeså meget er ikke.
Hvorfor er der altid nogle der tror, at de skal frelse andre? Din udmelding om andes tro, holder jo ikke vand med de udmeldinger du kommer med.

Jamen så skal du jo bare takke ja til den test jeg snakkede om.......... Det er dit eget setup du skal bruge og det kan du jo høre forskelle på diverse ting på og det er sjovt nok også dine egne ører du skal bruge, men her får du ikke hjælp af at få fortalt noget først, eller at kunne se det.
Så det er en test på din hørelse uden din hjerne eller øjne er påvirket !
Det er som sagt så tæt på intet kabel man kan komme kontra kabel som ingen hififreak i sin vildeste fantasi kunne finde på at bruge (Læs: kæmpe signal omvej)

Test til hvad? Den fortæller jo intet om, hvilken indvirkning på lyden indstrålet støj på strømkabler har i mit setup. Og som jeg husker det, var det hvad spørgsmålet gik på, men i din verden var det “du snyder dig selv så vandet driver”, og “med årene har jeg lært ikke, at snyde mig selv”. Men jeg har påduttet dig og andre min holdning, ved at skrive, lån strømkabler og prøv det selv. Og du har endda i tidligere indlæg skrevet, at “Så jeg har ikke mere at debattere med dig, da det hele går på “ jeg kan høre det, basta”. Hvor finder du den påstand? Du tror ikke på min aha oplevelse, og for min skyld helt i orden, intet kunne bekymre mig mindre. Faktum er jo, at der er netstøj, indstrålet støj fra andre elektriske komponenter osv, og hvilken indflydelse det har på slutresultatet i mit setup, det kan dit testlink intet fortælle om. 
Men igen, det er jo ikke dig der vil pådutte din holdning andre, når påstanden er, at jeg snyder mig selv så vandet driver, og resten af dine påstande kender du jo selv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2019 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Ruba Ruba skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Det er da rart, at du selv kan se problemet med, at pådutte andre din holdning til audioforbedringer.
Jeg kan ikke rigtig finde noget jeg ikke har svaret på, men når svarene ikke passer til din forestilling, er det et problem i din verden.


Faktisk slet ikke....Hvis du ellers prøver at læse det jeg skriver, så pådutter jeg intet, men det gør du ved at sige at der bestemt er forskel.
Du snakker forbedringer, det gør jeg overhovedet ikke, så du læser sørme forkert eller også fatter du bare ikke det jeg skriver.

Du kan så prøve at svare på
1. Kan du høre forskel på lakridssignalkabler og signalkabler i 3-4000,- kroners klassen fra f.eks AQ ?
2. Kan du høre forskel på en original CD og en kopi ?
3. Kan du høre forskel på om CDen er kopieret gennem IDE eller SATA ?

EDIT: Mht high end producenter der bruger CD rom drev, der kunne de f.eks bruge et CD drev


Har læst det hele, men er ikke sikker på, at du selv forstår hvad du skriver og læser.
1. Har jeg svaret på.
2. Hvis kopien ikke mangler data i en grad, så fejlkorrektion ved d/a konvertering skal gætte for meget, er det lidet sandsynligt med lydforskel. Der opstår først forskel i lyden, når der skal konverteres fra digital til analog, men er først aktuelt ved forskellige afspilleres dacs osv.
3. Hvor skulle forskellen på PATA og SATA være, udover hastigheden på dataoverførsel ?
Tjah, og cd rom drev er forskelligt fra cd drev? At der siden pc’ens fødsel er kommet cd brændere, hvor navnet rom ikke er dækkende, er vel en anden snak. 




Fremragende svar, næsten uden udenomssnak som at jeg ikke selv ved hvad jeg skriver, du er en skrapsak Jetex.
Biamping, biwiring er kun for idioter, men når superJetex skifter et strømkabel, så sker der ting og sager.
Forskellen på IDE og SATA er da kablerne Jetex, det ved du vel, men de lyder måske 100% ens ?
Er der brænder i en helt almindelig high end CD afspiller ?
Hvem er det nu lige der svarer i øst når der spørges i vest ? Er det bevidst at du prøver at dreje det væk ?

Er du så klar på en lyttetest til at bevise dine evner ? På dit eget setup som man må mene at du kender ekstremt godt.

Sikke en fordrejning af tidligere indlæg, hvor jeg viderebragte den meget brugte term omkring biamping, hvor de”passive” delefiltre indbygget i højttalerne bruges. Dette kaldes for “fools biamping”, og ikke et begreb jeg har opfundet, eller for den sags skyld har kaldt andre brugere.
Hvor er det dog sørgeligt, at have så ondt i rumpen over noget, der er grebet ud af luften, fordi man desværre ikke forstår hvad man læser.
Og endnu mere sørgeligt, at lide under, at jeg er kommet til at skrive, stik imod mine egne forventninger, at kunne høre forskel på strømkabler. Jeg er inderligt ked af, at det har såret dig så voldsomt, må jeg overbringe dig mine dybfølte undskyldninger.
Der skal mere kobber til, at overføre væsentlig flere data, men det giver nødvendigvis ikke en anden lyd.
Nej normalt er der ikke brænder i en high end cd afspiller, hvorfor spørger du om det, det burde du da vide. Det er jo også derfor, at et cd rom drev er rigeligt, som i dag måske mest kaldes cd drev for nemhedens skyld.
Det sidste spørgsmål er der svaret på, før dette indlæg var skrevet af dig.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu