recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple CarPlay - IPhone7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple CarPlay - IPhone7

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 15:41
Byt tlf med din datter, problem solved!
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 17:09
Fantastisk ide :-) Og jeg får faktisk ny mobil i november, så jeg kan jo egentlig også bare vente og se, om det løser problemet ;-)
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 19:33
Når du skriver radio er det FM/DAB?
Har du lyd til i GPS på telefonen og evt prøvet uden?
Hvad hvis du hører lyd fra en anden app på telefonen forsvinder den så også?
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 20:03
Hej dieseldk

Jeg er MEGET lidt teknisk anlagt, men skal forsøge at svare.

Med radio mener jeg min bilradio, som kører på FM-båndet. Sådan helt almindeligt - i min verden :-)

Jeg hører ikke lyd fra andre apps på telefonen. F.eks. Spotify, egen musik eller lign. Men jeg har enkelte gange brugt Spotify og egen musik og det virker fint. Dog har jeg ikke prøvet sammen med GPS.

Min egen tanke er, at når lyden forsvinder ved tilslutning af Apple CarPlay, så er der en default som forsøger at spille musik fra min telefon, i stedet for at blive på radioen. Men der kommer ingen musik.

Jeg kan ved at trykke på radioen gå ind og vælge 'kilde' og trykke på radioen. Så kommer musikken tilbage igen, men det er meget kortvarigt. Den finder selv lynhurtigt tilbage, så lyden fra radioen forsvinder.

Da problemet opstod havde jeg på fornemmelsen, at det lidt afhang af, hvornår jeg satte telefonen til systemet. Før eller efter at tændingen blev startet osv. Men den tanke er jeg gået væk fra igen, da lyden fra radioen nu altid forsvinder. I starten var det kun nogle gange.

Har du et bud på noget jeg kan teste, for at komme fejlen nærmere?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 20:26
På telefonen:

Indstillinger -> generelt -> carplay - slet den tilknyttede bil.

Indstillinger -> kort -> kørsel og navigation -> lydstyrke - vælg “uden tale”.

Hjælper det ikke, skal du lede efter en app som forsøger at sende en lyd ud til anlægget, eventuelt hvor du har skruet ned for lyden.

Går alt galt, sletter du telefonen helt og lader være med at geninstallere alt.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 20:31
Hej Klaus

Jeg har nu slettet den tilknyttet bil og gået ind under 'kort', hvor der allerede var valgt 'uden tale'.

Skal jeg ikke tilknytte min bil igen, før jeg tester om det virker?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 20:53
Det kommer af sig selv, når du forbinder igen.

Har lige brugt 2 dage i en spritny C-max med AirPlay.
Jeg er glad for at jeg ikke brugte penge på det i min nye bil, men i stedet fik rigtig navigation.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 21:06
Jeg har nu testet - ingen ændring. Den slukker stadig for radioen efter få sekunder tilsluttet.

Men jeg har jo sådan set heller ikke gjort andet, end at fjerne bilen og lade den tilslutte igen automatisk. Den anden indstilling 'Uden tale', var jo allerede på plads.

Jeg har ikke evnerne til at finde en app der kan som du beskriver og ej heller evnerne til at slette min Iphone og kun flytte dele af denne tilbage på mobilen.

Så kommer der ikke andre bud, er jeg nok mest indstillet på at leve med det, indtil jeg alligevel skal have ny mobil. Og så må jeg håbe, at den del af opsætningen som generer lyden i dag, ikke følger med.

Jeg tilkøbte heldigvis ikke Apple CarPlay. Den fulgte med i en udstyrspakke til 60.000 kr. som Peugoet gav 'gratis' med.

Tusinde tak for hjælpen.


Redigeret af Lotte D - 11-Juli-2019 kl. 21:07
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det kommer af sig selv, når du forbinder igen.

Har lige brugt 2 dage i en spritny C-max med AirPlay.
Jeg er glad for at jeg ikke brugte penge på det i min nye bil, men i stedet fik rigtig navigation.


Klaus

Mens andre leder efter nye forslag til trådstarter, så uddyb gerne din kritik mod Apple carplay vs dedikeret navigation ? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lotte D Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Juli-2019
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lotte D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 22:31
Det er en Peugeot 208 fra 2018. Jeg fik opdateret Apple CarPlay fuldt ud i maj 2019, da værkstedet troede, at det var de 3 ventende opdateringer som var skyld i, at radioen forsvandt.

Men det hjalp desværre ikke.

Men som skrevet tidligere, så virker mine døtres telefoner fint i bilen, det er kun min mobil der er problemer med. Så der må være en eller anden opsætning der skal fjernes eller ændres i min mobil, så jeg kan anvende både radio og Apple CarPlay samtidig.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mens andre leder efter nye forslag til trådstarter, så uddyb gerne din kritik mod Apple carplay vs dedikeret navigation ? 

Det er nok også unfair at sammenligne skærmen i en C-max med den i en Golf. 
Jeg lytter til radio det meste af tiden i mine biler. Som regel lader jeg også telefonen op, når jeg kører bil (ikke mindst i firmabilen). I C-max’en skifter display over til carplay “hjemmeskærmen” når jeg sætter telefonen til ladning. Jeg vil helst selv bestemme hvad display skal vise (i mit tilfælde radio), så jeg skal trykke på “Ford” logo på skærmen for at komme tilbage til radio.

Navigationen i min bil, kender også bilens “tilstand”, det betyder at når jeg får besked om lavt benzinniveau i tanken, spørger navigationen pænt om den skal finde en tankstation til mig. Det gjorde telefon og Apple maps ikke i C-max.

SMS via carplay er lige så intelligent/ringe som direkte på telefonen (Siri er sgu ikke særligt dygtig til det, hvis du spørger mig). Om jeg skal trykke på en knap på rattet, eller telefonen er et fedt. På telefonen kan man se, hvad Siri tror man vil skrive, det kunne jeg ikke se på C-max’ens skærm, men det kan selvfølgelig være anderledes i andre biler.

Ulempen ved indbygget navi er at jeg skal bruge enten dataforbindelser via wifi på min telefon, eller et dedikeret SIMkort til bilen for at få live opdateringer af trafikken.

Det var mine oplevelser....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2019 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Mens andre leder efter nye forslag til trådstarter, så uddyb gerne din kritik mod Apple carplay vs dedikeret navigation ? 

Det er nok også unfair at sammenligne skærmen i en C-max med den i en Golf. 
Jeg lytter til radio det meste af tiden i mine biler. Som regel lader jeg også telefonen op, når jeg kører bil (ikke mindst i firmabilen). I C-max’en skifter display over til carplay “hjemmeskærmen” når jeg sætter telefonen til ladning. Jeg vil helst selv bestemme hvad display skal vise (i mit tilfælde radio), så jeg skal trykke på “Ford” logo på skærmen for at komme tilbage til radio.

Navigationen i min bil, kender også bilens “tilstand”, det betyder at når jeg får besked om lavt benzinniveau i tanken, spørger navigationen pænt om den skal finde en tankstation til mig. Det gjorde telefon og Apple maps ikke i C-max.

SMS via carplay er lige så intelligent/ringe som direkte på telefonen (Siri er sgu ikke særligt dygtig til det, hvis du spørger mig). Om jeg skal trykke på en knap på rattet, eller telefonen er et fedt. På telefonen kan man se, hvad Siri tror man vil skrive, det kunne jeg ikke se på C-max’ens skærm, men det kan selvfølgelig være anderledes i andre biler.

Ulempen ved indbygget navi er at jeg skal bruge enten dataforbindelser via wifi på min telefon, eller et dedikeret SIMkort til bilen for at få live opdateringer af trafikken.

Det var mine oplevelser....



Klaus


Og jeg har det lige modsat med min Ford Mondeo, som har Sync3 (bl.a. CarPlay og Google Car)
Den indbyggede navigation har en lækker brugerflade og detaljerede kort.
Men den er helt skæv i beregningen af ankomsttider og så er live-trafik virkelig ringe.
Man får ikke automatisk notifikationer om køer og forslag til anden rute.
Og så har jeg været udsat for, at en hovedvej er spærret på kortet og at der gik 4 måneder, inden det blev rettet (Ford forklarede det med, at det er myndighederne, som indberetter vejspæringer og lignende og fjerner dem igen).

Jeg har så prøvet at anvende CarPlay med både Apple's og Google's kort.
Særligt Googles kort fungerer til UG. Jeg kan indtale adresser eller navn på firma mm. og Google forstår det og finder den ønskede destination.
Live-trafik fungerer godt og den er rigtig god til at beregne ankomsttider.
Den kan dog ikke medtage via-punkter på kortet.
Apple's kort fungerer også godt, men søge-funktionen er ikke nær så god som Google's.

Og en god gevinst ved Apple's og Google's løsninger er, at kortene altid er opdaterede.
Men det koster lidt data - faktisk ikke ret meget. Jeg var i Sydeuropa sidste sommer, hvor jeg anvendte CarPlay på 3 ugers ferie. Dataforbruget var ca. 300 Mb.

Det er min oplevelse.Wink



Redigeret af jjdk - 12-Juli-2019 kl. 08:44
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu