recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med iPad 12,9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med iPad 12,9

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med iPad 12,9
    Sendt: 08-Juli-2019 kl. 11:49
Jeg har efterhånden kigget en del på en iPad Pro 12,9, men inden jeg afleverer en mindre formue for den, kunne jeg godt tænke mig at høre om andres erfaringer med den.

Jeg har haft masser af iPads siden min første (iPad 2), og de er blevet brugt flittigt og ofte i timer ad gangen liggende på en sofa eller i en seng. I den sammenhæng vil jeg meget gerne høre, om man bliver meget træt af at holde på den i så lang tid - især når det ofte er med een hånd? Den vejer 633g, hvilket kun er 32g mere end en iPad 2, men dog 164g mere end min nuværende iPad 2018.

Den er jo i sagens natur noget større, og det kan vel også give nogle ulemper, når man holder på den, selvom man skulle kunne leve med vægten.

 
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 12:05
Når jeg bruger den i seng / sofa så ligger den ene side mod seng / sofa så det eneste jeg skal gøre at holde den oprejst, så hvis man bar en gang i mellem bevæger armen så den ikke falder i søvn, så er det ikke mere anstrengende end at bare stå med armen strakt ud

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 12:18
Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan den kan hvile på sengen (medmindre du ligger på siden)? Jeg ligger altid på ryggen, når jeg bruger den, og så kan den jo ikke hvile på sengen, og det bliver meget ukomfortabelt for nakken at lade den hvile på kroppen.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Jeg har efterhånden kigget en del på en iPad Pro 12,9, men inden jeg afleverer en mindre formue for den, kunne jeg godt tænke mig at høre om andres erfaringer med den.

Jeg har haft masser af iPads siden min første (iPad 2), og de er blevet brugt flittigt og ofte i timer ad gangen liggende på en sofa eller i en seng. I den sammenhæng vil jeg meget gerne høre, om man bliver meget træt af at holde på den i så lang tid - især når det ofte er med een hånd? Den vejer 633g, hvilket kun er 32g mere end en iPad 2, men dog 164g mere end min nuværende iPad 2018.

Den er jo i sagens natur noget større, og det kan vel også give nogle ulemper, når man holder på den, selvom man skulle kunne leve med vægten.

 

Den korte, jeg går nok aldrig tilbage til en mindre udgaveTongue

Nu bruger jeg den også en hel del rent professioneltEmbarrassed

Det eneste tidspunkt hvor den benyttes når jeg ligger ned,  er på siden på sofaen. Her holder jeg den med venstre hånd og navigere med højre, ingen problemer her.

I flyveren eller på hotellet er den perfekt til film/ tv.

Husk at købe den med mere end 64GB hukommelse, 256GB og op er den del hurtigere på "læse/skrive hastigheden. 1 TB. udgaven har 6GB ram. mod 4GB. Tror først at man for udbytte af dette hvis man arbejder med Photoshop eller lign. hvor der benyttes flere lag. Venter stadig på Adobe tager sig sammen og udgiver Photoshop CC i fuld udgave til iPad, måske den kommer når iPad OS bliver lanceret i efteråretSmile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 13:26
Hvis det bliver et problem, kan du bare købe et cover med indbygget bagstøtte. 

Så skal du ikke bekymre dig om vægten - og kan hvile den uden belastning på benene, når du sidder ned og på maven/brystkassen når du ligger ned. Der er flere (ikke-Apple modeller), hvor støttefladen i oprejst position er lige så stor som iPad'en og derfor ikke vælter selv om du trækker vejret eller bevæger dig lidt, når du ligger ned med iPad'en på brystkassen. Der er også nogle med flere positioner end Apples to. 

Jeg har p.t. en Samsung 12,2" men overvejer iPad Pro'en  - jeg synes den er for tung (768 gram) og ubekvem at holde i fri luft med en hånd. Så det gør jeg aldrig. Hvis jeg ligger på ryggen i sengen og blot balancerer den oprejst med et par fingre på et af de øverste hjørner, bliver jeg også hurtigt lidt træt i armen af den akavede stilling. Skal jeg bruge den i længere tid, se en serie eller lignende, er coveret derfor ret praktisk.



Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 13:45
Tak for svar :-)

@Potter

Jeg kan godt se, at 1TB-udgaven har 6 GB RAM mod 4 i de andre, men hvorfra har du viden om, at 256GB skulle være hurtigere end 64GB? Jeg kan ikke google mig frem til det, og jeg har intet behov for at have så meget plads og vil derfor meget nødig skulle betale for det.

@longjohn2

Jeg oplever med min nuværende iPad, at jeg ikke kan se bunden af skærmen, når den står på min brystkasse, og jeg tænker at det problem vel også er der på Pro'en? De forskellige covers kan vel ikke "løfte" iPad'en?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Tak for svar :-)

@Potter

Jeg kan godt se, at 1TB-udgaven har 6 GB RAM mod 4 i de andre, men hvorfra har du viden om, at 256GB skulle være hurtigere end 64GB? Jeg kan ikke google mig frem til det, og jeg har intet behov for at have så meget plads og vil derfor meget nødig skulle betale for det.

Denne tråd giver et hint om hvorledes hastighederne er på devices i mellem sig.

Ellers kan man selv afprøve med en app.

https://forums.macrumors.com/threads/ipad-pro-10-5-12-9-ssd-storage-speed-test-64-256-512gb.2105666/

https://www.iphonebenchmark.net/
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Chrizzy Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet
Avatar

Oprettet: 17-Juli-2009
Status: Offline
Point: 499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chrizzy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 21:10
Alle ved, at hvis man vil have de hurtigste Apple devices (iPhone/iPad) så skal man over 64GB versionen.

Med hensyn til de 6GB ram, så tror jeg ikke de bliver brugt overhovedet? Men det er kun til at administrere disken på 1TB? Mener jeg har set et par tests og reviews hvor de snakker om dette.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2019 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af Brian E Brian E skrev:

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan den kan hvile på sengen (medmindre du ligger på siden)? Jeg ligger altid på ryggen, når jeg bruger den, og så kan den jo ikke hvile på sengen, og det bliver meget ukomfortabelt for nakken at lade den hvile på kroppen.<div id="teamshare-chrome-client-app-extension">


Lige præsis, jeg ligger på siden
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu