recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Google Wifi og modem/router Fibia
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Google Wifi og modem/router Fibia

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Google Wifi og modem/router Fibia
    Sendt: 08-Juli-2019 kl. 17:12
Hej 

Har købt Google wifi i håb om en bedre wifi oplevelse på min Fibia forbindelse. Har fået sat Google wifi til, men jeg vil gerne slukke for wifi på Fibiaboksen, der er en Icotera i6800. Man kan godt disable wifi på interfacet, men så virker Google wifi ikke, selv den jo har lavet sit eget netværk og er direkte forbundet til i6800 med ethernet. Nogen, der har erfaringer med, hvordan dette kan gøres eller om det egentlig gør nogen forskel, om Fibiaboksen stadig kører wifi ud?


Redigeret af diheor - 08-Juli-2019 kl. 20:03
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 18:10
du skal ikke have icotera'en til at lave wifi. problemet er at du i google wifi som i virkeligheden hedder "mesh" - der er også router indbygget. Med andre ord. hvis du ikke slår route-funktionen fra i google's boxe, så vil den forsøge at oprette 2 forskellige netværk (ikke bare trådløse, men "fysiske netværk). Du kan vælge at slå icotera i bridge mode (der er enten en vejledning hos din udbyder, eller du skal have fat i udbyderen til at slå det til for dig.) ELLER du skal slå route fra i google.- Personligt ville jeg KLART sætte icortera i bridge mode og lade google enhederne styre alt. Icotera'ne er ELENDIGE! - det er noget af det værste omgang lort du kan have til at styre dit netværk og de er generelt død ustabile. (går ud fra du kan høre mine udsagn at jeg selv har sådan en boks? ;-) )
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 18:26
Tak for godt svar. Som sagt kan jeg kun slå wifi fra på Icotera, ikke sætte i bridgemode. Og hvis jeg gør det, virker mesh heller ikke - jeg ander ikke hvorfor. Jeg har hørt, at Fibia ikke er villige til at slå den i bridge mode, fordi der så vist skal en tekniker ud, for at få adgang til den igen. Men vil det fungere, hvis mit mesh kører som nu, og man så sætter i bridge mode, eller skal der gøres andet i den forbindelse? . Jeg er nybegynder, så spørger sikkert dumt. Og på den anden side: Er der noget i vejen for at lade det være, som det er?

Og ja, den icotera er lort, det er derfor jeg kastede mig ud i Google wifi, og den har allerede forbedret wifi gevaldigt og gjort at diverse enheder ikke smides af hele tiden. 


Redigeret af diheor - 08-Juli-2019 kl. 20:03
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 19:50
Kunne man rette Fabia til Fibia, det gir bedre mening. Jeg troede et øjeblik du ville ha wifi i en bil.
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 20:02
Shit sorry. Fibia for pokker, det er autokorrekturen, der driller. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2019 kl. 22:08
og hvis du ikke selv kan, så kan din internetudbyder sætte den i bridgemode for dig.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af diheor diheor skrev:

Jeg har hørt, at Fibia ikke er villige til at slå den i bridge mode, fordi der så vist skal en tekniker ud, for at få adgang til den igen. 

Fibia support har sat mine to Icotera i bridge mode og de har også ydet support på den ene da den ikke ville starte ordenligt op efter en strømafbrydelse (uden at komme ud forbi), så giv dem et kald og lad være med at tro på alt hvad du hører. 




Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 15:25
Hej Thomas - tak for svar. Jeg ringer til dem. Er der noget, jeg sel skal være opmærksom på inden Fibia sætter den bridge mode? Mit Google wifi mesh er fint oppe at køre og med ethernet i Icotera.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2019 kl. 16:00
Jeg kender ikke særligt meget til Google's wifi system, men den skal naturligvis kunne fungere som router (det gør det mig bekendt, men måske skal du rette noget i konfigurationen). 
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
diheor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diheor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2019 kl. 19:28
Talte med Fibia i dag og de satte uden videre Icoteren i bridge mode, så nu kører det fint med Google Wifi mesh.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu