recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple CarPlay - IPhone7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple CarPlay - IPhone7

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple CarPlay - IPhone7
    Sendt: 10-Juli-2019 kl. 22:53
Når jeg (via kabel) har tilsluttet min Iphone i bilen og sat GPS aktiv i Apple CarPlay, så går der mellem 5 og 30 sekunder, så afbrydes lyden fra radioen. Alt virkede perfekt de første 6 måneder jeg havde bilen, men i de sidste 6 måneder, har jeg altså måtte vælge mellem radio og GPS. Og jeg vil jo gerne have begge dele til at virke samtidig. Jeg har søgt hjælp hos Peugeot 2 gange, men de kan ikke hjælpe. De siger at fejlen skal findes i min Iphone. Det er en Iphone7 som har iOS 12.3.1 opdatering. Det burde være den nyeste software.

Er der nogen der har et bud på, hvad jeg skal ændre i min Iphone indstilling, for at blive problemet kvit?

Eneste bud jeg tidligere har fået er: Slå applikations skillefilter fra

Men efter grundig gennemgang af 'Indstillinger' i min Iphone, har jeg ikke kunne finde noget sted at gøre dette.

Håber at nogen kan hjælpe :-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 06:19
Prøv nyt kabel.

Ellers prøv af find en med Iphone som kan teste bilen for dig.

Det burde give hurtigt svar om det er radio eller telefon fejlen ligger
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 08:26
Jeg prøvede et nyt kabel her til morgen. Stadig samme resultat. Men det ville også undre mig andet, da der jo er god kontakt til Apple CarPlay. Alt virker fint. Musikken i radioen forsvinder blot. Det er som om, at den laver connection til et andet sted i min mobil rent lydmæssigt, hvor der så ikke ligger noget.

Min ene datter med Iphone oplever det samme, mens den andens Iphone fungerer fint med GPS og radio i bilen. Så jeg tænker at det er en opsætning i min mobil (og den ene datters), der giver problemet.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 08:38
Har du prøvet at lave en force restart af telefonen for at dræbe evt. ting, der overtager lyden?

Hold volume ned-knap og sleep/wake knap nede samtidigt indtil du ser et Apple-logo.
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 09:06
Det skal jeg nok lige have forklaret en ekstra gang.

Mener du på samme måde, som når jeg restarter den helt normalt? Og skal det ske, mens den sidder i kablet i Iphonen og problemet pågår?

Jeg har restartet min telefon ca. hver 14. dag siden jeg købte den, så jeg tænker at du ikke henviser til selve det at restarte, men mere det at restarte, mens Apple CarPlay er igang?
Til top
tennisbold Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tennisbold Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 10:32
Hvilken iOS ligger der på dine døtres iPhones? Når du skriver GPS, mener du så Google eller Apple Maps, eller noget helt tredje? 

Iflg. Google-søgning lader det til, at flere har samme problem. Prøv at se, om iOS 13 ikke løser problemet. Det kommer til efteråret.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 10:50
ios13 kan hentes som beta for alle ,   så evt smid den på og test
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 11:12
Jeg har lige tjekket med min datter. Hun har fået ny mobil og på denne virker alt som det skal. Så jeg er den eneste med problemet. Jeg bruger Apple Maps, men kunne selvfølgelig prøve Google Maps på vej hjem i dag og se om det gør en forskel.

Hvordan henter jeg beta versionen ned, hvis jeg får behov for at teste den?

Det kunne nemlig meget vel være i forbindelse med en opdatering af version, at jeg mistede lyden i radioen. Der har dog været flere mindre opdateringer siden, som ikke har løst problemet.

Mange tak for jeres svar alle sammen :-)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Lotte D Lotte D skrev:

Det skal jeg nok lige have forklaret en ekstra gang.

Mener du på samme måde, som når jeg restarter den helt normalt? Og skal det ske, mens den sidder i kablet i Iphonen og problemet pågår?

Jeg har restartet min telefon ca. hver 14. dag siden jeg købte den, så jeg tænker at du ikke henviser til selve det at restarte, men mere det at restarte, mens Apple CarPlay er igang?


Nej, det er ikke samme måde.

Hold Volume Ned knappen og Tænd/sluk knappen inde samtidigt i 10-20 sekunder indtil æblet dukker op.

Der behøver ikke at være kabel i.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

ios13 kan hentes som beta for alle ,   så evt smid den på og test


Den er pt. meget buggy, så det vil jeg ikke anbefale.
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 12:44
Tak lunddal. Det har jeg nu gjort og kunne godt se, at det var lidt anderledes end normalt.

Den funktion har jeg tidligere kun brugt, når min Iphone (ikke denne) låste og jeg ikke kunne komme videre.

Nu vil jeg starte med at prøve Apple Map på vej hjem. Hvis restarten ikke har hjulpet, så prøver jeg Google Maps og ser om det hjælper.

Og undlader at hente iOS13 ned før tid, hvis den ikke kan anbefales.
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 15:29
Så fik jeg testet alle rådene - desværre uden succes.

1. Jeg satte telefonen til som jeg plejer med Apple Map. Der gik ihvertfald 3-4 minutter før radioen forsvandt og jeg var sikker på, at rådet om forced restart havde hjulpet. Men desværre.

2. Jeg startede forfra og brugte Google Map. Radioen forsvandt efter 5 sek. som sædvanlig.

3. Jeg satte telefonen i stikket og startede ikke nogen apps. Lyden fra radioen forsvandt idet Apple CarPlay blev registreret.

Nogle andre gode råd jeg kan forsøge? Anyone?

Ps. Har lavet et opslag på FB og det viser sig, at 2 af mine venner har nøjagtig samme problem. En har opgivet at få det løst, end anden har bilforhandleren til at arbejde på problemet lige nu.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu